recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tanker om første hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tanker om første hjemmebio

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Driskoll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2013
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 21:35
Har ikke sat mig fast på en bestemt størrelse på lærredet. Har hvide vægge.

Sidder 4-4,5 meter væk. 
Ved godt at rammelærreder er dyre, specielt i store størrelser så enten noget lidt mindre i størrelsen eller også må jeg vælge noget andet...havde kigget lidt på av connection.dk der har en del og dem har jeg gode erfaringer med før med andre ting. Men ved ikke hvad deres rygte er med lærreder.

Rammelærrederne derinde bliver hurtigt dyrt i størrelserne så hvis jeg vælger det så skal det nok ikke være 99 tommer. 

http://www.av-connection.dk/?ML=255

Manuelt rullelærred som er lidt billigere
http://www.av-connection.dk/?PGr=334&ML=698

Redigeret af Driskoll - 11-November-2013 kl. 22:05
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 22:57
Det meste skal køre via en pc...er det noget med at dlp er bedre end lcd med det?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 06:12
DLP eller LCD ingen forskel med signal fra pc

Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Driskoll Driskoll skrev:

Har ikke sat mig fast på en bestemt størrelse på lærredet. Har hvide vægge.
Sidder 4-4,5 meter væk. 

Jeg mener er 100" lærred er for lille på den afstand. Jeg ville gå efter 120" og et budget lærred. Blot et eksempel på et fast ramme lærred til "billige" penge:

Køber du mindre .. vil du give mig ret efter nogle uger med et < 100" lærred :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 12:30
Kunne meget vel bære at løsningen blev sådan et ramme lærred fra dustin home og så en benq 1070.

Anmeldelserne på den er flotte. Eneste tvivl er om jeg skal gå epson i stedet. Når jeg læser om fordele og ulemper så lyder lcd bedre men er ret fristet af benq 1070 anmeldelsen fra cnet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 12:40
Test dig selv for regnbue effekten først.

Hvis du kan se den (eller dine kammerater når de ser film hos dig). Så kan du ligeså godt droppe det.
Det er heldigvis sådan at ikke alle kan se det :)
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 12:53
Et par ting du skal have i mente ved benq w1070 er (nu skal det siges, at jeg ikke kender noget til andre projektorer end det jeg har læst på nette)

1. Throw ratio: den kan lave meget store billeder, men kan ikke lave små billeder på store afstande over 3,5 meter. På min afstand på cirka 3,5 meter kan jeg ikke komme under 120". Benq's hjemmeside har en god beregner, samt projectorcentral.com også har en super god afstands beregner.

2. Blæser støj: Ud fra hvad jeg kan læse. Så larmer LCD projektorer noget mindre. Så hvis du ikke kan klare en konstant susen, når projektoren er tændt, så er benq'en ikke noget for dig (tror jeg). Skal lige siges at konen og jeg sagtens kan holde det ud.

3. Regnbue effekt: læser om det alle steder, men jeg er nok heldigvis en af dem der ikke kan se det, eller også gør min opsætning måske, at det ikke træder så tydeligt frem. Jeg har ikke lagt mærke til noget, og kigger da efter det engang i mellem.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af hunterSEG hunterSEG skrev:

Et par ting du skal have i mente ved benq w1070 er (nu skal det siges, at jeg ikke kender noget til andre projektorer end det jeg har læst på nette)

1. Throw ratio: den kan lave meget store billeder, men kan ikke lave små billeder på store afstande over 3,5 meter. På min afstand på cirka 3,5 meter kan jeg ikke komme under 120". Benq's hjemmeside har en god beregner, samt projectorcentral.com også har en super god afstands beregner.

2. Blæser støj: Ud fra hvad jeg kan læse. Så larmer LCD projektorer noget mindre. Så hvis du ikke kan klare en konstant susen, når projektoren er tændt, så er benq'en ikke noget for dig (tror jeg). Skal lige siges at konen og jeg sagtens kan holde det ud.

3. Regnbue effekt: læser om det alle steder, men jeg er nok heldigvis en af dem der ikke kan se det, eller også gør min opsætning måske, at det ikke træder så tydeligt frem. Jeg har ikke lagt mærke til noget, og kigger da efter det engang i mellem.

BenQ 1070 har en "Audible Noise: 33 dB"

Epsons er på 32 db så der er nærmest ingen forskel på de billige projectorer.

Jeg skal helt sikkert have testet det med regnbue farver. Det med kammeraterne er en ret god pointe. Er jo ikke fedt hvis en af ens kammerater slet ikke kan holde til at se film hos en.
Havde kigget på en Epson EH-TW5900 som er dyrere men har fundet en del steder der langt foretrækker W1070 I forhold til TW5900(Som hedder Epson 3020 I USA åbenbart).

Problemet for mig er at jeg generelt altid skal bruge min projector I mørke. TW5900 er åbenbart bedre når der ikke er mørkt hvilket jo ikke betyder nær så meget for mig.
Men det med DLP regnbue effecter skræmmer lidt. Tilgengæld skulle den give bedre black levels fordi den ikke er så lys som TW5900.

Hvad er det næste "step up" I forhold til BenQ 1070? Som jeg kan forstå så bliver regnbue problemet mindre når vi snakker de lidt dyrere DLP modeller men hvor højt skal man op før det er tilfældet?

Hvis man monterer den på loftet, lægger man så mindre fast til larm fra den?

Nogen der har hørt om Optoma HD25e? Får også gode anmeldelser

Redigeret af Driskoll - 12-November-2013 kl. 17:35
Til top
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 21:32
Jeg melder mig lige på banen igen... :-)
Før jeg købte min hjemmebio, var jeg ude og se en dedikeret bio, her fra Recordere. Som sagt var jeg slet ikke i tvivl.. Men der spottede jeg lidt regnbue effekt. Jeg valgte alligevel at købe en benq 1060. Der var der samme "problem" men jeg var den eneste der lagde mærke til det.
Da jeg ikke fik regnet størrelsen på lærred regnet rigtigt ud blev jeg nød til at skifte projektor.
Det blev en 1070, og der oplevede jeg et stort løft i billede kvalitet og regnbue effekten er helt væk. :-)

Igen, kom ud og kig! :-)
Jeg har en stue bio med benq 1070 og lissau WF motor lærred du er velkommen til et kig.
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 22:33
Pil-babz har du din w1070 monteret i loftet, og hvis du har hvad er afstand til lærred og størrelsen på lærred?

Har ligeledes Lissau WF (106") og skal have projektor i loft ca 3,2 meter fra lærred, men kan ikke rigtig blive klog på om W1070s lens shift giver mulighed for tilpas stor afstand til loftet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Driskoll Driskoll skrev:

TW5900 er åbenbart bedre når der ikke er mørkt hvilket jo ikke betyder nær så meget for mig

Det passer nu ikke. Jeg havde TW6100 og den fungerede slet ikke i et lyst rum.
Du får et bedre billede på en TW5910 end du gør på en TW3200. Du får bedre kontrast og mere lys-styrke.

Jeg har selv et totalt mørklagt rum og vil nok gå efter en TW6100 eller en TW5910. Fordelen ved TW3200 er at den har lense shift, det vil sige at du kan placere den i rummet som du har lyst til.

Med de 2 andre skal den sidde med en præcision inden for 5 cm  (du skal nøje udregne hvorhenne)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Driskoll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 19:33
Er det rigtig forstået at LED generelt er bedre end dlp når der er en smule lys men at dlp giver bedre black levels. ..grunden til at jeg overvejer benq w1070 er at jeg mente at dens svagheder i forhold til en epson der er dyrere er et mindre problem i det set up jeg tænker på at etablere ..
Vil gerne have relativt gode black levels. ..regner med udelukkende at bruge projektoren i totalt mørke
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu