recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tape Connection i TV 2 Nyhederne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTape Connection i TV 2 Nyhederne

 Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:50

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Svarer problemet ikke til at man køber en ny bil og fyrer den af i første gear.. Motor ryger og nu vil man have en ny bil?

Det kan ikke sammenlignes. Det er almen viden (i hvert fald blandt folk med kørekort), at man kan smadre gearerne, ved uhensigsmæssig kørsel i et lav gear. Hvis kunden har fået at vide, at bilen kunne kører vildt hurtigt i første gear, så kunne han muligvis kræve en ny bil, hvis dette ikke var tilfældet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:54

Jeg har ryddet op i tråden.

Hold jer venligst til trådens emne.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Svarer problemet ikke til at man køber en ny bil og fyrer den af i første gear.. Motor ryger og nu vil man have en ny bil?

Det kan ikke sammenlignes. Det er almen viden (i hvert fald blandt folk med kørekort), at man kan smadre gearerne, ved uhensigsmæssig kørsel i et lav gear. Hvis kunden har fået at vide, at bilen kunne kører vildt hurtigt i første gear, så kunne han muligvis kræve en ny bil, hvis dette ikke var tilfældet.

Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge ...

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Svarer problemet ikke til at man køber en ny bil og fyrer den af i første gear.. Motor ryger og nu vil man have en ny bil?

Det kan ikke sammenlignes. Det er almen viden (i hvert fald blandt folk med kørekort), at man kan smadre gearerne, ved uhensigsmæssig kørsel i et lav gear. Hvis kunden har fået at vide, at bilen kunne kører vildt hurtigt i første gear, så kunne han muligvis kræve en ny bil, hvis dette ikke var tilfældet.

Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge ...

Det er heldigvis ikke ulovligt at have for mange penge og det stiller heller ikke en dårligere i retsspørgsmål. . . tværtimod vil jeg endda sige.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:58

Du (niepe, red) kan komme med 117 eksempler men det hjælper lige lidt. 

Faktum er at kunden fik at vide højtalerne kunne spille "tævehøjt" (man må sige de er kreative med ord hos TC), og kunden åbenbart ikke har fået en vejledning i hvor meget "tævehøjt" er, eksempelvis ved at få vide man ikke må forlade sin lytteposition (anede jeg heller ikke, men nu er jeg heller ikke HIFI nørd) når man spillede "tævehøjt".

Admin: Jeg har fjernet citaterne, da de citerede indlæg er blevet slettet af undertegnet.



Redigeret af Sandal - 31-Marts-2008 kl. 16:04
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:00

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge...

Det er da muligt, at man har for mange penge, hvis man køber så dyre højttalere, men blot fordi man køber et dyrt produkt, har man ikke nødvendigvis en viden, der større end almenheden.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Du (niepe, red) kan komme med 117 eksempler men det hjælper lige lidt. 

Faktum er at kunden fik at vide højtalerne kunne spille "tævehøjt" (man må sige de er kreative med ord hos TC), og kunden åbenbart ikke har fået en vejledning i hvor meget "tævehøjt" er, eksempelvis ved at få vide man ikke må forlade sin lytteposition (anede jeg heller ikke, men nu er jeg heller ikke HIFI nørd) når man spillede "tævehøjt".

Admin: Jeg har fjernet citaterne, da de citerede indlæg er blevet slettet af undertegnet.

Nu ved jeg ikke lige om tævehøjt er specielt højt  men problemet var vel også  at der blev spillet tæve falsk? (forvrænget) og det kan ingen højtalere holde til...

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Du (niepe, red) kan komme med 117 eksempler men det hjælper lige lidt. 

Faktum er at kunden fik at vide højtalerne kunne spille "tævehøjt" (man må sige de er kreative med ord hos TC), og kunden åbenbart ikke har fået en vejledning i hvor meget "tævehøjt" er, eksempelvis ved at få vide man ikke må forlade sin lytteposition (anede jeg heller ikke, men nu er jeg heller ikke HIFI nørd) når man spillede "tævehøjt".

Admin: Jeg har fjernet citaterne, da de citerede indlæg er blevet slettet af undertegnet.

Nu ved jeg ikke lige om tævehøjt er specielt højt  men problemet var vel også  at der blev spillet tæve falsk? (forvrænget) og det kan ingen højtalere holde til...

Er det et problem at der bliver spillet falsk, så er der vel en sikring der slår fra. Det er vel det mindste man kan forvente til et produkt til 25k. Ja jeg ved intet om højttalere.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Du (niepe, red) kan komme med 117 eksempler men det hjælper lige lidt. 

Faktum er at kunden fik at vide højtalerne kunne spille "tævehøjt" (man må sige de er kreative med ord hos TC), og kunden åbenbart ikke har fået en vejledning i hvor meget "tævehøjt" er, eksempelvis ved at få vide man ikke må forlade sin lytteposition (anede jeg heller ikke, men nu er jeg heller ikke HIFI nørd) når man spillede "tævehøjt".

Admin: Jeg har fjernet citaterne, da de citerede indlæg er blevet slettet af undertegnet.

Nu ved jeg ikke lige om tævehøjt er specielt højt  men problemet var vel også  at der blev spillet tæve falsk? (forvrænget) og det kan ingen højtalere holde til...

Man bruger jo nok ikke et selvbrugt ord som "tævehøjt" i en salgssituation hvis ikke det er ganske højt. Men det er jo også sagens kerne for ingen heller ikke TC (eftersom de ikke har vejledt kunden bedre) ved hvor højt "tævehøjt" er.

 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:22

Det er en udbredt (mis)opfattelse, at når skalaen på forstærkerens volumenknap, går til 10, så skal den (læs: højttalerne) også kunne holde til at der spilles på 10.

Dette kan ikke være mere forkert.!

En forstærkers volumenknap skal ikke sammenlignes med speedometeret i en bil, med en given tophastighed. Det skal derimod sammenlignes med omdrejningstælleren, som har en maks. ydelse, omkring det røde felt. Lige nøjagtig hvor dette røde felt - og forvrængningen - starter, er afhængig af flere ting, såsom driftseffekt, faseforhold m.m. Og kan derfor være forskellig alt efter, hvilke højttaler der tilsluttes en given forstærker.

M.v.h.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge...

Det er da muligt, at man har for mange penge, hvis man køber så dyre højttalere, men blot fordi man køber et dyrt produkt, har man ikke nødvendigvis en viden, der større end almenheden.

Gad vide om kunder til Loewe, B&O, Denon o.lign dyre mærker har en større hifi viden end andre  

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:30

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er en udbredt (mis)opfattelse, at når skalaen på forstærkerens volumenknap, går til 10, så skal den (læs: højttalerne) også kunne holde til at der spilles på 10.

Du har givetvis ret, men det ændre ikke på, at den almindelige forbruger ikke ved dette. Forbrugeren ved, at en højttalere kan brænde af, men hvad der skal til, er en ukendt faktor. Det er den almindelige opfattelse, at dette kun kan ske, hvis lydniveauet er meget højt.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu