Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:50 |
niepe skrev:
Svarer problemet ikke til at man køber en ny bil og fyrer den af i første gear.. Motor ryger og nu vil man have en ny bil? |
Det kan ikke sammenlignes. Det er almen viden (i hvert fald blandt folk med kørekort), at man kan smadre gearerne, ved uhensigsmæssig kørsel i et lav gear. Hvis kunden har fået at vide, at bilen kunne kører vildt hurtigt i første gear, så kunne han muligvis kræve en ny bil, hvis dette ikke var tilfældet.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:54 |
Jeg har ryddet op i tråden.
Hold jer venligst til trådens emne.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
niepe
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:56 |
Sandal skrev:
niepe skrev:
Svarer problemet ikke til at man køber en ny bil og fyrer den af i første gear.. Motor ryger og nu vil man have en ny bil? |
Det kan ikke sammenlignes. Det er almen viden (i hvert fald blandt folk med kørekort), at man kan smadre gearerne, ved uhensigsmæssig kørsel i et lav gear. Hvis kunden har fået at vide, at bilen kunne kører vildt hurtigt i første gear, så kunne han muligvis kræve en ny bil, hvis dette ikke var tilfældet.
|
Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge ...
|
|
Langemor84
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:57 |
niepe skrev:
Sandal skrev:
niepe skrev:
|
Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge ...
|
Det er heldigvis ikke ulovligt at have for mange penge og det stiller heller ikke en dårligere i retsspørgsmål. . . tværtimod vil jeg endda sige.
|
|
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:58 |
Du (niepe, red) kan komme med 117 eksempler men det hjælper lige lidt.
Faktum er at kunden fik at vide højtalerne kunne spille "tævehøjt" (man må sige de er kreative med ord hos TC), og kunden åbenbart ikke har fået en vejledning i hvor meget "tævehøjt" er, eksempelvis ved at få vide man ikke må forlade sin lytteposition (anede jeg heller ikke, men nu er jeg heller ikke HIFI nørd) når man spillede "tævehøjt".
Admin: Jeg har fjernet citaterne, da de citerede indlæg er blevet slettet af undertegnet.
Redigeret af Sandal - 31-Marts-2008 kl. 16:04
|
|
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:00 |
niepe skrev:
Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge... |
Det er da muligt, at man har for mange penge, hvis man køber så dyre højttalere, men blot fordi man køber et dyrt produkt, har man ikke nødvendigvis en viden, der større end almenheden.
|
|
|
niepe
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:13 |
mufcdk1974 skrev:
Faktum er at kunden fik at vide højtalerne kunne spille "tævehøjt" (man må sige de er kreative med ord hos TC), og kunden åbenbart ikke har fået en vejledning i hvor meget "tævehøjt" er, eksempelvis ved at få vide man ikke må forlade sin lytteposition (anede jeg heller ikke, men nu er jeg heller ikke HIFI nørd) når man spillede "tævehøjt".
Admin: Jeg har fjernet citaterne, da de citerede indlæg er blevet slettet af undertegnet.
|
Nu ved jeg ikke lige om tævehøjt er specielt højt men problemet var vel også at der blev spillet tæve falsk? (forvrænget) og det kan ingen højtalere holde til...
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Status: Online
Point: 9400
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:16 |
niepe skrev:
mufcdk1974 skrev:
|
Nu ved jeg ikke lige om tævehøjt er specielt højt men problemet var vel også at der blev spillet tæve falsk? (forvrænget) og det kan ingen højtalere holde til... |
Er det et problem at der bliver spillet falsk, så er der vel en sikring der slår fra. Det er vel det mindste man kan forvente til et produkt til 25k. Ja jeg ved intet om højttalere.
|
|
mufcdk1974
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:22 |
niepe skrev:
mufcdk1974 skrev:
|
Nu ved jeg ikke lige om tævehøjt er specielt højt men problemet var vel også at der blev spillet tæve falsk? (forvrænget) og det kan ingen højtalere holde til...
|
Man bruger jo nok ikke et selvbrugt ord som "tævehøjt" i en salgssituation hvis ikke det er ganske højt. Men det er jo også sagens kerne for ingen heller ikke TC (eftersom de ikke har vejledt kunden bedre) ved hvor højt "tævehøjt" er.
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:22 |
Det er en udbredt (mis)opfattelse, at når skalaen på forstærkerens volumenknap, går til 10, så skal den (læs: højttalerne) også kunne holde til at der spilles på 10.
Dette kan ikke være mere forkert.!
En forstærkers volumenknap skal ikke sammenlignes med speedometeret i en bil, med en given tophastighed. Det skal derimod sammenlignes med omdrejningstælleren, som har en maks. ydelse, omkring det røde felt. Lige nøjagtig hvor dette røde felt - og forvrængningen - starter, er afhængig af flere ting, såsom driftseffekt, faseforhold m.m. Og kan derfor være forskellig alt efter, hvilke højttaler der tilsluttes en given forstærker.
M.v.h.
|
|
mufcdk1974
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:24 |
Sandal skrev:
niepe skrev:
Hvis man ligger 25.000 kr for nogle højtalere burde man vel også vide hvordan man behandlere dem.. Ellers har man efter min mening for mange penge... |
Det er da muligt, at man har for mange penge, hvis man køber så dyre højttalere, men blot fordi man køber et dyrt produkt, har man ikke nødvendigvis en viden, der større end almenheden.
|
Gad vide om kunder til Loewe, B&O, Denon o.lign dyre mærker har en større hifi viden end andre
|
|
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 16:30 |
Henrik B. skrev:
Det er en udbredt (mis)opfattelse, at når skalaen på forstærkerens volumenknap, går til 10, så skal den (læs: højttalerne) også kunne holde til at der spilles på 10. |
Du har givetvis ret, men det ændre ikke på, at den almindelige forbruger ikke ved dette. Forbrugeren ved, at en højttalere kan brænde af, men hvad der skal til, er en ukendt faktor. Det er den almindelige opfattelse, at dette kun kan ske, hvis lydniveauet er meget højt.
|
|
|