recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tape Connection i TV 2 Nyhederne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTape Connection i TV 2 Nyhederne

 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af heha heha skrev:

...Hvilke del af først efter afgørelsen i FKN, kommer vist både FØR og efter afgørelsen?...

Du skriver da:

Oprindeligt skrevet af heha heha skrev:

...Desuden har jeg ikke hørt fra TC eller impotør under hele sagen. Selvom TC blev kontaktet pr mail 2 gange under sagen. Det er først efter afgørelsen i FKN jeg via nettet bliver klar over impotørens tilbud. Jeg selvfølig må afslå pga sagen er i gang mod TC- Det er jo dem jeg har købt produktet af...
 

Altså er du bekendt med tilbudet både mens sagen kører og efterfølgende.

Chr. R. Jeg tror du misforstår Henrik. Det jeg tror han menerer, at det er den efterfølgende retssag. Han skriver, som du også selv quoter, at han først bliver klar over tilbudet fra importøren, EFTER FKN´s afgørelse, men altså mens retssagen køre (eller afventer må man nok hellere kalde det). FKN´s afgørelse og retssagen er 2 forskellige ting/sager.

At han ikke tager imod tilbudet, det synes jeg er ganske fornuftigt, selvom det måske ville løse en masse problemer for ham selv og for forhandleren, så løser det ikke det principielle problem, og dermed sandsynligvis ændre intet for fremtiden. Jeg synes det er flot han fulgte den til dørs.

 

Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

At han ikke tager imod tilbudet, det synes jeg er ganske fornuftigt, selvom det måske ville løse en masse problemer for ham selv og for forhandleren, så løser det ikke det principielle problem, og dermed sandsynligvis ændre intet for fremtiden. Jeg synes det er flot han fulgte den til dørs.

Helt uenig.

Jeg kunne aldrig finde på at starte og fortsætte en sag blot af principielle grunde, HVIS der kom et tilsvarende super tilbud der løste årsagen til mit problem. Hvorfor bevidst trække sagen i langdrag uden at have garanti for et positivt udfald, når man med et "ja tak" kan lukke sagen med det samme? Det er jo både dyrt og tidskrævende at køre en sag, og samtidig har man ikke gavn af den vare man har indkøbt. 

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Jeg kunne aldrig finde på at starte og fortsætte en sag blot af principielle grunde, HVIS der kom et tilsvarende super tilbud der løste årsagen til mit problem.

For det første afhænger det nok af, hvor egoistisk man tænker. Ved at følge sagen helt til dørs opnår man forhåbentlig, at firmaet tænker sig lidt bedre om en anden gang, når en anden forbruger står med samme problem. Folk, der kører sager af principielle årsager, tænker ofte lidt ud over egen næsetip.

For det andet ville årsagen til problemet overhovedet ikke være løst, hvis han bare fik nye, tilsvarende enheder med en tilsvarende svaghed. Tværtimod ville han stå dårligere ved en efterfølgende reklamation, hvis den første reklamation var kørt uden om sælger.
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 12:24

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Jeg kunne aldrig finde på at starte og fortsætte en sag blot af principielle grunde, HVIS der kom et tilsvarende super tilbud der løste årsagen til mit problem.

For det første afhænger det nok af, hvor egoistisk man tænker. Ved at følge sagen helt til dørs opnår man forhåbentlig, at firmaet tænker sig lidt bedre om en anden gang, når en anden forbruger står med samme problem. Folk, der kører sager af principielle årsager, tænker ofte lidt ud over egen næsetip.

For det andet ville årsagen til problemet overhovedet ikke være løst, hvis han bare fik nye, tilsvarende enheder med en tilsvarende svaghed. Tværtimod ville han stå dårligere ved en efterfølgende reklamation, hvis den første reklamation var kørt uden om sælger.

Egoistisk??? Man starter køre vel ikke en sag for at løse de juridiske "løse ender", for så får domstolene meget travl. Man køre vel en sag for at opnå en løsning, og her blev der fremsat et rigtig godt tilbud som blev afvist.

Ser da gerne dokumentation på at disse højtalere har et generalt kvalitetsproblem.

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Man starter køre vel ikke en sag for at løse de juridiske "løse ender", for så får domstolene meget travl. Man køre vel en sag for at opnå en løsning, og her blev der fremsat et rigtig godt tilbud som blev afvist.

Det er vist ikke hvad han skrev. Jeg prøver at summere op:

1)  Han reklamerer over højttalerne. Defekte enheder.
2)  Reklamation afvises
3)  Han kører en sag hos forbrugerklagenævnet
4)  Han vinder den sag
5)  TC ønsker ikke at følge afgørelsen fra FKN
6)  Han lægger sag an mod TC
7)  Herefter bliver han klar over, at der er forskellige forum tråde på nettet, der fortæller at importøren gladeligt ville have ombyttet de defekte  højttaler enheder uden beregning.

Men det tilbud har han aldrig fået. Og da han læser om det er retsagen igang, og så skal den selvfølgelig køres til ende. Det er jo forhandleren der er ansvarlig - ikke importøren - og derfor dem der er lagt sag an mod. I den sammenhæng er et tilbud fra 3.part - der ikke er afgivet skriftligt til personen - intet værd.

  /Lars



Redigeret af Lars - 27-Juli-2008 kl. 13:37
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Egoistisk??? Man starter køre vel ikke en sag for at løse de juridiske "løse ender"


Det er ellers netop det, der ofte er formålet, hvis man kører en sag af principielle årsager.

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Ser da gerne dokumentation på at disse højtalere har et generalt kvalitetsproblem.

Jeg forholder mig alene til, at to ens enheder har haft samme defekt. Medmindre man får dokumentation på, at de nye enheder er anderledes, vil det være naturligt at forvente en risiko for, at disse kan have samme defekt som de to første. Det behøver jeg ikke dokumentere.

Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 15:00

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Egoistisk??? Man starter køre vel ikke en sag for at løse de juridiske "løse ender"


Det er ellers netop det, der ofte er formålet, hvis man kører en sag af principielle årsager.

Som skrevet, så vil jeg køre en sag for at finde/få en løsning, og ikke af principielle egoistiske juridiske årsager.

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Ser da gerne dokumentation på at disse højtalere har et generalt kvalitetsproblem.

Jeg forholder mig alene til, at to ens enheder har haft samme defekt. Medmindre man får dokumentation på, at de nye enheder er anderledes, vil det være naturligt at forvente en risiko for, at disse kan have samme defekt som de to første. Det behøver jeg ikke dokumentere.

Da der vil starte en ny garanti periode ifm. med en ombytning, så er det ikke her problemet ligger. Desuden har jeg ikke kunne læse mig til andre sager der underbygger din påstand om kvalitetsproblem på disse højtalere. Du sætter således spørgsmåltegn ved et produkt baseret på en formodning der pt ikke er belæg for.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:25

Jeg tror heller ikke på der er nogle decideret kvalitetsproblemer med de pågældende højtalere. Og det er som sådan heller ikke det der er taget stilling til i denne sag. Det er derimod beskrivelsen (altså en del af kvaliteten) og dernæst de uspecificeret garantibestemmelser. Specielt det sidste er et alvorligt problem. Dels er det i direkte stid med lovgivningen, og dernæst så er en manglende specifikation nærmest det samme som at give en blanko check i den periode den er specificeret for.

Specielt det med garantibestemmelserne, er det som jeg opfatter FKN´s mest begrundelse for sagens udfald, og dermed er der som sådan slet ikke taget stilling til, hvorvidt højtalerne er gode eller dårlige.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

At han ikke tager imod tilbudet, det synes jeg er ganske fornuftigt, selvom det måske ville løse en masse problemer for ham selv og for forhandleren, så løser det ikke det principielle problem, og dermed sandsynligvis ændre intet for fremtiden. Jeg synes det er flot han fulgte den til dørs.

Helt uenig.

Jeg kunne aldrig finde på at starte og fortsætte en sag blot af principielle grunde, HVIS der kom et tilsvarende super tilbud der løste årsagen til mit problem. Hvorfor bevidst trække sagen i langdrag uden at have garanti for et positivt udfald, når man med et "ja tak" kan lukke sagen med det samme? Det er jo både dyrt og tidskrævende at køre en sag, og samtidig har man ikke gavn af den vare man har indkøbt. 

Det kommer så sandelig an på, hvad det drejer sig om. I det pågældende tilfælde er jeg altså enig med Henrik. Sagt med andre ord, jeg havde gjort præcis det samme, fordi et evt. forlig blot vil forværrer det hele yderligere. Måske ikke lige for mig, men derimod for de næste, der helt sikkert vil komme. En omgåelse af lovgivningen på den måde, den bør stoppes så hurtigt som muligt. Og hvis ikke de rette instanser kan/vil/gider, så må forbrugerne. Alternativet er at gå helt uden om forhandleren.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 16:35
Nu lader det til at der er politisk fleretal (det var på tide) at FKN afgørlser
bliver jurisk binder, og så ville vi ikke havde disse dumme sage som den
fra TC, grund er vel at TC sage har værre op i TV2 og det har fået
politiker op af stole og gøre noget ved det, då der er faktis ingen grund til
at TC bruger tid og penge med FKN, når afgørlsen blive jurisk binde, husk
der står over 100 firma i FKN sort bog (det er for mange) over firma der
ikke følger FKN afgørlser, og her står også TC (og det må TC taber rigtige
mange gode kunde, på grund af).

Redigeret af Startrek - 27-Juli-2008 kl. 16:37
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

og ikke af principielle egoistiske juridiske årsager.

Her leger du med ord. Jeg gider ikke lege med.

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Da der vil starte en ny garanti periode ifm. med en ombytning,

Det er nogenlunde situationen, når sælger foretager eller foranlediger en ombytning. Tilbuddet om ombytning kom ikke fra sælger eller på dennes foranledning.

Jeg tvivler på, at du har ret meget hjælp fra Købeloven på en gratis ombytning foretaget af tredjepart på eget initiativ. Men jeg kan da blive klogere.

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Desuden har jeg ikke kunne læse mig til andre sager der underbygger din påstand om kvalitetsproblem på disse højtalere.

Du har heller ikke kunnet læse dig til en sådan påstand fra mig. Jeg har ikke skrevet, AT der er et kvalitetsproblem. Jeg har skrevet, at køber vil være dårligere stillet ved at få foretaget reparation uden om sælger, HVIS nye enheder har samme fejl, og hvorfor det vil være en god ide at forholde sig til, at det kan være tilfældet.


Redigeret af Allan Olesen - 27-Juli-2008 kl. 17:18
Til top
heha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 15:25
Hej.

Chr.R. Svaret kommer Kandersen/ Lars med. Deres/Allan Olsens betragt-
ninger er de samme jeg kom frem til, da jeg løb ind i problemet.
Det er egentligt ikke særlig besværligt/ krævende at gå videre
med et problem som mit. FKN guider dig helevejen. Ang penge-
Retshjælp forsikring. Den er i mit tilfælde i min "Hjem" forsikring.
Den kostede i mit tilfælde min 2.500, til max 10.000 ( mener jeg).
Ellers kan man søge fri proces. Det er dog indkomst betinget(husstand)
Selvfølig er det surt at undvære produktet, men det er jo et valg man
træffer!

Henrik


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 18192021>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu