recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection.dk igen på Firmatjek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection.dk igen på Firmatjek

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Dette er en debat, derfor kommentere jeg på det. Desuden er der noget der ikke passer i dine punkter:

Kunden har ikke fået sine penge endnu, for så ville Tapeconnection ikke værre på / fjernet fra Firmatjek!

At du bliver ved med at køre sagen hen på min person...


Det eneste jeg har gjort er at fortælle at TC er kommet på Firmatjek for 2. gang.

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så forsætter du med at kværne løs Pinch

Kasper, en medarbejder fra TC, og altså en af sagens parter, har oplyst "Vi har valgt at stole på kunden og udbetale pengene". Så med mindre du kan bevise at det ikke er korrekt, og her er det ikke nok at henvise til en hjemmeside at det (måske) ikke er sket endnu, så bør du holde kæft.

Desuden er netop din person et stort problem for muligheden for en god konstruktiv debat. Dit mål blev allerede opfyldt i forbindelse med dit første indlæg! Resten kan jeg og mange andre, kun se som et forsøg på at videreføre din personlige vendetta mod TC.

 

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så forsætter du med at kværne løs Pinch


Det eneste ufattelige i denne tråd er, at så mange mennesker kommer med et nærmest grotesk forsvar af et firma, som bevisligt i to tilfælde har ignoreret FK's afgørelser uden at indbringe dem for domstolene.

Jeg kan ikke finde ud af, om det skyldes en personlig vendetta mod den person, som har startet tråden, eller om det skyldes andre årsager.

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Dette er en debat, derfor kommentere jeg på det. Desuden er der noget der ikke passer i dine punkter:

Kunden har ikke fået sine penge endnu, for så ville Tapeconnection ikke værre på / fjernet fra Firmatjek!

At du bliver ved med at køre sagen hen på min person...


Det eneste jeg har gjort er at fortælle at TC er kommet på Firmatjek for 2. gang.

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så forsætter du med at kværne løs Pinch

Kasper, en medarbejder fra TC, og altså en af sagens parter, har oplyst "Vi har valgt at stole på kunden og udbetale pengene". Så med mindre du kan bevise at det ikke er korrekt, og her er det ikke nok at henvise til en hjemmeside at det (måske) ikke er sket endnu, så bør du holde kæft.

Desuden er netop din person et stort problem for muligheden for en god konstruktiv debat. Dit mål blev allerede opfyldt i forbindelse med dit første indlæg! Resten kan jeg og mange andre, kun se som et forsøg på at videreføre din personlige vendetta mod TC.

 



Vi lever i et land med ytringsfrihed. Fordi man er uenig i en anden persons udtalelser kan man ikke nægte denne at svare igen.

Lige som forbrugerklagenævnet aldrig har nægtet TC at svare på dens henvendelser!

Man kommer ikke på Firmatjek, hvis man har efterlevet afgørelsen!

Man bliver først fjernet fra Firmatjek, efter man har efterlevet afgørelsen!

Men uanset hvad, så vil pengene først komme til udbetaling EFTER TC er kommet på Firmatjek og EFTER at TC har trukket sagen i langdrag!

Igen: Når folk enten sviner mig eller min person til, eller som gode debattører kommer med modargumentationer eller andre gode indlæg, så er det vel min gode ret til at svare på disse?

Hvis jeg bare lod mit første indlæg stå og ikke kommenterede på bemærkninger til denne, ville du vel også komme flyvende og kritisere mig for at krybe i flyverskjul!

Forsat go lørdag

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Forhandleren sælger produkter af en art, som diskuteres her på recordere.dk, og en del af firmaets potentielle kunder befinder sig dermed her på recordere.dk

Der er endnu en krølle på den historie.

Den kunde der kom i klemme denne gang er/var også bruger her, og det TV der er tale om, er købt igennem et Fælleskøb på recordere.dk

Vi har altså været med til at formidle et salg, til en forhandler der er i åbentlyse problemer med at styre sine reklamationssager.

Men TC var dengang en velrenomeret forhandler, hvis forbrugerpolitik udaftil blev hårdt styret af Otto Jørgensen. Men siden Otto forlod firmaet, er det gået ned af bakke. Alle sager, som vi kender til, er opstået efter dengang.

Men de lever stadig højt på det gamle ry - de første 15 gode år. Og så lukker man måske øjnene for, at firmaet ikke er helt så godt i dag som dengang.

  /Lars



Redigeret af Lars - 25-April-2009 kl. 13:22
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så
forsætter du med at kværne løs
onclick="AddSmileyIcon'smileys/smiley26.gif'" alt="Pinch"
http://recorder.dk/forum/smileys/smiley26.gif">

Det
eneste ufattelige i denne tråd er, at så mange mennesker kommer med et
nærmest grotesk forsvar af et firma, som bevisligt i to tilfælde har
ignoreret FK's afgørelser uden at indbringe dem for domstolene.Jeg kan
ikke finde ud af, om det skyldes en personlig vendetta mod den person,
som har startet tråden, eller om det skyldes andre årsager.


Ja for hold da op 2 tilfælde så bude firmaet jo lukkes efter jeres mening,
der kan være en del grunde til at man ikke tager det til domstolene.

Redigeret af Mr. Pioneer - 25-April-2009 kl. 13:28
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Ja for hold da op 2 tilfælde så bude firmaet jo lukkes efter jeres mening, der kan være en del grunde til at man ikke tager det til domstolene, men så langt tænker i nok ikke.

Firmaet skal da ikke lukke.

De skal bare respektere deres kunder, deres reklamationssager. Lade være med at trække sager over 2 år, og stoppe med at ignorere forbrugerklagenævnet.

Og i den forbindelse er 2 sager på firmatjek.dk 2 sager for meget.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så
forsætter du med at kværne løs onclick="AddSmileyIcon'smileys/smiley26.gif'" alt="Pinch"
http://recorder.dk/forum/smileys/smiley26.gif">

Det
eneste ufattelige i denne tråd er, at så mange mennesker kommer med et
nærmest grotesk forsvar af et firma, som bevisligt i to tilfælde har
ignoreret FK's afgørelser uden at indbringe dem for domstolene.Jeg kan
ikke finde ud af, om det skyldes en personlig vendetta mod den person,
som har startet tråden, eller om det skyldes andre årsager.


Ja for hold da op 2 tilfælde så bude firmaet jo lukkes efter jeres mening,
der kan være en del grunde til at man ikke tager det til domstolene, men
så langt tænker i nok ikke.


Personligt, har jeg ingen steder skrevet at firmaet skulle lukke.

Jeg har bare bedt om at de følger dansk forbrugerlovgivning.

Nævn bare en god grund til at man bare vælger at ignore en afgørelse og ikke, som firmaet er i sin gode ret til, fører sagen videre til domstolene.

Nyd det gode vejr

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:



Ja for hold da op 2 tilfælde så bude firmaet jo lukkes efter jeres mening,


Kender du den debatteknik, der går under navnet "en stråmand"?

Den er ikke velset, og du har lige praktiseret den.

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:


der kan være en del grunde til at man ikke tager det til domstolene.


Det er helt utroligt, så forstående, vi skal være.

Jeg ønsker ikke at handle med en forhandler, som ikke enten efterlever FK's afgørelser eller indbringer dem for domstolene. Forhandlerens grunde er i den forbindelse irrelevante.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 14:56

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:


Synes generelt denne debat er total hul i hovedet når vi kun har en side
af sagen.

Den ene side må i såfald være den fra Forbrugerklagenævnet, som har behandlet BEGGE sider af sagen.

Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

TC har jeg faktisk opfattelsen af er en af de bedre.

Lad mig gætte. Indtil du selv personligt bliver ramt af en sag, så mener du som udgangspunkt at alle forhandlere er en af de bedre. Uanset om disse forhandlere står på en liste der dokumenteret viser det modsatte.

Hvis du mener at 2 gange for forbrugerklagenævents firmatjek liste er lig med, citat "en af de bedre". Så er det helt op til dig at have denne mening. Men forvent ikke at andre forbrugere har sammen mening som dig. Der er ihvertfald een som helt sikkert ikke har, og det er mig!

Du bør om minimum forsøge at sætte dig lidt ind i alt den forudgående problemstilling der har været inden en sag overhovedet bliver afgjort i forbrugerklagenævnet. Det er ikke bare en simpel ting. Der er skam tale om ganske almindelige mennesker som er røget ud i uheldige og uretfærdige episoder med en forhandler, blot fordi de havde tillid nok til at handle med dem i første omgang.

Du kan have en mening om, at disse personer måske selv har skyld i det. Men faktum er, at en 3. part som er fuldstændig neutral har vurderet sagen ud fra lovgivningen og dømt ud fra den.

Så kommer man på firmatjeklisten, så har man som forhandler et gevaldigt seriøst problem med at forholde sig til lovgivningen. Og dette har været over for tilfældige mennesker som blot ønskede at handle med dem. Der er intet til hindre for, at du bliver den næste, såfremt du vælger at handle med dem. Det er op til dig om du vil. Men vi er nogle som har valgt at holde os langt væk fra forhandlere, der ikke lever op til lovgivningen. Prøv at gæt hvorfor!

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Dette er en debat, derfor kommentere jeg på det. Desuden er der noget der ikke passer i dine punkter:

Kunden har ikke fået sine penge endnu, for så ville Tapeconnection ikke værre på / fjernet fra Firmatjek!

At du bliver ved med at køre sagen hen på min person...


Det eneste jeg har gjort er at fortælle at TC er kommet på Firmatjek for 2. gang.

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så forsætter du med at kværne løs Pinch 

Ja, han bliver jo hele tiden tvunget til at skulle forsvare sig, fordi der er nogle der har svært ved at forholde sig til det faktum, at der er tale om en forhandler der nu flere gange er røget på firmatjeklisten, og istedet bliver personlige imod ham, bla. ved et indlæg som dit her.

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Kasper, en medarbejder fra TC, og altså en af sagens parter, har oplyst "Vi har valgt at stole på kunden og udbetale pengene". Så med mindre du kan bevise at det ikke er korrekt, og her er det ikke nok at henvise til en hjemmeside at det (måske) ikke er sket endnu, så bør du holde kæft.

Som Edtwodth retteligt har forsøgt at forklare flere gange. Så bliver man fjernet af firmatjeklisten, når man har efterkommet forbrugerklagenævents afgørelse. Siden de stadigvæk står der, så kan man retteligt formode, at denne betaling endnu ikke er sket.

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Resten kan jeg og mange andre, kun se som et forsøg på at videreføre din personlige vendetta mod TC.

Igen, det sker fordi der er personer som ikke KAN/VIL forholde sig til sagen, men i stedet bliver personlige over for ham. Det er deres vendetta mod ham og hans personlige mening om forhandleren. Præcis som dit indlæg her!

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Det var ufatteligt. På trods af en henstilling herfra, så forsætter du med at kværne løs Pinch


Det eneste ufattelige i denne tråd er, at så mange mennesker kommer med et nærmest grotesk forsvar af et firma, som bevisligt i to tilfælde har ignoreret FK's afgørelser uden at indbringe dem for domstolene.

Helt enig!

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:


Ja for hold da op 2 tilfælde så bude firmaet jo lukkes efter jeres mening,
der kan være en del grunde til at man ikke tager det til domstolene.

Hvis de ikke kan/vil rette sig efter forbrugerlovgivningen, så JA, så skal de sgu lukkes. Og jeg kan og vil altid forsøge gøre mit til det, bla. ved at ikke anbefale dem til andre.

Men jeg ville foretrække at de blot istedet rettede sig efter lovgivingen og på den måde undgik at ryge i forbrugerklagesager. Skulle det ske alligevel, (der er jo trods alt også forbrugere derude, som er fuldstændig urimelige), jamen, så er jeg sikker på, at forbrugerklagenævnet nok skal spotte, at forbrugeren har været urimelig, og dermed afvist dennes klage.

Skulle det næsten utænkelige ske, (såfremt de holder sig til forbrugerlovgivninegn), at de taber en sag ved forbrugerklagenævnet, så er det mindste de kan gøre, at enten efterkomme resultatet af dette, eller som alternativ afprøve sagen ved en domstol, hvis man skønner det er det værd.

Vælger man ingen af delene, så er mig i min verden i en katagori som betragtes som bund rådden. Og derfor hverken kan eller vil jeg anbefale nogen at handle med dem, uanset hvor professionelle de så end er til deres erhverv, eller hvor god deres service eller priser er.

Se det fra en anden vinkel.
Hvor professionelle har de været, hvor god service har man modtaget, hvor meget besparelse har man opnået, hvis man efterfølgende får problemer, og forhandleren ikke har tænkt sig at følge forbrugerlovgivningen?

I min verden har man intet fået overhovedet, men derimod betalt en hulens masse bøvl, tid og sandsynligvis også bekymringer, samt måske endda ekstra penge.

Vil man løbe den risiko, så fint nok med mig. Men det skal ikke afholde mig fra at advarde imod det. Jeg VED hvor frustrerende, hvor opslidende, hvor irreterende, hvor idiotisk samt hvor dyrt det kan være, at indbringe en klagesag for forbrugerklagenævnet. Jeg gider det ikke igen!

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu