Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 19:15 |
(...) slettet af Ole - der var vist mange, der var igang med at skrive da jeg lavede mit indlægM.h.t. Tapeconnection så har en sag jo som bekendt altid to sider. Og det er helt sikkert at ingen "herinde" har mulighed for at vurdere hele sagens rette sammenhæng 100%. Derfor skal man også passe på med at drage en masse konklusioner! Hvilket dog ikke afholder nogle fra at gøre det alligevel.
Jeg har selv stået "på den anden side" af disken, gennem en del år. Dette har gjort at jeg har indtaget en endog MEGET kritisk holdning til FS og frem for alt deres til tider dybt latterlige afgørelser. For lige såvel som der er forbrugere, som føler sig trådt over tæerne, lige så meget er der forretningsdrivende, som bliver decideret sjoflet af FS.
M.v.h.
Redigeret af Ole - 22-April-2009 kl. 19:18
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 19:34 |
Henrik B,
TapeConnection har jo ikke gjort noget for at fremme sagen:
De har bl.a. ikke lånt forbrugerne et fjernsyn i perioden. Noget Forbrugerklagenævnet ligger meget vægt på.
Sagen er afgjort på, at kunden har nægtet en 3. rep (som TC alligevel får udført) på grund af rimelig tid. Og her får kunden jo ret.
Vil det så sige, at TC er klogere end Forbrugerklagenævnet og derfor er det i orden at trække en sag i langdrag?
Sådan som jeg læser det starter sagen helt tilbage i 2007?
Hvis Tc har været uenig i afgørelsen kunne de jo tage til retten i stedet for bare at ignorere den og først betale når de kommer på "den sort liste"
De har heller ikke svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser. Hvilket er det problem jeg hæfter mig mest ved.
Når de ikke svarer må man jo gå ud fra at de er enige i hvordan sagen er forløbet?
Og at fremgangsmåden er set før hos TC gør jo ikke sagen bedre.
Hvad er din holdning til dette?
Forsat go debat
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
DarkStar
Super bruger
Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:09 |
Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde?
|
An a day...
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 22:57 |
ha9953 skrev:
Henrik B,
TapeConnection har jo ikke gjort noget for at fremme sagen:
De har bl.a. ikke lånt forbrugerne et fjernsyn i perioden. Noget Forbrugerklagenævnet ligger meget vægt på.
Sagen er afgjort på, at kunden har nægtet en 3. rep (som TC alligevel får udført) på grund af rimelig tid. Og her får kunden jo ret.
Vil det så sige, at TC er klogere end Forbrugerklagenævnet og derfor er det i orden at trække en sag i langdrag?
Sådan som jeg læser det starter sagen helt tilbage i 2007?
Hvis Tc har været uenig i afgørelsen kunne de jo tage til retten i stedet for bare at ignorere den og først betale når de kommer på "den sort liste"
De har heller ikke svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser. Hvilket er det problem jeg hæfter mig mest ved.
Når de ikke svarer må man jo gå ud fra at de er enige i hvordan sagen er forløbet?
Og at fremgangsmåden er set før hos TC gør jo ikke sagen bedre.
Hvad er din holdning til dette?
Forsat go debat
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
Du skriver i et af dine første inlæg at TC konstant ignorerer Forbrugerklagenævnet . Hvilket jeg tolker til,at du har viden om mange flere end de nævnte par sager, - og at de aldrig har rettet sig efter en afgørelse ? ?
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:07 |
DarkStar skrev:
Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde? |
Som skrevet tidligere: Jeg deltager gerne i en debat om forbrugerrettigheder og at Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek. Personfnidder gider jeg simpelthen ikke. Forsat go dag Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:10 |
Lennon skrev:
ha9953 skrev:
Henrik B,
TapeConnection har jo ikke gjort noget for at fremme sagen:
De har bl.a. ikke lånt forbrugerne et fjernsyn i perioden. Noget Forbrugerklagenævnet ligger meget vægt på.
Sagen er afgjort på, at kunden har nægtet en 3. rep (som TC alligevel får udført) på grund af rimelig tid. Og her får kunden jo ret.
Vil det så sige, at TC er klogere end Forbrugerklagenævnet og derfor er det i orden at trække en sag i langdrag?
Sådan som jeg læser det starter sagen helt tilbage i 2007?
Hvis Tc har været uenig i afgørelsen kunne de jo tage til retten i stedet for bare at ignorere den og først betale når de kommer på "den sort liste"
De har heller ikke svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser. Hvilket er det problem jeg hæfter mig mest ved.
Når de ikke svarer må man jo gå ud fra at de er enige i hvordan sagen er forløbet?
Og at fremgangsmåden er set før hos TC gør jo ikke sagen bedre.
Hvad er din holdning til dette?
Forsat go debat
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
Du skriver i et af dine første inlæg at TC konstant ignorerer Forbrugerklagenævnet . Hvilket jeg tolker til,at du har viden om mange flere end de nævnte par sager, - og at de aldrig har rettet sig efter en afgørelse ? ? |
Du behøves bare at søge her i forummet, så kan du se, at der har været tidligere sager. Ellers ville jeg ikke skrive, som jeg gør Det er bl.a. derfor, jeg har valgt at oprette denne tråd. Jeg finde det dybt uprofessionel at TC vælger at overhøre forbrugerklagenævnets henvendelser. Så må folk selv tage stilling til om den måde TC behandler deres kunder på er rigtig eller forkert. Forsat go debat Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:25 |
ha9953 skrev:
...Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.
Forsat go dag
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
Igen igen? Det er den slags udtalelser, som i mine øjne gør dine indlæg useriøse. Det er bliver ikke længere subjektivt, og lyser langt væk af, at du vil gøre alt i din magt, på at få de firmaer ned med nakken, som efter DIN opfattelse ikke agerer korrekt.
ha9953 skrev:
Du behøves bare at søge her i forummet, så kan du se, at der har været tidligere sager. Ellers ville jeg ikke skrive, som jeg gør
|
Du mener ikke at det i fairhedens lys, er korrekt kun at forholde sig til den konkrete sag?? Du mener at tidligere sager som ér afgjort korrekt - uanset tidsforløb - skal holdes udenfor? De ér jo netop afsluttet! Men du kører måske efter devisen om at f.eks. lovovertrædere er lovovertrædere, uanset at de HAR afsonet deres straf?
ha9953 skrev:
Det er bl.a. derfor, jeg har valgt at oprette denne tråd. Jeg finde det dybt uprofessionel at TC vælger at overhøre forbrugerklagenævnets henvendelser.
|
Vi er enige for så vidt angår tidsaspektet.
ha9953 skrev:
Så må folk selv tage stilling til om den måde TC behandler deres kunder på er rigtig eller forkert.
|
Og det er så lige nøjagtig det du ikke lader dem da du netop "farver" folk med DIN mening! Jeg tror at hvis du virkelig ønskede at være en forbrugervagthund, at du skulle bruge dit krudt helt andre steder. For set i forhold til, hvor mange kunder Tapeconnection har på årsbasis, kontra antallet af reklamationer, kontra FS-sager, så er det så små promiller vi taler om, at jeg hurtigt kan finde rigtig mange firmaer, som har langt flere sager...
M.v.h.
|
|
DarkStar
Super bruger
Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:27 |
ha9953 skrev:
DarkStar skrev:
Er du blevet professionel forbrugervagthund? - sådan helt
seriøst. Det må
da kræve en enorm tid at holde alle dine blogs, sider og facebook gruppe
ved lige. Er der tid til det ved siden af arbejde? | Som skrevet
tidligere: Jeg deltager gerne i en debat om forbrugerrettigheder og at
Tapeconnection igen igen er kommet på Firmatjek.Personfnidder gider jeg
simpelthen ikke.Forsat go dagEdtwodth (enfrustreretforbruger.dk) |
Er det personfnidder fordi jeg stiller dig et legitimt spørgsmål?.. Det havde
været personfnidder hvis jeg havde kaldt dig en dybt anal, socialt udfordret
skrivebordshøvding med for meget fritid... men det gjorde jeg ikke.
Redigeret af DarkStar - 22-April-2009 kl. 23:28
|
An a day...
|
|
erla
Guld medlem
Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:27 |
Don't feed the troll...
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:42 |
Jeg gentager: Jeg har kun lavet denne tråd for at gøre folk opmærksomme på at Tapeconnection er kommet på Firmatjek, og så håbede jeg på at vi kunne få en stille og rolig debat omkring det faktum at en forhandler kan trække en sag i langdrag og overhovedet ikke svarer forbrugerklagenævnet når de henvender sig. Uden konsekevenser. At folk ikke kan tage en debat uden at gå efter personen, tjaaa.... Som sagt: det lader til at man ikke kan nævne Tapeconnection uden at det bliver til et angreb på personen. Jeg har skrevet min holdning til sagen og måden den er blevet tacklet på af forhandleren. Hvis folk mener at forhandleren har gjort alt perfekt eller noget der hen ad, er det deres ret til at have denne mening. Jeg forholder mig bare til lovgivning og teksten i afgørelsen. Jeg nægter at deltage i forsøget på at få denne post ødelagt/slettet ved hjælp af personfnidder. Noget kunne tyde på, at det er det, der er formålet? Forsat go debat edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:45 |
Henrik B. skrev:
Du mener ikke at det i fairhedens lys, er korrekt kun at forholde sig til den konkrete sag?? Du mener at tidligere sager som ér afgjort korrekt - uanset tidsforløb - skal holdes udenfor? De ér jo netop afsluttet! Men du kører måske efter devisen om at f.eks. lovovertrædere er lovovertrædere, uanset at de HAR afsonet deres straf? |
Når sagerne ligner hinanden utrolig meget, bl.a. ved at Tapeconnection ikke har svaret på forbrugerklagenævnets henvendelser, så mener jeg det er helt korrekt at gøre opmærksom på dette. Sagerne har desuden også det tilfældes at TC først reagerer NÅR de kommer på Firmatjek. Sagerne har desuden det tilfælles at TC har trukket sagerne i langdrag. Forsat go debat Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:47 |
Henrik B. skrev:
Og det er så lige nøjagtig det du ikke lader dem da du netop "farver" folk med DIN mening! Jeg tror at hvis du virkelig ønskede at være en forbrugervagthund, at du skulle bruge dit krudt helt andre steder. For set i forhold til, hvor mange kunder Tapeconnection har på årsbasis, kontra antallet af reklamationer, kontra FS-sager, så er det så små promiller vi taler om, at jeg hurtigt kan finde rigtig mange firmaer, som har langt flere sager...
|
uanset hvor mange kunder Tc har, skal hver enkel kunde vel behandles rigtigt i forhold til lovgivningen. Sjovt nok har TC selv brugt formuleringen, at de har altså andre kunder at se til.... Forsat go debat Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|