recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection genåbnet, nu med Otto!!

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 19:43
Nu er størstedelen af TC's kunder jo så fortsat dækket ind af de forskellige producenters garanti.
 
Hvor mange firmaovertagelser tror du egentlig ville finde sted, hvis man hver gang fik at vide - du skal lige betale 25% ekstra, til garantiforpligtelser....?
 
Som udgangspunkt er det i min optik bedre, at melde rent bord og sige: Vi kan desværre ikke imødegå garantiforpligtelsen fra det tidligere firma. Og måske så hen ad vejen overraske postivt, ved måske alligevel at være imødekommende over for kunder af det tidligere firma, som muligvis måtte komme i klemme!
 
Alternativet havde været, at "resterne" var solgt på auktion, hvor der ikke ville blive givet garanti. Og alle kunder af det tidligere firma, ville intet sted have at henvende sig. Intet sted evt. at få hjælp til garantibehandling m.v.
 
M.v.h.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu er størstedelen af TC's kunder jo så fortsat dækket ind af de forskellige producenters garanti.
 
Hvor mange firmaovertagelser tror du egentlig ville finde sted, hvis man hver gang fik at vide - du skal lige betale 25% ekstra, til garantiforpligtelser....?
 
Som udgangspunkt er det i min optik bedre, at melde rent bord og sige: Vi kan desværre ikke imødegå garantiforpligtelsen fra det tidligere firma. Og måske så hen ad vejen overraske postivt, ved måske alligevel at være imødekommende over for kunder af det tidligere firma, som muligvis måtte komme i klemme!
 
Alternativet havde været, at "resterne" var solgt på auktion, hvor der ikke ville blive givet garanti. Og alle kunder af det tidligere firma, ville intet sted have at henvende sig. Intet sted evt. at få hjælp til garantibehandling m.v.
 
M.v.h.
 
 
- det du skriver lyder såmænd fint nok - reelt er det dog bare stadig en "stinker", og udtryk for "griskhed" f.s.v. angår den goodwill der følger med TC-navnet uden at man vil vedkende sig den garanti som følger/fulgte dette "brand". Husk, at TC  bla. profilerede sig ved tre års garanti på stereovarerne - noget som helt givet har været med til at opbygge goodwill.
 
Hvis d'Herrer bag denne firmaovertagelse havde tro på egne evner, og ikke ville overtage ALLE elementerne ved en firmaovertagelse, så kunne de jo have kaldt sig noget helt andet - og så pointerede at det var erfarne TC-medarbejdere som stod bag. DET VALGTE MAN IKKE, gæt selv hvorfor ?.......goodwill'en!!!!......
 
Hvor mange tidl. TC-kunder som har købt varer inden for det/de sidste par år, tror du føler sig rigtig meget røvrendt, når de kan se firmaet føres videre uden at de vedkender sig tidl. tiders garantier ????.
 
Jeg tror virkelig at det "nye" TC har skudt sig i foden ved denne beslutning.....
 
VH
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:11
Jes.
 
Du har nogle "formodninger" og gætterier, om hvordan tingene forholder sig og hvad baggrunden har været. Jeg kan fortælle dig at de ikke holder stik, og at de ikke modsvarer virkeligheden.
 
Som nævnt er størstedelen af kunderne stadig dækket ind af fabriksgaranti. Og som tidligere skrevet - hvem véd, om man rent faktisk vælger at være imødekommende, overfor de kunder som måtte opleve problemer? Det er et udgangspunkt, ikke at overtage en garantiforpligtelse. Du kan slet ikke se problemet i at starte en virksomhed op, ved at starte med at binde likvider op på garantiforpligtelser? Det er om noget at skyde sig selv i foden, og kan betyde døden i løbet af ganske kort tid, hvis ikke tingene kører den rigtige vej.
 
Desuden, hvem siger at man ikke ser i retning af en navneændring? Det kan jo sagtens være, at det blivet en mulighed. Jeg tror at udgangspunktet har været at få genåbnet butikken i en fart, så man giver mulighed for at give folk et seriøst alternativ, når det gælder vejledning i køb af HiFi.
 
M.v.h.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:24
[QUOTE=Henrik B.]Jes.
 
Du har nogle "formodninger" og gætterier, om hvordan tingene forholder sig og hvad baggrunden har været. Jeg kan fortælle dig at de ikke holder stik, og at de ikke modsvarer virkeligheden.
 
Som nævnt er størstedelen af kunderne stadig dækket ind af fabriksgaranti. Og som tidligere skrevet - hvem véd, om man rent faktisk vælger at være imødekommende, overfor de kunder som måtte opleve problemer? Det er et udgangspunkt, ikke at overtage en garantiforpligtelse. Du kan slet ikke se problemet i at starte en virksomhed op, ved at starte med at binde likvider op på garantiforpligtelser? Det er om noget at skyde sig selv i foden, og kan betyde døden i løbet af ganske kort tid, hvis ikke tingene kører den rigtige vej.
 
Desuden, hvem siger at man ikke ser i retning af en navneændring? Det kan jo sagtens være, at det blivet en mulighed. Jeg tror at udgangspunktet har været at få genåbnet butikken i en fart, så man giver mulighed for at give folk et seriøst alternativ, når det gælder vejledning i køb af HiFi.
 
M.v.h.
[/QUOTE
 
Henrik, du har ret jeg kender ikke baggrunden, som du åbenbart gør, jeg forholder mig blot til hvad der står i pressemeddelsen. Og til hvad jeg har læst otto har skrevet i den forbindelse.
Og det kan da godt være, som du anfører, at de/ det nye TC vil være imødekommende overfor tidl. kunder.
Men hvorfor melder man så ikke bare dette krystalklart ud ????
 
-og ja, firmaovertagelse betyder almindeligvis at man overtager det firmas forpligtigelser/aftaler, som tidligere er indgået - men naturligvis også de "positive aktiver", såsom goodwill.
 
- og jo, kan sagtens se problemet i at binde likvider i potentielle garanti-udgifter - MEN SÅ KUNNE MAN DA FOR POKKER BARE LADE VÆRE MED AT OVERTAGE FIRMANAVNET!
 
Henrik, jeg er sikker på at du mener det godt omkring TC, men du MÅ kunne se at denne holdning omkring garanti IKKE er den optimale...?.......ellers kan jeg ikke slippe den tanke, at du på en eller anden måde må have en (perifær) "interesse" i TC
 
VH
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:38
Jes, du virker bare bitter.

Reelt har nogle af de tidligere kunder tabt deres garanti det øjeblik konkursen blev en realitet - punktum. Deres mellemværende er ikke med et butiksnavn men et selskab og en anden ejer der er gået konkurs.

Det glædelige for mange andre gamle kunder er at de er dækket af fabriksgaranti og har et sted at gå hen for at få hjælp med ekspedition af garantisager (sådan som jeg forstår udmeldelsen fra det nye selskab).

Hvis vi ser på realiteterne så har vi et selskab under konkurs, dvs. der er nogle kreditorer der har smækket kassen i. Disse kreditorer vil have så mange penge ud som de kan og ser på hvilke værdier der tilbage, herunder varelager og godwill.

Godwill, antager jeg, er rimelig god i kraft af virksomhedens alder, og ret beset vil jeg tro at antallet af utilfredse kunder er lille ift. tilfredsekunder.

Hvis man som medarbejder skal overtage et konkursbo og have en chance for at overleve på sigt prøver man at få det bedst mulige udgangspunkt, dvs. betale mindst muligt til kreditorerne og få mest muligt for pengene.

Navnet er attraktivt (måske), gamle garantiforpligtelser er ikke - thats life.

Man kan ikke klandre de nye ejere for noget - de kan altså ikke stå til ansvar for tidligere ejeres forretningsbeslutninger.

Hvis det bare var den gamle ejer der førte butikken videre under samme navn men i et nyt selskab så synes jeg det var en anden sag.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Henrik, du har ret jeg kender ikke baggrunden, som du åbenbart gør, jeg forholder mig blot til hvad der står i pressemeddelsen. Og til hvad jeg har læst otto har skrevet i den forbindelse.
 
Ok. Smile
 
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

-og ja, firmaovertagelse betyder almindeligvis at man overtager det firmas forpligtigelser/aftaler, som tidligere er indgået - men naturligvis også de "positive aktiver", såsom goodwill.
 
Jooeee. Nu er der jo så reelt ikke tale om en overtagelse, eftersom TC har været forbi en konkurs. Så det er reelt et nyt firma som er startet op, via investering i "boets" resterende aktiver.
 
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- og jo, kan sagtens se problemet i at binde likvider i potentielle garanti-udgifter - MEN SÅ KUNNE MAN DA FOR POKKER BARE LADE VÆRE MED AT OVERTAGE FIRMANAVNET!
 
Jep. Personligt have jeg også valgt dén løsning. 
 
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Henrik, jeg er sikker på at du mener det godt omkring TC, men du MÅ kunne se at denne holdning omkring garanti IKKE er den optimale...?
 
Selvfølgelig kan jeg godt se problematikken omkring garanti - også fra kundernes side. Specielt hvis man skulle komme i klemme. Mit udgangspunkt for debatten er, at der dels i kommentarerne på forsiden og i en tråd på Hifi4All, er en udbredt faren ud med bål og brand, ang. tidl. kunders mulige problemer med garanti. Lad dog for pokker de nye ejere få lidt rum og arbejdsro, til at få tingene op og køre, inden debatter på nettet får spredt en masse dårlig karma. Wink
Skulle der så en dag være en som står med håret i postkassen, så kan man jo fare i blækhuset. Og rejse en debat. Jeg mener at det er spild af krudt at male fanden på væggen, over teoretiske scenarier...
 
Og lad så debatten forstumme herfra. Tongue
 
M.v.h.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Jes, du virker bare bitter.

Reelt har nogle af de tidligere kunder tabt deres garanti det øjeblik konkursen blev en realitet - punktum. Deres mellemværende er ikke med et butiksnavn men et selskab og en anden ejer der er gået konkurs.

Det glædelige for mange andre gamle kunder er at de er dækket af fabriksgaranti og har et sted at gå hen for at få hjælp med ekspedition af garantisager (sådan som jeg forstår udmeldelsen fra det nye selskab).

Hvis vi ser på realiteterne så har vi et selskab under konkurs, dvs. der er nogle kreditorer der har smækket kassen i. Disse kreditorer vil have så mange penge ud som de kan og ser på hvilke værdier der tilbage, herunder varelager og godwill.

Godwill, antager jeg, er rimelig god i kraft af virksomhedens alder, og ret beset vil jeg tro at antallet af utilfredse kunder er lille ift. tilfredsekunder.

Hvis man som medarbejder skal overtage et konkursbo og have en chance for at overleve på sigt prøver man at få det bedst mulige udgangspunkt, dvs. betale mindst muligt til kreditorerne og få mest muligt for pengene.

Navnet er attraktivt (måske), gamle garantiforpligtelser er ikke - thats life.

Man kan ikke klandre de nye ejere for noget - de kan altså ikke stå til ansvar for tidligere ejeres forretningsbeslutninger.

Hvis det bare var den gamle ejer der førte butikken videre under samme navn men i et nyt selskab så synes jeg det var en anden sag.
- æv...ikke noget værre end at fremstå som værende bitter ;).......især når jeg slet ikke er det - har ingen udenståender med TC.
 
Næ, mine "sure opstød" går såmænd på, helt som tidligere beskrevet, at jeg synes det er "dårlig stil" ("moral") at man ønsker sig en given goodwill fra et firma - men ikke ønsker at tage "hele pakken", og derved lader dem i stikken som netop er fundamentet for denne goodwill...kunderne!!
 
Havde man nu blot overtaget lokalerne, inventar, internet mm og omdøbt firmaet, så No sweat herfra......men med fare for at gentage mig selv; det VALGTE man ikke at gøre.....
 
VH


Redigeret af JesA - 26-Marts-2010 kl. 20:51
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:49
Henrik B; dybest set tror jeg egentlig ikke at vi to er SÅ uenige igen - for jeg forstår også godt dine argumenter/synspunkter og især forhåbninger omkring TC
 
VH
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 21:26
For mig udstråler den fortsatte anvendelse af TC navnet, bare at det er et par af de oprindelig medarbejdere der viderefører projektet.
Jeg foretrækker at se et kendt ansigt, når jeg engang imellem dropper forbi.
Det er et stykke tid siden jeg har handlet i TC, projektor og surround forstærker købte jeg af Otto.
So - her i huset er jeg vel TC-kunde :)
Når der ikke i den oprindelige TC pengekasse er penge til at opretholde garantiforpligtigelser, så er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvilket navn de nye ejere anvender - det gør ingen forskel!
Lad nu være med at sværte noget til der egentligt er udmærket, TC har, såvidt jeg ved, lagt sig i selen for at hjælpe kunderne - måske er det derfor det gik så galt! En mere kynisk holdning kunne måske have holdt butikken på benene; MEN det valgte Søren ikke!
Synes det er glædeligt at der stadig er en forhandler der har kontakt til producenterne af mit udstyr, så kan de vel formidle kontakt, hvis jeg skulle få brug for det.
Det eneste der undrer mig er at navnene på de nye ejere ikke fremgår af pressemeddelelsen.

Helt og lykke til jer alle, ejere, tidl., nuværende og kommende kunder :)

Med venlig hilsen - FNørd

"Husk at service IKKE er gratis - du lader bare en anden kunde betale, hvis du ikke selv gør det"!


Redigeret af FNørd - 26-Marts-2010 kl. 21:28
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Det eneste der undrer mig er at navnene på de nye ejere ikke fremgår af pressemeddelelsen.
 
Hmmmm......?
 
"Det er med stor fornøjelse vi nu kan meddele at to tidligere ansatte, Kasper Christensen og Claus Løvstad Rasmussen, har opkøbt aktiverne i Tape Connection, og således videreføres Tape Connection under nye vinger. Den daglige ledelse af virksomheden vil varetages af Kasper, mens Claus vil stå i spidsen for rådgivning af kunder. Udover de to ejere vil man i butikken også kunne møde gamle kendinge fra Tape Connection i form af Otto Jørgensen, Simon Larsen og Henrik Schmidt. Alle er entusiastiske og spændte på at tage fat på den nye opgave."
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET


QFT!

Jeg får lyst til bare at gå derind og købe et eller andet. Jeg aner ikke hvad, og det er ikke fordi jeg har penge liggende til noget interessant, men jeg har stadig lyst til at smide nogle penge i TC Wink
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu