|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
wakywaky8 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Det er lidt forkert antaget hvor "høj" en vejledende pris har været, idet den vejledende pris fastsættes af leverandør, ex. Panasonic leverer teknisk information sammen med en vejledende udsalgspris sammen med indkøbspris etc. Ergo: Grosist fastsætter den vejledende pris og ikke butikken. kontakt da grosist for at få den korrekte pris oplyst på varen, og hold det op med hvad butikken oplyser /Anders |
||
This msg may be confidential. If you are not the intended recipient, you must not disclose or use the information contained in it. Thank you.
|
||
![]() |
||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
Jeg ved hvad den vejl. pris er hos panasonic... har jeg også skrevet i starten. Prøv nu at læs hvad der bliver skrevet... De 27999,- har aldrig været den rigtige vejl pris... den er for høj!!! Den pris er fundet en nyhedsavisen fra d. 14-nov 07 i en helside annonce |
||
![]() |
||
beauville ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
![]() |
|
ja de er nogle krejlere...
|
||
/Christian
'I stick my neck out for nobody' |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jeg er ikke bekendt med, om der er tale om lovovertrædelse ved henvisning til en forkert vejl. pris. Problemet med vejl. priser er, at de kan faktisk ændre sig flere gange inden produktet overhovedet kommer i handlen. En vejlledende pris er efter min mening ikke et udtryk for noget som helst andet end en formodet pris fastsat af producenten på et meget tidligt tidspunkt i forløbet. Nogle produkter har det dog med at følge vejlledende priser meget strikst, og diktateres nærmest af producenten. B&O er vist et meget godt bud på noget sådan. |
||
![]() |
||
fuball ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Det er forbudt, bilka har fået en dom for det på et tidpunkt.
|
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Det er vel næppe forbudt at henvise til en vejledende udsalgspris. Spørgsmålet er meget hvor korrekt prisen er men det kan skyldes en del forskellige faktorer der ikke nødvendigvis handler om at en forhandler er i ond tro. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvis den angivet vejledende pris er forkert, og det bruges til at markedsføre en rabat/besparelse i forhold til den forkerte vejledende pris, så kan du trygt stole på, at det er forbudt!
|
||
![]() |
||
Smurf ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Kan se min formulering ikke var tilstrækkelig. Du skriver hvis den vejledende pris er forkert (set i forhold til hvad??? markedsprisen p.t. eller fx intruktionsprisen for 1 år siden på model xx ??? - står der nogen steder hvad en vejledende pris er eller hvem der bestemmer den???) Ud fra den betragtning vil det jo være direkte umuligt at bevise om prisen er forkert eller ej. |
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den vejledende pris er angivet af producenten. Så ja, den står et sted, ganske tydeligt endda
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jvf. Panasonic´s eget pressemateriale, så er priserne følgende: •65 PZ700 79.000 Hvordan vejledende pris for 42PZ700 skulle være på lige godt 28.000, det skal jeg ikke kunne sige. Men man må medgive, at der enten er tale om en rimelig seriøs fejl, eller noget må være gået galt i kommunikationen et eller andet sted.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok kan du så linke til fx Pioneers vejledende udsalgspriser hos producenten for jeg tvivler nu meget stærkt på hvor nemt det er for en almindelig forbruger at finde dem, da ret få direkte skilter med det.
|
||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis jeg kan finde pressematerialet, så vil jeg tro det står deri. Husk på, det er jo af væsentlig interesse for pressen og dermed befolkningen, hvilket prisnivau der snakkes om, når producenterne indtroducerer nye produkter. Som sagt, jeg er overbevist om, at noget er gået galt et sted. Om det er hos TC eller at de måske har fået oplyst en anden pris tidligere i forløbet, det skal jeg ikke kunne sige. Panasonic er nok de bedste til at svare på dette. Det kunne jo reelt godt være dem der har lavet fejlen, og bildt TC noget forkert ind, hvorefter at pressematerialet udsendes efterfølgende.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |