recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Home Trio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Home Trio

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC Home Trio
    Sendt: 17-September-2009 kl. 22:28

Jeg overvejer kraftigt at skifte mit Smile Content fibernet ud med TDC Home Trio, men har i den forbindelse et vigtigt spørgsmål.

TDC skriver på deres hjemmeside, at hvis man bestiller HD kanaler, kan man ikke samtidig have deres plus-abonnement (pause live-tv samt optage en kanal samtidig med du ser en anden)
Citeret fra deres hjemmeside:

"Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet."

Drejer denne begrænsning sig KUN om HD kanalerne eller alle kanalerne?

 

 

 

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 02:13

Jeg skal ikke kunne sige noget konkret sikker om selve dit spørgsmål angående om det KUN drejer sig om HD kanalerne eller ej. Umiddelbart er der jo ikke noget der rent teoretisk eller teknisk taler for at det med vold og magt burde gælde 1+1 SD kanaler, men kun når det handler om at en af kanalerne på tale er 1 HD kanal. Man man ved aldrig om de kunne har været nødt til at sætte det op som en regel for alle der har HD pakken, da boksen i sig selv måske ikke er intelligent nok til selv at skælne , og det derfor ville gå galt hvis den uden reglen ville prøve uden en generel regel. I princippet ved sådan en ethernetbaseret IPTV boks jo ikke selv meget om den internetforbindelse den er tilsluttet er tilfældigvis er kobberbaseret eller fiberbaseret, og selv TDV-tv's benyttede IPTV boks er næppe lavet med kun kobberforbindelser i fokus. Men for at få ren besked om status angående dit egentlige spørgmål må vi nok vente på svar fra en der rent faktisk har praktiske erfaringer med HD pakken.

Nu kender jeg godt nok ikke i praksis kvaliteten af Smile contents IPTV og om det er reencoded eller ej. Men jeg kan da i hvertfald advare om kvaliteten på TDC-tv, som min bedste ven har et sted uden mulighed for parabol og kabel-tv, så det kender jeg til i praksis. TDC-tv er reencoded med en bitrate på typisk omkring 3,1 Mbit/s for SD kanalernes vedkommende. HD kanalerne vil også blive re-encodede, da mange kobberbaserede forbindelser især i yderområder ville kunne få besvær med HD tv kanalernes oprindelige VBR bitrater på typisk op til 12 Mbit/s, eller i nogle tilfælde mere, og en IPTV udyder vil uanset om tjenesten så er baseret på kobber eller fiber, formentligt altid være motiveret for at kunne spare lidt på båndbredden. Jeg har hørt tale om at man kan forvente at HD kanalerne bliver reencoded og udsendt i omkring 6 Mbit/s på TDV-tv.

Så set betyder at billedkvaliteten via TDV-tv allerede for SD kanalernes vedkommende er synligt ringere, mere 2 dimensionel og fladt at se på, og har mere makroblokking end den er og har i forbindelse med de opridelige DVB signaler modtaget fra satellit, og sendt videre ud almindelige i kabel-tv netværk som i mange tilfælde gøres uden re-encoding.

...Så er du advaret



Redigeret af TBC1 - 18-September-2009 kl. 02:28
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 09:24

Tak for svaret.

Er der nogen som rent faktisk har Home Trio med HD kanaler og ved om optagefunktionen på SD kanaler bliver begrænset som det åbenbart er tilfældet med HD-kanalerne?

Årsagen til at jeg overvejer mit skifte er først og fremmeste priserne på fibernet. Med TDC kan jeg få en 20 mbit forbindelse mod min 12 mbit forbindelse nu. Og ovenikøbet spare 100 kroner om måneden.
Derudover har jeg ikke haft andet end problemer med Smile. Min harddiskboks er simpelthen så elendig og deres kundeservice er elendig.

Så nu er jeg bare træt af dem!

 

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 10:40
Jeg har hometrio og HD.... førhen kunne jeg snildt optage et program og se et andet... Men nu er det ikke muligt at optage en kanal og så se en anden samtidig.. jeg kan godt optage men så skal boxen kun stå på den kanal... Derudover er det skod HD kanaler der er på den, overvejer kraftigt at afmelde HD og få plus abbonnementet tilbage. Fik egentlig kun Hd fordi der var kanal 5 HD... men det er tæt på ingenting de sender i ordentlig HD kvalitet.. Troede idet mindste at fodbold kampene blev lækrere at se på, men der er kun tale om en slags upscalering
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
haps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 11:02
Husk du får ikke 20mb net, da TDC snupper ca 4mb pr. tv stream, så hvis du ser en kanal og optager en anden eller bruger 2 strams til en HD er der kun ca. 12 mb tilbage - det er lidt strengt af TDC at sælge et produkt som automatisk indeholder en indbygget forringelse 
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Tak for svaret.


Er der nogen som rent faktisk har Home Trio med HD kanaler og ved
om optagefunktionen på SD kanaler bliver begrænset som det åbenbart
er tilfældet med HD-kanalerne?


Årsagen til at jeg overvejer mit skifte er først og fremmeste priserne
på fibernet. Med TDC kan jeg få en 20 mbit forbindelse mod min 12
mbit forbindelse nu. Og ovenikøbet spare 100 kroner om
måneden.Derudover har jeg ikke haft andet end problemer med Smile.
Min harddiskboks er simpelthen så elendig og deres kundeservice er
elendig.


Så nu er jeg bare træt af dem!


 



Jeg har TDC TV med HD og kan optage en HD-kanal og en SD-kanal
(men ikke 2 HD-kanaler) samtidig.

Husk at få alle omkostninger med i regnestykket for TDC-løsningen.
TDC er kreative med introduktionsrabatter, box-leje, etc. så det bliver
dyrere hen ad vejen. Og så ville jeg nok ikke skifte til TDC for at få god
kundeservice... Det er et helvede!

Redigeret af Hobby Man - 18-September-2009 kl. 11:29
Til top
haps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 11:48
Jeg mener ikke TDC service er dårligere end andre steder - min modtager stod af i sidste uge efter 2 års kørsel (harddisken) og der blev uden ballade sendt en erstatter pr. post dagen efter med returseddel vedlagt til den døde maskine - no problemo 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:40

Oprindeligt skrevet af haps haps skrev:

Husk du får ikke 20mb net, da TDC snupper ca 4mb pr. tv stream, så hvis du ser en kanal og optager en anden eller bruger 2 strams til en HD er der kun ca. 12 mb tilbage - det er lidt strengt af TDC at sælge et produkt som automatisk indeholder en indbygget forringelse 

Det er nødvendigt da transportvejen er kobber, som har begrænset kapacitet. Så oven i skal man i modsæting med fiberbaserede forbindelser huske at tage i betragtning at kobberet, afhængigt af dets kvalitet og afstand til centralen ofte kan udgøre en flaskehals, så man langt fra altid har 20 Mbit/s på en 20 Mbit/s ADSL forbindelse, men måske som udgangspunkt f.eks omkring 15 Mbit/s eller måske endog mindre. Der til kommer så overhead på typisk 15-20 procent på en ADSL forbindelse.

Så selv om HD kanalerne er komprimerede helt ned til omkring 6 Mbit/s er der altså god fornuft i en evt. politik om at boksen kun modtager 1 kanal, selv om det måske lige ville kunne lade sig gøre ude hos nogle kunder, da det ellers ude hos mange andre kunder hurtigt ville kunne gå galt pga den samlede kapaciteten på selve den fysiske transportvej.



Redigeret af TBC1 - 18-September-2009 kl. 16:59
Til top
Hobby Man Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 16:53
Volder ingen problemer hos mig med både at se/optage HD og SD
samtidig på min 10 MB forbindelse.


Redigeret af Hobby Man - 18-September-2009 kl. 16:55
Til top
sauros Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 19:24

Jeg har tidligere haft et lignende produkt fra TDC altså tv, internet og ip telefoni fra gennem telefonnettet.

på et tidspunkter gik mit tv koldt, hvis jeg optog 1 program mens jeg så et andet og brugte nettet. En tekniker var ude, og fortalte at der var stor forskel på hvorvidt forskellige kunder kunne bruge alle produkter på samme tid. afhængig af hvor langt man boede fra en central gjorde, at nogle kunne trække en højere bit forbindelse ind i huset end andre.

kunne forestille mig det stadig var tilfældet, hvilket gør at nogle vil kunne optage HD kanaler og se en anden kanal samtidig mens andre ikke kan.

Ligesom man kun bliver lovet en 512 kbit forbindelse når man vælger hometrio trods man betaler for op til en 20 mbit forbindelse.

Samsung ps50B855
Cambridge 840A v2.
Cambridge 840C.
Dali Mentor 5


PS3
Mediacenter: 4 gb, 500 gb hdd
AMD 4860E
HD gfx,
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 21:52

Tak for alle svarene.

Jeg er dog ike blevet 100% klog på problemstillingen, idet der åbenbart er nogle Home Trio brugere som ikke kan se og optage HD samtidig, mens andre kan.
Jeg troede at det var enten eller....?

Hmmm, der må vel komme an på en prøve så!

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 22:32
Efter spring til HD, kan man kun optage det man ser. Sagt på en anden måde man mister sit Plus abonnemet som er definitionen på at optage et og se noget andet.
Og dette problem har TDC endnu ikke løst...

Søg et hav af andre tråde på lige dette problem her på sitet.

Jeg gik til HD pakken (billede kvalitet var KANON og alle pengene værd), men det blev på bekostning af Plus abonnement, som vejer mest for mig.
Jeg fik TDC til at æde konverteringen tilbage til Plusabonnemet igen.


Redigeret af BorgHammer - 18-September-2009 kl. 22:35
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu