recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HomeTrio med HD, eller er det nu også det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HomeTrio med HD, eller er det nu også det?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Pulver Pulver skrev:

Hej,
 
Det er desværre rigtigt at dit tv ikke er HD-Ready, som det også fremgår af siden HER.
 
Det er til dog rigtigt at de har markedsført den som værende HD-Ready, da den kan opskalere SD til HD, men det gør den bestemt ikke til et HD-Ready tv.
Måske korrekt.
Men i alle de mange år man har anvendt Computerskærmene med Billedrørsteknologien, her er der uden mening tale om antallet af pixels.  Embarrassed
Men .   .   .   Ordene om at et Tv ikke er HD Ready når samme ER en Fladskærm, se dette er lige min kop The. Eller når nogen taler om en grænse HD eller ikke HD Ready Or Not; at dette skulle være omkring et bestemt antal Pixels.
Der hvor man både kan og også bøjer tingene er i den baandbredde man nu engang tildeler tingene.
Når alle har bestemt sig til gå over til Fladskærme og Kopi beskyttelsen, OK!


Redigeret af moho - 07-Marts-2011 kl. 12:42
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Pulver Pulver skrev:

Hej,
 
Det er desværre rigtigt at dit tv ikke er HD-Ready, som det også fremgår af siden HER.
 
Det er til dog rigtigt at de har markedsført den som værende HD-Ready, da den kan opskalere SD til HD, men det gør den bestemt ikke til et HD-Ready tv.


Naturligvis er det HD-Ready - det har HDMI og understøtter 720p og 1080i input på disse. Det er dog ikke det samme som at det er Full HD (1920x1080). HD Ready er blot en række kriterier og der er i dem ikke noget krav om at det skal være Full HD, blot at den lodrette linjeopløsning skal være minimum 720 - og det opfylder det med 768 linjer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=160374


Redigeret af pilehave - 07-Marts-2011 kl. 13:05
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Pulver Pulver skrev:

Hej,
 
Det er desværre rigtigt at dit tv ikke er HD-Ready, som det også fremgår af siden HER.
 
Det er til dog rigtigt at de har markedsført den som værende HD-Ready, da den kan opskalere SD til HD, men det gør den bestemt ikke til et HD-Ready tv.
Ordene    da den kan opskalere SD til HD,     er det ikke noget som gælder afspillere eller andet som tilføres en skærm. Jeg mener det kan ikke være en egenskab ved en skærm, som denne aktuelle HD Ready, eller for mig HD skærm  Wink?
Den korrekte måde sammenligne noget på, må da være ved siden af hverandre og ikke kun skifte imellem kilder og "Huske billederne imellem samme billed-skift".  Embarrassed

Redigeret af moho - 07-Marts-2011 kl. 13:38
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 13:59
Min pointe er bare, at spørgeren ikke skal forvente bedre billede end det spørgeren allerede oplever, og grunden er nok bla. at opløsningen ikke er så høj på spørgerens tv, som på de fleste nye tv?
 
1024 x 768 = 4:3 = Ikke internationalt godkendt HD-Ready opløsning. For at et tv kan bære HD-Ready mærket skal det mindst have 720 progrative linier (tjek), og have en aspect ratio på 16:9.
 
Ret mig hvis jeg er forkert på den.. Wink
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Pulver Pulver skrev:

Min pointe er bare, at spørgeren ikke skal forvente bedre billede end det spørgeren allerede oplever, og grunden er nok bla. at opløsningen ikke er så høj på spørgerens tv, som på de fleste nye tv?
 
1024 x 768 = 4:3 = Ikke internationalt godkendt HD-Ready opløsning. For at et tv kan bære HD-Ready mærket skal det mindst have 720 progrative linier (tjek), og have en aspect ratio på 16:9.
 
Ret mig hvis jeg er forkert på den.. Wink


Jamen det skal jeg gerne;

Du er forkert på den ;)

Der er ikke noget krav om kvadratiske pixels nogen steder - langt de fleste HD Ready plasma TV var faktisk netop med rektangulære pixels i 1024x768 - for 50" var de i et stykke tid 1365 x 768. Man kan sagtens lave 16:9 uden kvadratiske pixels. At nogle så vil mene at det er at snyde på vægten gør ingen forskel ;)

Men for nu at prøve at give et svar, så burde man altså kunne se forskel på om fjernsynet viser 576i eller 720p og om kilden er SD eller HD.

Jeg har selv haft et 1024x768 42" 16:9 TV, og her var der tydelig forskel på kvaliteten mellem DR1 og DR HD (når de samsender samme udsendelse f.eks).

PS: Har du dit Panasonic TV ikke en menud er kan vise hvilket input det fodres med? Så kan du tjekke om boksen virkelig giver dig det signal du forventer...


Redigeret af pilehave - 07-Marts-2011 kl. 14:17
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

PS: Har du dit Panasonic TV ikke en menud er kan vise hvilket input det fodres med? Så kan du tjekke om boksen virkelig giver dig det signal du forventer...
Jo, jeg kan trykke på i-knappen på fjernbetjeningen og dermed se hvilket signal fjernsynet modtager. Og det viser 720P og 1080i alt efter hvad jeg valgt på TDC-boksen.
 
Det gør mig også, sådan hukommelsesmæssigt, mere tryg, at få oplyst at fjernsynet er HD-ready.Wink
 
Hvis nu, gud forbyde det, at det er en defekt på fjernsynet - er der så nogen former for "hjemmetest" jeg kan foretage for at udelukke den mulighed? (Koble en pc til fjernsynet eller andet udstyr?)
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Pulver Pulver skrev:

Min pointe er bare, at spørgeren ikke skal forvente bedre billede end det spørgeren allerede oplever, og grunden er nok bla. at opløsningen ikke er så høj på spørgerens tv, som på de fleste nye tv?
 
1024 x 768 = 4:3 = Ikke internationalt godkendt HD-Ready opløsning. For at et tv kan bære HD-Ready mærket skal det mindst have 720 progrative linier (tjek), og have en aspect ratio på 16:9.
 
Ret mig hvis jeg er forkert på den.. Wink
Ikke internationalt godkendt HD-Ready opløsning.
De der 1024 x 768 er blot spredt ud over arealet 16:9  Wink  Der er også et noget andet svar med de der berømte 720 linier . . .

Redigeret af moho - 09-Marts-2011 kl. 14:59
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 15:06
http://www.hdtvmagazine.com/glossary.php
 
Selvfølgelig er det her et dansk sproget forum.
 
Men det fremhævede med 720p is per frame at 24, 30, or 60 fps. I det følgende står der som jeg udlægger det, at 720p 24,25, og 30 faktisk skal opfattes som HDTV
hvilket for alvor giver mig problemer. I min verden skulle man altid efter samme "p" skrive 50/60Hz.
 
  Så hvis nogen skriver at både 720p24, 720p30 er HDTV hvad i alverden er så 1080p  ? Det er under ingen omstændigheder 1080p50/60.
 
Hvis man leder længe nok vil man finde tallene 720i60 hvilket der ikke er noget som noget (hedder det anvendes?), mere at 720i60 kan skrives   720 x 60/2, ligesom vores gamle PAL kan skrive som  576 x 50/2.
 
 720p
>
HDTV format of 720 progressive visible lines of 1280 total pixels each in 16:9 aspect ratio. 720p is per frame at 24, 30, or 60 fps. ABC and ESPN are broadcasting in 720p/60fps. 720p is considered a better format for fast action images like sports due to higher temporal resolution than the other commonly used HDTV format (interlaced 1080i).

The higher temporal resolution of 720p allows the format to complete an image frame in 1/60 of a second while 1080i is only drawing 540 lines with half of the information of the frame of the format. On the next 1/60 of a second the 720p could record complete detail of a different fast moving image, while the 1080i would be registering picture information of only the second set of 540 lines containing only half of an image that could also have moved fast enough to produce interlace artifacts when putting the two fields together.
 
Igen hvad er kædernes svageste led, korrekt igen  Båndbredde.


Redigeret af moho - 09-Marts-2011 kl. 15:19
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 15:43
 HER
pulver
Det Tv vil til enhver tid kunne vise alt HD som kan sendes via TDC Home trio, så meget er jeg sikker på.  Wink
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Pulver Pulver skrev:

Hej,
 
Det er desværre rigtigt at dit tv ikke er HD-Ready, som det også fremgår af siden HER.
 
Det er til dog rigtigt at de har markedsført den som værende HD-Ready, da den kan opskalere SD til HD, men det gør den bestemt ikke til et HD-Ready tv.
Inde fra It- og Telestyrelsen fik jeg af en venlig herre. via E-mail, oplyst at Billedrørs tv der anvendte 100Hz  Teknologien. Disse CRT anvendte en liniefrekvens på 31.250 Hz.
Hvad dette har med at et Tv ikke er HD Ready, meget, virkeligt meget.
Er det også afskaffet at HD er bedst via Satellit, lidt ringere via Kabel og ______ Via Masterne!
 
En Fladskærm som ikke kan vise HD, så er det mere på grund af Kopi beskyttelse.
Endnu engang enhver Fladskærm er per sin definition i HD.  Et sted tænkte (   ) jeg for mig selv, hvor få pixel skal der til for at en 28" Fladskærm, ikke længere kan vise noget i HD, når der anvende BluRay som "Kilde".

Jeg fatter simpelthen ikke en meter, af det du skriver. Er det spørgsmål, konstatering oder was?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:00
Beanie
Det Tv som der linkes til.
Det er vel fremstillet med henblik på HDTV anvendelse. 
 
OK, det vil altså sige et HDTV kabel signal skifter karakter alt efter om ens TV er
HDTV Ready
HDTV
Fuld HD.
Det er der ingen som nogensinde får mig til tro! Og da slet slet ikke det signal som DR sender ud via Masterne.
Hvis jeg ofrede penge på en skærm med  2560 x 1440 pixels eller   2730 x 1536, hvordan ville billederne da se ud?
Hvorledes kan et HDTV signal skifte karakter, når det trods alt er det samme.
 
Mine ord om at 1024 x 768 viser et billede, et billede som bestemt er afhængig af hvormange MegaBit der nu er stillet til rådighed.
 
Det med MegaBit til rådighed gælder vel bestemt TDC Home Trio med HD. Det er nok muligt TDC kan overskride den magiske grænse på 2,4 gange (forholdet imellem MegaBit og MegaHerz i båndbredden). Men ingen kan rokke mig fra troen om, "Det kommer til at ses på billederne" og det bliver ikke kønt.


Redigeret af moho - 10-Marts-2011 kl. 13:26
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:32
Mine problemer med TDC Home Trio er at man vil hukke for mange hæle, og klippe for mange tæer, til det i længden kan gå godt.
 
Det her skal ses i lyset af hvad som er synligt, som kan optages og vises eller demonstreres. Sat overfor hvilke højttalerkabler som nu er bedst!
 
Og ja retorisk, hvad har man for eks. haft af problemer Sælger og Køber imellem ____ men parterne er vel her vildt uenige i hvad man "Ser af artifakts på skærmene, også noget som er Optaget". Hvis tre parter ikke kan blive enige ____ så får nogen altså problemer. 
 
 
 


Redigeret af moho - 10-Marts-2011 kl. 13:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu