recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HomeTrio med HD, eller er det nu også det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HomeTrio med HD, eller er det nu også det?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 13:42
Hvis DR sendte en film i formatet 2,35 som anamorfisk og mit oldgamle 4:3 CRT Tv kunne gøre billedet lavere til korrekte proportioner, hvormange linier ville billedet da bestå af?
Gæt selv.
 
Og ordene HDTV har gjaldt siden 1935, og idag har dette en sjov eller morsom konsekvens.
CRT Tv med 100Hz teknologi har sjovt nok, Liniefrekvensen 31250Hz. Og en eller nogen som vil skrive hvad betydning det så vil have?
 
TDC vil fortsat kun give os, smuler fra de Riges bord (eller hvad det nu hedder i Billedernes verden). Og hvis nogen om noget har behov for mere komprimering eller Kablernes svar på DVB-T2 så må det blive TDC's svar på DVB-C2 (IPTV-2).


Redigeret af moho - 10-Marts-2011 kl. 13:49
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 10:19
Bare lige for at få konstateret om det var mit fjernsyn, der var noget i vejen med, så har jeg lige forsøgt at koble min 24' computerskærm til TDC-boksen - uden at jeg har nogen som helst anelse om det giver nogen retfærdighedsmæssig sammenligning!
 
Men jeg synes at ane en lille forskel nu, mellem en sammenlignelig HD- og SD-kanal med næsen ca. 1 meter fra skærmen. Men overhovedet ikke den store forskel som jeg havde forventet.
 
Så konklusionen må bare være, at mine forventninger har været for storeLOL Og mit resultat er at jeg hellere vil spare de små 80 kroner som HD-pakken koster, og bruge dem på et par gode bøffer...hehe.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 11:01
Jeg har Waoo! TV og har kun 1 HD kanal. DR HD.
Jeg kan se meget stor forskel på en SD og en HD kanal. Specielt hvis der bliver vist det samme på DR og DR HD. Selvfølge skal en film / udsendelse også være optimeret eller lavet til HD visning før man kan få noget ud af det. Hvis de viser Terminator 2 på DR HD, tvivler jeg meget på at den står beder end hvis den var vist på DR.

Før Waoo! TV og det hed Profiber, havde jeg 2 prøve kanaler, National Geographic HD og Discovery Showcase HD.
Aldrig har jeg set noget stå så flot og tydeligt som disse to kanaler. Nærmest skarper end virkeligheden Cool

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Jeg har Waoo! TV og har kun 1 HD kanal. DR HD.
Jeg kan se meget stor forskel på en SD og en HD kanal. Specielt hvis der bliver vist det samme på DR og DR HD. Selvfølge skal en film / udsendelse også være optimeret eller lavet til HD visning før man kan få noget ud af det. Hvis de viser Terminator 2 på DR HD, tvivler jeg meget på at den står beder end hvis den var vist på DR.

Før Waoo! TV og det hed Profiber, havde jeg 2 prøve kanaler, National Geographic HD og Discovery Showcase HD.
Aldrig har jeg set noget stå så flot og tydeligt som disse to kanaler. Nærmest skarper end virkeligheden Cool

Mine tanker og advarsler får min paranoia overfor DR til vikreligt ramme det røde felt, når det kommer til materialerne.  Embarrassed Når det kommer til udsendelserne, har kædens svageste led så aldrig været den båndbredde, vi nu engang har til rådighed, jeg mener ____ Kvaliteten af de udsendelser DR ligger inde med ___  er denne aldrig steget igennem årene siden 1970?
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 22:58
Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt: Er alle udsendelserne, der sendes på en HD-kanal (DR HD, TV3+ HD, TV2 Sport HD osv.) ikke optimeret til HD?Ermm
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af FrannerDK FrannerDK skrev:

Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt: Er alle udsendelserne, der sendes på en HD-kanal (DR HD, TV3+ HD, TV2 Sport HD osv.) ikke optimeret til HD?Ermm

Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.

DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.

DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.


Jeg giver dig ret i at T2 ikke er optaget digitalt og det DR HD sendte, var i hvert tilfælde ikke BluRay udgaven. Men nu findes der jo også en mellemvare, f.eks. HD transfers fra den oprindelige rulle...

Back To The Future har i USA været sendt i HD, selv om den officielt aldrig har været ude på andet end DVD.

Og mht. DR TV Oversigt...alt bliver sendt i 1280x720 og er altså HD. Men måske er det oprindelige materiale opskaleret som mit eksempel med BTTF.

Det samme gør man jo i dag med rigtig mange af de gamle film der får en ny transfer og bliver restaureret osv. og leveret på BluRay.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:


Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.


DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.


Film har en højere reel opløsning end HD, så selvfølgelig kan ældre film sendes i HD.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:


Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:


Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.


DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.


Jeg giver dig ret i at T2 ikke er optaget digitalt og det DR HD sendte, var i hvert tilfælde ikke BluRay udgaven. Men nu findes der jo også en mellemvare, f.eks. HD transfers fra den oprindelige rulle...


Hvad er der mellemvare ved det?

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Back To The Future har i USA været sendt i HD, selv om den officielt aldrig har været ude på andet end DVD.


Den har været ude på film

Hvorfor tror I at kun film optaget digitalt i HD kan være HD?

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Og mht. DR TV Oversigt...alt bliver sendt i 1280x720 og er altså HD. Men måske er det oprindelige materiale opskaleret som mit eksempel med BTTF.


BTTF er på ingen måde opskaleret!

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det samme gør man jo i dag med rigtig mange af de gamle film der får en ny transfer og bliver restaureret osv. og leveret på BluRay.


Nej, man indscanner filmen i HD opløsning eller højere, og laver derfra diverse HD udgaver (tv, Blu-ray m.m.)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:


Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:


Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.


DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.


Jeg giver dig ret i at T2 ikke er optaget digitalt og det DR HD sendte, var i hvert tilfælde ikke BluRay udgaven. Men nu findes der jo også en mellemvare, f.eks. HD transfers fra den oprindelige rulle...


Hvad er der mellemvare ved det?

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Back To The Future har i USA været sendt i HD, selv om den officielt aldrig har været ude på andet end DVD.


Den har været ude på film

Hvorfor tror I at kun film optaget digitalt i HD kan være HD?

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Og mht. DR TV Oversigt...alt bliver sendt i 1280x720 og er altså HD. Men måske er det oprindelige materiale opskaleret som mit eksempel med BTTF.


BTTF er på ingen måde opskaleret!

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det samme gør man jo i dag med rigtig mange af de gamle film der får en ny transfer og bliver restaureret osv. og leveret på BluRay.


Nej, man indscanner filmen i HD opløsning eller højere, og laver derfra diverse HD udgaver (tv, Blu-ray m.m.)


Kloge-Åge. Du skriver basalt set det samme som jeg.

Med mellemvare mener jeg at det hverken er DVD eller BluRay, men en HD-opløsning som f.eks. 720p.

De HDTV udgaver der har været sendt i USA i midten stammer fra samme transfer som DVD-trilogien; altså en 2K transfer.
Den sammenlignes iøvrigt her med den nye transfer:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1285244

Den udgave der er udkommet på BluRay er en NY transfer og er efter alt at dømme en 4K transfer.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 11:33
Pilehave
Du skriver om opløsning 720p.
Det er DR og kun DR som har en ret til påstå 720p er Nok til blive HD.
Samme DR vil aldrig drømme om oplyse indholdet målt i MHz båndbreddde eller udtrykt i MegaBit per sekund.
Personer der mener jeg tager fejl, rigtig mange oplever HD via S atellit (Fuld HD), mange via Kabel (det er så HD) og så resten via Master (som er HD ready men alligevel ikke rigtigt HD  Big smile).  Wink Nok den største årsag til dette indlæg er, at i modsætning til vuredere Højttalerkabler da kan man rent faktisk bevise "Hvad man ser", det er her jeg mener DR har tabt enhver troværdighed.
Det er bestemt ikke første gang jeg ser 720p24/25/30 betegnet som HD. 720p30 er lige hvad mere bedre end DR's 720p25.
Og for 117.000 gang HD betegnet ved 720p gælder alene med 50 eller 60 fps. og hvis DR med andre vil sige dette ikke er ligeså godt eller bedre end 1080p24. Så render jeg ind i større problemer end godt er. Og rent HD standardmæssigt (Standardiseringerne) kunne jeg sådant set, ret godt, evt. prøve en retslig afgørelse.  720p25 er ikke spor bedre end 720i50, og det er der ingen standarder som hedder, det er der altså ikke.
  Andre end jeg kan vel få mulighed for se i DR's studier hvad der er man har af materiale, for DR's studie og hvad man ellers har, alt dette er vel i HD kvalitet, bortset fra når det skal fordeles ud til os, i voldskomprimerede udgaver.


Redigeret af moho - 15-Marts-2011 kl. 11:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu