recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HomeTrio med HD, eller er det nu også det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HomeTrio med HD, eller er det nu også det?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.

DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.
Skal jeg blot gå ud fra ad hvad DR og andre ligger inde med er belvet ringere de seneste 20 år?  SD og frem for alt HD kædens svageste led er jo netop ikke materialet men "Lysten til levere noget bedre".
Grunden til jeg er så ekstrem negativ overfor DR og til dels TV2, er at samme var alt for længe om overgå til sende tingene Anamorfiske. Herfra mit udtryk om nogen jeg ikke kan NÅ!
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.

DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.
Om noget er lavet til HD?  Hvordan ser tingene ud optaget i U-Matic? hvis man ser det "Forinden" det sendes ud til Os?
Skal jeg blot gå ud fra ad hvad DR og andre ligger inde med er blevet ringere de seneste 20 år?  SD og frem for alt HD kædens svageste led er jo netop ikke materialet men "Lysten til levere noget bedre".
Grunden til jeg er så ekstrem negativ overfor DR og til dels TV2, er at samme var alt for længe om overgå til sende tingene Anamorfiske. Herfra mit udtryk om nogen jeg ikke kan NÅ!
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 11:44
Sorry det flippede mere ud end godt var   Embarrassed Og når DR kan påstå de leverer noget i HD, hvad skal da forhindre TDC Home trio i at påstå det samme.   Wink Så ja, hvad ER det man ser af det man har optaget i HD på sine optagere? Nu må man jo ikke kopiere disse optagelser videre fra Boksens harddisk, men selve optagelserne er vel håndgribelige beviser på "Noget, eller hvad man nu selv synes".  Embarrassed  Samme optagelser sletter jo ikke sig selv, når man skal demonstrere det for andre, eller det gør de måske, selvdestruererende, a la James Bond.

Redigeret af moho - 15-Marts-2011 kl. 11:59
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:


Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:


Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

 
Det er ikke alle programmer på alle HD kanaler der i HD.
DR HD sender kun HD programmer, mens TV3+ HD, Kanal 5 HD og Kanal 6 HD også sender opskaleret SD, det ser dog stadig bedre ud pga. den højere bitrate.


DR HD sender ikke kun HD programmer. Tvivler på at Terminator 2 fra 1991 var lavet til HD.
De sender også serien Dark Blue og iflg. DR TV Oversigt, bliver den ikke vist i HD.


Jeg giver dig ret i at T2 ikke er optaget digitalt og det DR HD sendte, var i hvert tilfælde ikke BluRay udgaven. Men nu findes der jo også en mellemvare, f.eks. HD transfers fra den oprindelige rulle...


Hvad er der mellemvare ved det?

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Back To The Future har i USA været sendt i HD, selv om den officielt aldrig har været ude på andet end DVD.


Den har været ude på film

Hvorfor tror I at kun film optaget digitalt i HD kan være HD?

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Og mht. DR TV Oversigt...alt bliver sendt i 1280x720 og er altså HD. Men måske er det oprindelige materiale opskaleret som mit eksempel med BTTF.


BTTF er på ingen måde opskaleret!

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det samme gør man jo i dag med rigtig mange af de gamle film der får en ny transfer og bliver restaureret osv. og leveret på BluRay.


Nej, man indscanner filmen i HD opløsning eller højere, og laver derfra diverse HD udgaver (tv, Blu-ray m.m.)


Kloge-Åge.


Tal pænt

Så kan du udtrykke dig noget bedre!

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Med mellemvare mener jeg at det hverken er DVD eller BluRay, men en HD-opløsning som f.eks. 720p.


Nu kan DR HD jo af ganske indlysende årsager ikke sende Blu-ray udgaven, så ja, det er en 720p udgave de sender, men den kan sagtens være fra et transfer som også ligger til grund for bl.a. Blu-ray (T2 er endda ude i forskellige mere eller mindre heldige transfers).

Oprindeligt skrevet af pilehaveDe HDTV udgaver der har været sendt i USA i midten stammer fra samme transfer som DVD-trilogien; altså en 2K transfer.[/QUOTE pilehaveDe HDTV udgaver der har været sendt i USA i midten stammer fra samme transfer som DVD-trilogien; altså en 2K transfer.[/QUOTE skrev:



Det bliver den stadigvæk ikke opskaleret af. 2K er en højere opløsning end 1920x1080.


Det bliver den stadigvæk ikke opskaleret af. 2K er en højere opløsning end 1920x1080.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 13:02
Det kan være at jeg taler pænt hvis du lader være med at putte ord i munden på mig.

"Hvorfor tror I at kun film optaget digitalt i HD kan være HD?"
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det kan være at jeg taler pænt hvis du lader være med at putte ord i munden på mig.

"Hvorfor tror I at kun film optaget digitalt i HD kan være HD?"


Jeg stiller et spørgsmål, hvorfor sætningen afsluttes med ?

Undskyld at jeg fejltolkede dit svar, men det kunne du jo så svare på i stedet for name calling.

Jeez!
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af FrannerDK FrannerDK skrev:

Bare lige for at få konstateret om det var mit fjernsyn, der var noget i vejen med, så har jeg lige forsøgt at koble min 24' computerskærm til TDC-boksen - uden at jeg har nogen som helst anelse om det giver nogen retfærdighedsmæssig sammenligning!
 
Men jeg synes at ane en lille forskel nu, mellem en sammenlignelig HD- og SD-kanal med næsen ca. 1 meter fra skærmen. Men overhovedet ikke den store forskel som jeg havde forventet.
 
Så konklusionen må bare være, at mine forventninger har været for storeLOL Og mit resultat er at jeg hellere vil spare de små 80 kroner som HD-pakken koster, og bruge dem på et par gode bøffer...hehe.

Nu bliver der talt en del teknik i denne tråd men kort sagt så ER DET DIT TV. Jeg har et panasonic TH-42PZ85 som er 1080p Full HD og når DR HD samsender med DR1 kan selv min kone se 
forskel! Der er og skal være forskel. Så kan det godt være der er 117 forskellige måder at beregne hvor 
stort et TV skal være for at man kan skelne hvert pixel, men 4 meter fra et 42" TV SKAL man 
denontelyneme kunne se forskel.

Jeg vil anbefale dig at købe et mindst 720p TV for at få noget ud af HD kanalerne.

Og skal vi tale teknik, så er det lige gyldigt om et TV af den ene eller anden årsag kan bryste sig med 
HD-ready. Hvis det ikke matcher signalet 1-til-1 rent opløsningsmæssigt (hvilket dit TV ikke gør) så skal 
TV scalere billedet og det ødelægger information i billedet. mit bud er at scaleren i dit TV ikke er særlig 
god og derfor giver dig samme resultat på SD og HD.


Redigeret af antilles - 15-Marts-2011 kl. 15:02
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 15:15
antilles
 
1-til-1 matching får mig straks til tænke på sende ANALOGT  16:9 letterbokset i 4:3 formatet, eller 16:9 anamorfisk i 4:3 billede.
Nu tænker jeg på kvalitetsforskellen. Også når det kommer til de der CRT 4:3, der kunne gøre billederne lavere til korrekte formater.
Hvor jeg vil hen?    For kunne afgøre forskellene skal man have Fladskærmene stående ved siden af hinanden for yde tingene retfærdighed. Det går altså ikke det med skifte imellem noget.
 
Nogen synes det vil være ok, men det vil jeg aldrig gøre, og slet ikke hvis der var fagfolk tilstede (nærmere tværtimod). Nogen kan argumentere og gøre sort til hvidt.
 
Igen vores Antenneforening skrev at Tv de sidste 10 år kunne vise ting anamorfisk, hvorfor skulle man så vente indtil 2009 før man skiftede, og til den bedre kvalitet. Og nu er der nogen som brokker sig over forkerte formater  Yuhuu  Wink  Og jeg har aldrig forlangt dette skift, væk fra Letterbokset, så hvem har direkte slået hårdt nok i bordet?
 
Konkluderende.
  At se Analogt og letterbokset 16:9 på ens fladskærm, i modstætning til den "Anamorfiske" kvalitet. Se det er noget andet, og noget ringere. Nu tænker jeg på før man ligesom frigav digitale kanaler (Eller hvad det nu hedder).
Husk det, de skal stå ved siden af hverandre, når mere end 2   Embarrassed


Redigeret af moho - 15-Marts-2011 kl. 15:23
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 15:30
Franner
 
Trådens start, jeg har igennem alt for mange år haft problemer med troværdigheden hos DR, og når det kommer til DR og HD via Masterne.
Nu har jeg ingen kontakt til TDC men ligesom DR kan De vel have en, eller samme ret til bøje hvad de nu sender ud af Tv signaler. Jeg troede faktisk at Fibrene een gang for alle skulle feje problemerne af banen.
At man både skal acceptere mærkelige fænomener ved det man ser, og også et reelt ringere billede i almenheden. Det digital net giver en bedre mulighed for også justere noget som (reelt) er ringere.


Redigeret af moho - 15-Marts-2011 kl. 15:35
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

antilles
 
1-til-1 matching får mig straks til tænke på sende ANALOGT  16:9 letterbokset i 4:3 formatet, eller 16:9 anamorfisk i 4:3 billede.
Nu tænker jeg på kvalitetsforskellen. Også når det kommer til de der CRT 4:3, der kunne gøre billederne lavere til korrekte formater.
Hvor jeg vil hen?    For kunne afgøre forskellene skal man have Fladskærmene stående ved siden af hinanden for yde tingene retfærdighed. Det går altså ikke det med skifte imellem noget.
 

Jeg er ikke enig med dig i at man skal have to skærme ved siden af hinanden for at kunne se en forskel. Ved SD til HD f.eks. DR kontra DR HD, er der i høj grad nok forskel i billedet. Jeg bliver overrasket hver gang jeg suser forbi DR HD, som er min eneste HD kanal, kan jeg sagtens se en forskel. Man skal ikke bare kunne ane en forskel, der ER kæmpe forskel.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 16:57
Ellers brug "HD-Testen" som grundlag for at bedømme forskellen. Her viser de et splitbillede med bevægelig afgrænsning, så du rigtig kan se forskel på detalje graden Wink
Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 21:12

Du mener HD Testen på DR HD?

Jeg har lige prøvet om jeg kan finde et tidspunkt for hvor DR sender HD Testen. Men det ser desværre ud til at der ikke lige er planer om at sende udsendelsen inden for den nærmeste fremtid.
 
Men hva' - DR er så gode til genudsendelser, så mon ikke den alligevel nok snart skal dukke opTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu