recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Selector HD - Debat om returnering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Selector HD - Debat om returnering

Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 00:54

Jeg må prøve at ringe til dem . de må da snart have styr på det.

Hans

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet [...] uanset om der kommer en ny boks.

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er vel en sandhed med modifikationer... Ejere af den gamle Selector Boks (den før Sagem 60) er jo ladt i stikken med et ret alvorligt problem i disse tider [...] og dén fejl vil aldrig blive rettet...

Naturligvis vil en boks på et tidspunkt være så gammel at den ikke længere kan supporteres. Det er der vel ikke noget odiøst i?

Nej da, men blot en kommentar til "uanset om der kommer en ny boks". Det var jo ankomsten af en ny boks, der dræbte supporten for de gamle (havde der kun eksisteret den gamle Selector, så var I jo tvunget til at supportere den fuldt ud).

Redigeret af LER2001 - 01-September-2006 kl. 14:51
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 14:58

Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet [...] uanset om der kommer en ny boks.

Det er vel en sandhed med modifikationer... Ejere af den gamle Selector Boks (den før Sagem 60) er jo ladt i stikken med et ret alvorligt problem i disse tider [...] og dén fejl vil aldrig blive rettet...

Naturligvis vil en boks på et tidspunkt være så gammel at den ikke længere kan supporteres. Det er der vel ikke noget odiøst i?

Nej da, men blot en kommentar til "uanset om der kommer en ny boks". Det var jo ankomsten af en ny boks, der dræbte supporten for de gamle (havde der kun eksisteret den gamle Selector, så var I jo tvunget til at supportere den fuldt ud).

Nu er der en væsentlig forskel på om den "gamle" boks er 6 uger, 6 måneder, 6 år, eller 60 år gammel...

Vi vil selvfølgelig supportere boksen så længe vi kan - Kontraktligt har vi en "garanti" periode for softwaren, hvor leverandøren er forpligtet til at rette fejl efterhånden som vi rapporterer dem. Efter den periode retter leverandøren fejl for vores regning - indtil leverandøren på et tidspunkt ophører med at supportere produktet. Til den tid kan vi ikke gøre mere.

Vi snakker altså om en del år her før en eventuelt support ophører. Og så er det væsentligt at understrege at vi trods alt i dit tilfælde taler om en perifier funktionalitet. Du kan jo godt se TV - Men du kan ikke bruge noget udstyr som ikke var opfundet på det tidspunkt hvor din Selector blev designet. Det er selvfølgelig irriterende for dig - det forstår jeg godt. Men det er trods alt ikke en altafgørende fejl, som det ville have været hvis du pludselig ikke kunne se TV overhovedet.

BTW: Jeg ser, at I tilsyneladende fandt en vej udenom hardware-begrænsingen mht. RGB og HDMI på samme tid. Nu havde jeg ellers lige investeret i et S-Video kabel så jeg i det mindste kunne optage i S-Video kvalitet, når jeg nu ikke kunne få RGB .

Er det rigtig løst? Har Selector HD stadig et problem med "CopyProhibit" på RGB-udgangen, eller har I fået lukket den fejl?

Problemet er ikke løst. Problemet er stadig at der kun er "en RGB beregningsenhed / ressource". Derfor kan du have RGB på både SCART og HDMI når HDMI opløsning er SD.

Jeg er ikke overbevist om copy protection er helt løst. Det er et af de problemer som har været nedprioriteret i forhold til de andre. Det kommer der mere fokus på nu .

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Nuzzi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af mk_tdc mk_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Super med opdelingen   det blev lidt svært at følge med.

Jeg venter på brev...........  og jeg blev registreret telefonisk for 1,5 uge siden.

Andre der har fået brev efter de telefonisk er blevet registeret ?

Hans

Hej. I får ikke brev når vi har registreret jer. CANAL+ 3 mdr. gratis lægges ikke på på baggrund af hvorvidt i har eller ikke fået et brev. Vi søger alle ud der har en HD boks som ikke er returneret og lægger CANAL+ på. Det er den eneste måde vi kan styre det på.

vh

Michael

Hvornår kan vi begynde at tage Canal+? Jeg har endnu kun de kanaler som er i den pakke jeg betaler for. Eller er problemet at jeg måske ikke er registreret?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 16:50

Jeg har lige snakket med TDC telefonisk   og de sender en retur label til mig.

Sådan .......  nu kører det for TDC

Jeg er ikke blevet overbevist om den bliver god de første par måneder -  og alt det sagem 60 kan er der lange udsigter for.

Så jeg mu undvære HD lidt endnu,  men er med på vognen så snart udbudet bliver størrer og boksen er udbygget med tv guide, favorit lister mm.

Men ros til TDC for det arbejde de udfører sammen med dettte forum

Hans

Til top
lanil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-December-2004
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:07

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Super med opdelingen   det blev lidt svært at følge med.

Jeg venter på brev...........  og jeg blev registreret telefonisk for 1,5 uge siden.

Andre der har fået brev efter de telefonisk er blevet registeret ?

Hans

Hej. I får ikke brev når vi har registreret jer. CANAL+ 3 mdr. gratis lægges ikke på på baggrund af hvorvidt i har eller ikke fået et brev. Vi søger alle ud der har en HD boks som ikke er returneret og lægger CANAL+ på. Det er den eneste måde vi kan styre det på.

vh

Michael

Hej Michael!

Nu har jeg prøvet at ringe ind for at registrere mig, i går fik jeg af vide af kortnr. skulle bruges, da jeg ringede ind i dag fik jeg så af vide af det var boksnr. jeg skulle registreres på

Da jeg så ringer ind her til aften, kender medarbejderen, "Christian" intet til at jeg skal registrere den, og kan ikke bruge boksnr. til noget som helst og oplyser at jeg skal henvende mig i forretningen hvor jeg har købt den!

Hvad gør jeg lige nu

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:16

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12588& PN=1&TPN=76

processen for boksreturnering er som følger.

1) kontakt kundeservice, fortæl at du ønsker at returnere boksen

2) Kundeservice pakker en kuvert med følgebrev + postlabel

3) Pak boksen i en kasse, gerne originalkassen, gå på posthuset og send den. Adressen står fortrykt på postlabel. NB!! Husk at gemme kvitteringen, beviset på at du har sendt boksen.

4) Når boksen modtages på lager, går der ca. 4-5 uger før i modtager en check på beløbet.

I kan IKKE aflevere boksen hos forhandler, tiltrods for at nogle tilbyder det.

Produktchef
TDC Kabel TV
Content - Radio/TV

------------------------------------------------------------ --------------------------------

Mvh Hans

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 17:18
Til dem som ikke har modtage brev:  I skal kontakte kundeservice på 80804080 og bede om at få registreret boks og kortnummer på samme kundenr. Bed om at blive viderestillet til Forhandlerservice. De tager sig af disse sager. Desværre har vi oplevet at ikke alle forhandlere registrerer salg af bokse i henhold til de processer vi har udstukket og det er selvfølgelig brandærgeligt og beklageligt. Men se at få det gjort hurtigt, da vi ellers ikke kan søge jer ud og lægge CANAL+ pakken på 1. september.

Bedst hilsner

Michael

Produktchef
TDC Kabel TV
Content - Radio/TV

Mvh Hans

Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 18:06

vh

Michael

hehe så kan jeg godt lide at jeg har fået et brev i sidste uge, men ikke fået min opdatering - ringer så ind og de finder ud af jeg står registreret med min gamle sagem boks endnu og derfor ikke fået opdatering. Udfyldte ellers skemaet i butikken. Men jeg overlever nok, er glad for nok min 81'er og kan godt vente nogle dage med at få C+ pakken på. Men der skal måske kigges på de procedurer fordi hvis det kan ske for mig, sker det sikkert også for andre. :=)
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 22:03
Er der andre, der har fået checks fra TDC på beløbet efter returnering? Jeg har i dag fået en check på 214 kr. Hvad med resten? F.eks. de 2.500 kr. for selve boksen? Sender TDC flere checks ud, så man skal lægge det hele sammen?
Til top
egoego Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-August-2006
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 08:54

Hej

Jeg var på posthuset i går for at returnere min Selector HD.

Jeg melder tilbage når jeg har modtaget min check !!

I øvrigt har jeg stadig adgang til Canal + kanalerne på min Selector Casema, så det er ikke så meget man mister ved at returnere.

Venlig hilsen

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 08:56

mon ikke de lukker din adgang til C+ når de får sagem81 retur ?

Hans

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu