recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tdc tv kan dette være rigtigt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTdc tv kan dette være rigtigt ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 09:43
Kan kun sige at hvis det er så vigtigt at der skal kunne ses tv, hvorfor har du så ikke tegnet et serviceabbonnement på din tv del så kan der stå en tekniker der inden for få timer eller næste dag.
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 10:22
Præcis, det er en ekstra service hvis man vil have hurtigt udrykning med blink osv.

Jeg har så en lige dab antenne stående i baghånden ikke fordi jeg er narkoman Wink men fordi lillemanden vil se Peter Pedal :)
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
steffens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:27

Latterlige kommentare frabedes endnu engang tak..

nej nej den med de 700 er skam god nok husk nu ar viasat pakken koster 287 kr uden rabat.
og syndes at der til den pris burde være en hvis service når der sker nedbrud af tdc matriale.

sådan en extra service aftale hvordan for man sådan en syndes ikke at jeg kan finde  noget om det
på tdc hjemmeside.

tdc egen kundeservice var i øvrigt ening i at det var en dårlig løsning de kunne tilbyde, men sådan var det bare var deres svar.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:38
"Latterlige kommentare frabedes endnu engang tak.."

Hvilke latterlige kommentarer? Folk pointerer bare at du har et særdeles urealistisk forventningsniveau til TDC's service.
TDC sender dig en ny boks at det så er over en weekend kan man vel ikke klandre dem for. Som andre antyder så er der flere muligheder for at få stillet en tilsyneladende stor TV narkomani. Web TV, billig DVB-T, eller alternative måder at hive signal ud af boksen og endelig muligheden for at tegne service aftale der sikre dig hurtig reaktionstid (ring til kundeservice).

Og du får service - jeg vil endda måske gå så langt til at det sikkert står i deres vilkår hvilket standard niveau af service du kan forvente dig.
Til top
sortsnak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 19:23
Selvfølgelig går ens tvboks aldrig stykker når man ikke skal bruge den og sådan er det bare.
Jeg forstår godt du er træt af situationen, men forstår nok ikke din reaktion og din utilfredshed med tdc. Jeg skal bare lige være sikker på at det er første gang du har problemer med tdc, steffens?

Jeg havde over et år internet leveret af det tidligere cybercity, en alm dsl forbindelse med iptelefoni, startende med 2,5 mbit og gradvist gennem månederne opgraderet hastighed gratis, 4 6, 8. Jo mere de satte hastigheden op, desto mere ustabil blev forbindelsen.
Utallige gange har jeg oplevet routeren bare stod og lyste rød og skulle genstarts ved at tage strømmen fra. Det skete flere gange om ugen. -dvs var vi ikke opmærksomme på problemet kunne folk ikke ringe. Når det var helt galt snakkede jeg self med support og skulle 'proceduren' igennem, og så endte det med at kunne køre lidt igen.
Så da de skruede forbindelsen op til 8 mbit og så gik det helt galt, og snakkede med support, de sendte en tekniker og han satte hastigheden ned så det blev stabilt, og jeg var glad - i de 14 dage at prøvehastigheden var der, og så var den 8 mbit igen - af og på.
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har været henne og slukke og tænde for den dsl router, men mange gennem det år. MEN self da jeg konstaterede at de havde skruet forbindelsen op ringede jeg self til supporten igen, og klager over de ikke forblev på den hastighed hvor forbindelsen var stabil...
Og så sker det som man altid håber på der sker når man ringer til en support - man kommer til at snakke med ham ud af hunderede som er kompetent og ved hvad han snakker om.
Han siger, din router er konfigureret helt forkert, den er sat op til at det er en cybercity central, men du er på en tdc, bla bla det laver jeg lige om.
Og efter den dag kørte internettet perfekt og var ikke længere ustabil.

Kort efter 1 måned måske sagde jeg det lort op, nu har man så levet langt over et år, med det skod, som kunne løses af den den rigtige mand på 5 minutter, se det er i min verden amatøragtigt.

Så når du får din nye boks tilsendt og sætter den til og det virker, så er min anbefaling at du bare bør være godt tilfreds med det har virket så godt, så problemfrit, så længe.

Redigeret af sortsnak - 20-Marts-2010 kl. 19:27
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 15:00
Hvis du synes at det er dyrt med viasat pakken oven i burde du jo brokke dig til viasat og ikke tdc. her er et link til hvor du kan tegne serviceabb. 

Mvh

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 02:16
Oprindeligt skrevet af steffens steffens skrev:

er skam helt klar over at ikke alle er enige i mit syn på sagen, og ville meget gerne have en debat igang så ku det jo være at tdc  måske så det og kom på en andeløsning end den nuværende for når man betal lige ved 700 kr om månden for at se tv så er 4 dage lang tid at vente på en boks+ at alt der var optaget på hardisken naturligvis er væk. radiomandens forslag er rigtig godt hvis jeg bare havede været så heldig at have et tv med dvbt i syndes ikke at jeg ville rende ud og købe en boks for 4 dage.

Hej
Jeg opsagde mit TDC HomeTrio abo netop pga. for mange og RIGTIG lange nedbrud, så jeg forstår dig.
 Jeg har fundet en billig SAGEM 94250 boks i DBA der kan det samme som TDC HT boksen. Og sparer en hulens masse kr.
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 23:14
Steffens:
"tdc kunne jo i stedet for kun at have den digtalemotagerboks på et central lager måske osse have et par stykker i den lokale tdc butik har f .eks selv tilbudt at jeg nemt kunne køre til nærmeste tdc butik og hente en eller måske låne den de har i udstilling men dette kunne heller ikke lade sige gøre da det var umuligt for tdc kundeservice at komme i kontakt med deres tdc butikker."

Jeg forstår dig simpelthen ikke på dette. Mener du helt seriøst at samtlige TDC butikker burde ligge inde med TDC bokse som skulle være til rådighed til kunder hvor deres egen boks uheldigvis bryder ned?

Jeg har selv arbejdet i tdc butik, men gør det ikke mere og skal ikke på nogen måder forsvare tdc, men tdc butikker er salgskanaler, ikke supportkanaler. Det er jo det samme princip hos alle butikker. Forhandleren til din bil ligger jo heller ikke inde med reservedele til din bil hvis klimaanlægget er gået? Så går man til værkstedet og bestiller tid til et tjek hvilket (meget ofte) er mindst 1 uge senere. Så forventer du vel ikke at bilen kan fikses i løbet af 1 time og så er du kørende igen??
Som en anden har sagt, så er det nærmere POSTDK der burde have skylden for ikke at arbejde på døgndrift. Men det er jo heller ikke fair. Det har de helt sikkert ikke penge til og fagforeningen vil nok træde i karakter for lige at sige det ikke er helt i orden. Så kan TDC få skylden igen for ikke at have teknikere kørende 24/7 så alle tdc abonnenter kan serviceres i døgndrift. Der får vi balladen igen med fagforeningen og det med at give folk løn for det de gør... Tænk nu på hvad der er realistisk i denne verden og forvent noget negativt før du ringer til kundeservice eller hvad der nu bryder ned, så bliver man (næsten) altid positivt overrasket over udfaldet :)

Steffens, tag du det helt roligt, vær sammen med familien, venner eller bare lav noget andet end at se TV. Jeg oplever desværre selv de samme ting som dig med mit YouSee! Men jeg klare mig for har andre hobbys end at se TV. 

Der er ikke nogen indlæg herinde som er latterlige. Smider man et indlæg op herinde har man selv sagt ja til debat og diskussion, intet er latterligt. Et forum er til for alle for at lufte følelser eller meninger :)

Pyha, ja undskyld, men havde altså lige behov for at udtrykke mig! :)
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:35
Kan du ikke bare se det analoge signal (ved godt at det ikke er alle kanaler der er analoge, men alligevel) ?
Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2009
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Kan du ikke bare se det analoge signal (ved godt at det ikke er alle kanaler der er analoge, men alligevel) ?

Hvad mener du?

Der bliver ikke sendt analoge TV-kanaler via det jordbaserede sendenet mere. Alle er gået over til DVB-T, og det analoge net er slukket.  Så det er kun via kabelTV og parabol man kan modtage analoge TV-kanaler.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu