|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | |
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() |
mien Kender du "slagplanen" for opgradering til vdsl ud i landet? Tænker på om TDC har en tidsplan? Hvordan kan det være at TDC kun skal bruge 8 Mbit til at køre HD når andre udbydere alle minimum sætter 20-24 Mbit pr. HD stream ??? Redigeret af BorgHammer - 16-December-2008 kl. 23:38 |
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
Lord_Shiva ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Jeg har hørt et rygte, om at der skulle blive lanceret et eller andet d. 1 feb!! Jeg har dog ingen anelse om hvad det skulle være andet end en af de største sats i TDC's historie. Men det er vist noget med TDC TV også, så det kunne meget vel være noget HD noget :) Men som sædvanlig med TDC, det kan også sagtens være menu'er, optager funktioner en udbygning af TDC play til også at gælde film osv... |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Kære Mien Uanset hvad TDC udbyder da har jeg ikke Råd! Men hvorfor TDC ikke fra starten satte en HD kanal ind i deres Net, vil altid forfølge mig! Redigeret af moho - 17-December-2008 kl. 15:21 |
|
![]() |
|
mien ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Etableringen af vdsl skulle, hvis alt går vel, begynde allerede i januar. Mht. HD og hastighed, så skal du huske på, at linien er 100% dedikeret til TV brug. Når 480p kan køre upåklageligt med 4 mbit, så må den dobbelte hastighed vel også være nok til 720p!? Det er mit gæt, for jeg ved det ærlig talt ikke! Ved bare at det virker Lord_Shiva, det er rigtigt at der er noget i "kogegryderne". Jeg kan ikke fortælle dig mere end det, da der endnu ikke er lavet en officiel udmelding... |
|
![]() |
|
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() |
mien du har åbenbart ikke selv TDC TV derhjemme, ellers har du ikke set signalet nok, eller har ikke set digitale signaler fra andre udbydere. For båndbredden på TDC TV er mindre end det jeg havde på Fiber TV fra EnergiMidt. Og hvis det går igen for TDC's HD signal, at båndbredden er for lav, som giver sig udslag i pixileringer på specielt billeder der bevæger sig meget, så er det ikke noget HD signal jeg gider betale for. Som jeg skrev i min anmeldelse, er TDC TV et fedt produkt, men hvis ikke HD signalet bliver ordentlig, så er det ikke pengene værd at betale for HD hos TDC TV. Er ret sikker på HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD. Tror der er andre herinde der kan bekræfte det?? |
|
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
HD og SD tager den båndbredde (bitrate) som der bliver allokeret til det, så du kan ikke stille det op på den håndfaste måde. Men hvis vi taler om H.264 encodning, har du nok ikke lyst til at se SDTV under 2-3 Mbps og HDTV under 8-10 Mbps. Kvaliteten ville være for ringe. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
#Henrik# ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
BorgHammer: Er du stadig tilfreds med TDC TV og navnligt billedkvaliteten? Kan du give en kort update af dine erfarigner? HD og båndbredde: Jeg ved ikke hvad jeg snakker om, men jeg har set NFL Game Pass i HD, hvilket tilsyneladende tilpasses til båndbredden, og kan kører på alt fra 6MBit og op. Her er kvaliteten på et 42" er helt i top, selv med en 8MBit forbindelse. /Henrik Redigeret af #Henrik# - 28-December-2008 kl. 19:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg Googlede lige hurtigt efter H.264 bandwitdh requirement og faldt over denne statement: Citatet er fra en producent af encoding chips: http://www.telairity.com/solutions.html jeg ved selvfølgelig ikke hvad TDC TV bruger, men det kan åbenbart lade sig gøre med relativt lav båndbredde... |
|
![]() |
|
![]() |
Først ser vi lige bort fra prisen...
Ja klart er jeg tilfreds med TDC-TV. Det er stadig absolut det fedeste TV produkt på markedet pt., når det handler om hastighed (zapping, menu surfing og hop mellem optagede programmer) og slet og ret bare selve måden det hele er bygget sammen og virker. FEDEST! Stadig til dato har jeg kun rebootet én gang...... Og det var pga. en setup ændring som tvang mig til det. Ellers kører skidtet bare ROCK steady!! Mangler? HD kanaler Prisen?? For dyrt. Håber Boxer's tyvstart 1 Feb 2009 kan banke priserne ned. For hvis jeg køber en Boxer godkendt Sagem box med 2 tunere og 160 Gb HDD i til 3000 dkr, så kan jeg spare 115 dkr om måneden ved at vælge at tage mine kanaler via luften..... |
|
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg også endelig TDC TV - og jeg kan ikke andet end lovprise dette fantastiske produkt. På billedkvaliteten falder TDC TV på ingen måde igennem. Det er for det meste fuldt på højde med DVB-T signalet. Jeg oplever enkelte udsendelser hvor pixeleringer er tydelige hvis man sidder tæt på TV'et, men det er på ingen måde et irritationsmoment. DVB-S signalet fra Canal digital er det bedste jeg har prøvet, men den bedre billedkvalitet opvejer simpelthen ikke de fordele der er ved TDC-TV og de ulemper der ved parabol TV. F.eks. kan man slet ikke sammenligne Canal Digital's PVR HD boks med TDC TV-boksen - CD-boksen er ganske udemærket, men det hele er bare 100x bedre på TDC-TV boksen: |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Borghammer quote Er ret sikker på HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD. Tror der er andre herinde der kan bekræfte det?? unquote Når HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD, hvilket udelukker HD via Bredbånd. Og mængden af information i forhold til et PAL signal maksimalt andrager 85%, da kan jeg kun ryste på hovedet over der skal anvendes 5 gange så meget. Jeg kan kun konkludere noget er helt galt men lige HVOR? Redigeret af moho - 23-Januar-2009 kl. 11:06 |
|
![]() |
|
amoll ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2005 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
På baggrund af lovprisningerne af TDC TV i dette forum og ikke mindst Borghammers anmeldelse (super god) bestilte jeg TDC TV og fik det installeret igår. Jeg er helt enig i at det kører formidabelt, selv om billedkvaliteten er lidt ringere end på den Stofa Samsung boks, jeg havde før: Man kan godt se at signalet er en del komprimeret (billedet minder lidt om streaming til en pc via internettet), men det er til at leve med og opvejes af helt klart af fordelene (enig med #Henrik# ovenfor). Der er dog ét irritaitionsmoment: Sorte bjælker hele vejen rundt på nogle kanaler, f.eks. TV2 News, TV3, TV3+, Kanal 5 og 6'eren. DR og de andre TV2-kanaler m.fl. kan godt fylde hele skærmen. Jeg er med på at der er sorte bjælker i siden, hvis kanalen sender i 4:3-format, men hvorfor i alverden skal der være hele vejen rundt? Det ser ud som om formatet er korrekt 16:9, men det fylder blot ikke hele skærmen. Man kan selvfølgelig zoome ind, så det kommer til at passe, men skal man virkelig sidde og zoome ind og ud hele tiden, når man zapper? Jeg har prøvet diverse indstillinger i menuen, 16:9, 720 og 1080, alle med samme resultat. Har I andre samme problem eller har jeg misset noget? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |