recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC TV og HDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC TV og HDTV

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 18:38

...og TDC uddyber:

Oprindeligt skrevet af TDC TV support TDC TV support skrev:

Hej Marco

 

De ting du lister i din mail er "desværre" rigtige nok. En HD session tager den dobbelte båndbredde af en SD, og da du "kun" har båndbredde til i alt 3 sessioner virker det sådan her.

 

Vi arbejder på, at det bliver muligt at levere en session mere, til kunder som dig, således at du kan få 2 SD og 1 HD session. Men det er desværre ikke muligt p.t. Jeg lover dig, at jeg vil holde fast i sagen og presse på for at den mulighed bliver åbnet. 

 

Jeg håber du kan leve med dette indtil videre, ellers er løsningen desværre at opsige HD tv, så du igen kan få 3 SD sessioner.

 

Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har yderligere spørgsmål.

 

 

Venlig hilsen

 

Michael

TDC TV

Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 10:11

Hej alle,

Har lige fået opgraderet til TDC TV HD, så jeg browsede rundt for at se andres oplevelser, og faldt over denne interessant tråd. Er superærgerlig over at jeg har mistet muligheden for 2 samtidige kanaler  - den oplysning kom vist først på TDCs hjemmeside after jeg havde bestilt

Er der i øvrigt nogen der har et bud på hvad den sidste sætning herunder betyder? Lyder som noget ævl.

/SM

Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.

 

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af SysMan SysMan skrev:

Hej alle,

Har lige fået opgraderet til TDC TV HD, så jeg browsede rundt for at se andres oplevelser, og faldt over denne interessant tråd. Er superærgerlig over at jeg har mistet muligheden for 2 samtidige kanaler  - den oplysning kom vist først på TDCs hjemmeside after jeg havde bestilt

Er der i øvrigt nogen der har et bud på hvad den sidste sætning herunder betyder? Lyder som noget ævl.

/SM

Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.

 

Den virker nu ellers ret ligetil. Hvor du før kunne se 1 tvstrøm og optage med en anden dvs. 2 i alt, kan du nu kun optage det program du ser pga. den manglende ekstra tvstrøm som hd delen åbenbart bruger.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Oprindeligt skrevet af SysMan SysMan skrev:

Hej alle,

Har lige fået opgraderet til TDC TV HD, så jeg browsede rundt for at se andres oplevelser, og faldt over denne interessant tråd. Er superærgerlig over at jeg har mistet muligheden for 2 samtidige kanaler  - den oplysning kom vist først på TDCs hjemmeside after jeg havde bestilt

Er der i øvrigt nogen der har et bud på hvad den sidste sætning herunder betyder? Lyder som noget ævl.

/SM

Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.

 

Den virker nu ellers ret ligetil. Hvor du før kunne se 1 tvstrøm og optage med en anden dvs. 2 i alt, kan du nu kun optage det program du ser pga. den manglende ekstra tvstrøm som hd delen åbenbart bruger.

Ja det er klart nok, men hvad vil det sige at min "linie ikke kan trække den fornødne kapacitet"?

 

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 10:47

Da jeg bestilte HomeTrio tilbage i april fik jeg målt min linje til maksimalt udbytte af TDC. Dvs. jeg blev oplyst, at jeg i alt ville kunne trække 4 strømme - fordelt på 1 harddiskboks og 3 ekstra tv.

Jeg bestilte 1 harddiskboks til stuen og 1 ekstra tv (Multiroom) til soveværelset og da HomeTrio automatisk inkluderede "Plus-abonnement 2", hvor jeg ville kunne se én kanal og optage en anden SAMTIDIG med at mit ekstra tv kørte i soveværelset, så stod mine strømme anført som 3 stk. SD-sessions under "Systeminformation".

Men da jeg blev målt til at kunne trække 4 strømme i alt, undrer det mig nu, at de ikke kan fordeles på 2 SD-strømme og 1 HD - altså i alt 4 strømme, da HD jo trækker 2 stk.

Istedet står der nu anført 1 SD og 1 HD i "Systeminformation", som jo er lig 3 strømme - men for pokker: Min linje HAR jo den fornødne kapacitet til at kunne rumme 2 SD-strømme og 1 HD, så hvorfor nedgradere min optagefunktion til "Plus-abonnement 1", hvor man kun kan optage den kanal man ser.

Jeg fatter det ikke.

Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 12:56

Marco,

Jeg formoder det er muligt for dig nu at se 1 HD + 1 SD kanal samtidigt, men ikke 2HD? Kan du også se 2 SD kanaler samtidigt (uden HD), eller skal "1SD+1HD" tages meget bogstaveligt??

Jeg tror TDC er extremt forsigtige med deres kanalmodeller. Hr og fru Jensen kan ikke nødvendigvis forstå modellen hvis det antal kanaler de simultant kan se afhænger af om kanalerne er HD eller SD. Derfor er TDC nødt til at antage worst case, dvs. hvis der kun er kapacitet til 1 HD så kan man også kun få 1 SD (som i mit tilfælde) selvom der er kapacitet til 2SD. Men det forklarer ikke nødvendigvis hvorfor du ikke kunne få 2HD hvis din linie er målt til 4SD - det er måske noget med at begrænse antallet af forskellige kanalmodeller de tilbyder, eller måske er regnestykket 1HD=2SD ikke gyldigt.

 

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af SysMan SysMan skrev:

Marco,

Jeg formoder det er muligt for dig nu at se 1 HD + 1 SD kanal samtidigt, men ikke 2HD? Kan du også se 2 SD kanaler samtidigt (uden HD), eller skal "1SD+1HD" tages meget bogstaveligt??

Jeg ved ikke om de forsøger at tilgodese hr. og fru kakkelbord, men synes det er en rigtig dårlig forretningsmodel, at lancere en ny feature (HD-kanaler), som forringer et eksisterende produkt - vel og mærke uden at oplyse bivirkningerne før bagefter

Men tilbage til dit spørgsmål SysMan. Jeg kan selvfølgelig ikke se 2 forskellige HD-kanaler på mine 2 bokse, da jeg kun har én HD-session til rådighed. Det giver også mening. Men jeg kan heldigvis se 2 forskellige SD-kanaler på mine 2 bokse - eller slukke for boksen i soveværelset og så se en SD-kanal OG optage en anden på boksen i stuen. Så langt så godt.

Jeg er bare ærgerlig over at jeg før kunne se/optage 3 forskellige SD-kanaler på mine 2 bokse SAMTIDIG og derfor føler jeg mig en smule bondefanget, da TDC først senere har oplyst at HD-pakken ikke går godt i spænd med Plus-abonnementet... Men jeg vil gerne beholde mine flotte HD-kanaler, så derfor håber jeg nu at TDC arbejder på og finder en løsning i nærmeste fremtid, som også teknikeren Michael regner med.

Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 23:07
Jeg kan kun konkludere at

"Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet."

åbenbart ikke nødvendigvis er korrekt!? Men man skal måske selv ringe til TDC og klage sin nød.
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 23:23

Både og ja og nej. Jeg betaler jo 59,-/mdr. for min Multiroom i soveværelset og når jeg slukker denne boks, så får jeg mulighed for at bruge denne SD-strøm i stuen i stedet. Men det kunne jeg nu også før...

Forskellen er blot, at før kunne jeg optage 2 forskellige SD-kanaler og se en tredje, hvor jeg nu 'kun' kan optage 1 SD-kanal og se en anden. (Med min Multiroom slukket).

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 23:46
Man skal se på hvor mange mbit kanalerne faktisk bliver sendt i.

Disse værdier er mine, baseret udfra DVB værdier. Jeg har ingen anelse hvor hardt TDC TV er komprimeret udover dette, så det burde tages med et gram salt...hvis nogen sidder med mere nøjagtige tal så er de meget velkommen til at bidrage...

En H.264 SD kanal er ca.2-3mbit.
En H.264 HD kanal er ca.10mbit.

(Der er 5 gange så mange pixel i HD 1080 linier, som SD 576 linier, dog er dette faktum ikke benyttet her)

Så 4 SD kanaler kommer ikke op på 20mbit, hvorimod 2 HD kanaler godt kan.


Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 20:31

Det er ikke ordentlig forberedt af TDC alt dette opgradering til HD...

Jeg har her til aften opsagt mit HD abonnement hos TDC TV. Omend jeg var så Fu..... glad for det og blændet af en fantastisk dybdeskarphed som bør være på alle kanaler i år 2009, så kan jeg ikke leve uden Plus abonnement herlighederne. Jeg skal kunne se DR1 og optage noget på Kanal 5 samtidig med. Det kommer før HD, hvis man altså skal vælge.....

Fik at vide her til aften at TDC arbejdede på sagen og det blev sikkert løst 1-2 måneder fra nu



Redigeret af BorgHammer - 12-August-2009 kl. 20:33
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
SysMan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2009 kl. 00:38
Borg,

Enig i at dette er forceret fra TDC - de må være presset af konkurrenterne. Ringede til TDC i dag og spurgte hvorfor jeg ikke kunne se 2 SD som før. Fik en sang fra de varme lande om manglende kapacitet i STB'en (ævl - det virkede jo før!) og (med spag stemme) manglende båndbredde i access-nettet (nok mere sandsynligt da der vist er en del unicast). I ingen af tilfældene vil jeg forvente en løsning indenfor få måneder. Eneste reelle mulighed jeg ser er en remote sw opgradering af STB'en så den kan håndtere at man modtager enten 1HD eller 2SD kanaler. Min STB er nu konfigureret til 0/1 SD/HD; jeg formoder det betyder den basalt set ikke kan skelne mellem HD og SD, og således ikke kan udnytte at de kanaler faktisk bruger vidt forskellig båndbredde. Kom igen, TDC

Jeg er 1mm fra at opsige mit HD abn. Kunne du konvertere tilbage fra HD uden beregning?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu