recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC-fibernet og udbydere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC-fibernet og udbydere?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 21:36
Hejsa,
 
Ja, vi er MANGE andre i samme situation.. Plus der debateres livligt på andre forum også..
Det er mig meget uforstående at Waoo vælger at sælge kunderne.. og ikke giver dem mulighed for at blive og "opjusterer prisen" en smule så de får dækket for TDC's forhøjet lejepris for multicast til TV.
 
Undskyld mig.. men FastTV er sgu ikke et lige så godt produkt.. De har begrænset upload hastigheder, ingen fast ip addresse mulighed, ingen mulighed for IPTV til mediacenter, dyrer en Waoo, osv..
 
Nu er fiber eget af TDC, eneste udbyder er FastTV som også ejes af TDC (igennem YouSee), og TDC har stoppet gravearbejdet med fiber.. Det net som vi troede skulle danne grundlag for fremtidens internet er faldet i de forkerte hænder og sætter en stopper for fremtiden..
 
TDC satser jo på kobber der kun er 100 år gammelt og sagtens kan levere en møg ustabil 20/1mbit hvor du knap kun kan se 1 HD kanal samtidig med at ungerne spiller WOW..!
 
Tænk at vi er i 2011 og skal døje med monopol-TDC på fibernet.. det havde jeg sgu ikke regnet med da Dong skød fiberen ind i 2008.. ÆV..!!!
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 05:48
Ja man føler sig i den grad røvrendt. først investerer man en masse penge i fremtidens informationsmotorvej, med masser af valgmuligeder, for så et par år at finde ud af, af TDC overtager det hele, og banker det tilbage til stenalderen.
Hvor fanden er vores politikere?
Bondefangeri i fuld skala
Tdc burde overtages af et firma med visioner.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

Ja man føler sig i den grad røvrendt. først investerer man en masse penge i fremtidens informationsmotorvej, med masser af valgmuligeder, for så et par år at finde ud af, af TDC overtager det hele, og banker det tilbage til stenalderen.
Hvor fanden er vores politikere?
Bondefangeri i fuld skala
Tdc burde overtages af et firma med visioner.
Når man hos sin udbyder kun har en Basispakke ____ Da ville det være teknisk muligt have et separat Coax tilslutning, selvfølgelig sker dette aldrig, men det betyder så samtidig at ordet konkurrence indenfor Kablerne, kun er blålys.
Mit ønske går mere på at man kan framelde Fibrene, for som sagt her løber priserne vel for alvor løbsk.
Mit problem med TDC er at der aldrig blev tilbudt flatrate for fastnet telefonien, eller denne kom alt for sent.
TDC og YouSee's grådighed må vel stoppe på et tidspunkt, vi stemmer med fødderne/frameldinger.


Redigeret af moho - 06-Januar-2011 kl. 11:36
Til top
MartinT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 12:53
It- og telestyrelsen synes åbentbart ikke at TDC er for grådige.

http://www.computerworld.dk/art/113182?cid=4&q=tdc&sm=search&a=cid&i=4&o=4&pos=5

Vi må da håbe at priserne bliver reguleret når LRAIC-modellen de referer til træder i kraft. 
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 19:02
Spørgsmålet er jo også hvorfor har Sverige kunne lever 100 m/bit for et par hunrede kr.? i flere år. Det burde også være muligt herhjemme.
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 17:43
vores størreste problem, er at TDC kun skal konkurrere med sig selv, derfor får vi det de syntes vi skal, til de priser de mener er rigtige. og det indhold de mener vi har brug for. der er kun den produktudvikling som de har lyst til. Det burde være ulovligt at et firma sidder på hele marked. mem vi har jo også Arla, Carlsberg og Danish crown, så det er ikke kun dette område der er ramt.
Suk. Jesper.
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 20:47
Jeg har snakke både med Fasttv og Waoo på TDC fibernet. Jeg ikke ønske at kommer over på fasttv. Hvis jeg skal bruge fasttv kommer jeg op på over 1200,- Kr pr. månend i mod 800,- Kr jeg betaler hos Waoo, som er bedre end noget fasttv kan tilbyde.
Svaret jeg fik hos Waoo, at man kunne oprette sig igen. Det er også rigtig i følgende deres hjemmeside med det er uden TV-delen. Har skrevet til dem igen om dette, venter på svar.
Har fortalt Fasttv at jeg ikke ønsker at være kund hos dem, men efter en uge sender de bare deres tv-boksen i TDC-navnet. (Venter noget andet fra TDC). Så nu skal jeg bruge tid igen på noget, jeg ikke kan bruge. Sidst gang tog det mere end ½ dag at kommer igennem.
I følgende TDC-hjemmeside angående fibernet, kan man kun få tv-signal fra yousee og fasttv.
I følgende Yousee komme de på fibernet, og skulle være for et ½ siden på min vej. I dag kan de ikke giv mig en dato, eller fortælle i hvilken område det virker i dag. Er der nogle som har yousee igennem fibernet.
I forbindelse med mit arbejde, har jeg snakke med TDC, og vi kom til at snakke om TDC og yousee  på fibernet. Det regner han ikke med, for så skulle ""de jo konkurre med sig selv".
 
Flemming


Redigeret af fpe123 - 09-Januar-2011 kl. 11:16
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 10:20
- Jamen hvorfor kommer det bag på jer at Total Dårlig Communikation har indset at de har tabt kampen og så tager kunderne som gidsler? - jeg siger bare at gør de samme nummer for dem som har DB-net i Nordvestsjælland, så går jeg i protest til Boxer!
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af fpe123 fpe123 skrev:

....
Svaret jeg fik hos Waoo, at man kunne oprette sig igen. Det er også rigtig i følgende deres hjemmeside med det er uden TV-delen. Har skrevet til dem igen om dette, venter på svar. ...Flemming

Min søster er også havnet i kløerne på TDC og FastTV. Hun har længe haft bredbånd over Dongs Fibernet (nu ejet af TDC). Hun har haft bredbånd fra Dansk Bredbånd, men har ikke haft tv-abonnement på fibernettet.  I december fik hun brev fra Dansk Bredbånd, der skriver at hun er solgt til TDC/FastTV.

Fra FastTV har hun fået faktura-opkrævninger for bredbånd og fiberleje og et brev om at hun inden 1. febr. skal give besked om hvilket FastTV-abonnement hun ønsker. Ellers får hun et abonnement både med bredbånd og tv-pakke! Kan man virkelig tillade sig at ændre et eksisterende kundeforhold og inkludere en dyr og uønsket tv-pakke uden kundens aktive medvirken? Inden hun har svaret, har hun med posten fået en IPTV-boks fra TDC. Jeg begriber ikke at man uopfordret sender boksen med posten, når installatøren i givet fald kunne tage den med når den eksisterende fiberboks skal udskiftes med den FastTV bruger. Og hun vil slet have nogen tv-pakke fra FastTV.

Jeg skal hilse og sige at breve og boks opleves som særdeles ubehagelig markedsføring!

FastTV eller Dansk Bredbånd har overhovedet ikke nævnt Waoo! i deres breve til hende. Men går man ind på Waoo!'s hjemmeside og søger på hendes adresse, fremgår det at hun højst sandsynligt kan blive kunde hos Waoo!

Ifølge det Flemming skriver ovenfor, skulle det være muligt at gå fra FastTV til Waoo! Men det forekommer da bizart hvis man først skal tegne abonnement hos FastTV og få installeret deres fiberboks, før man kan skifte til Waoo! Har hun ikke mulighed for helt at afvise FastTV og gå direkte til Waoo! med det samme? Hvis Flemming eller andre sidder inde med flere oplysninger eller bemærkninger, er de meget velkomne!
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 19:38
Jeg fik også uopfordret en Cisco hdboks tra Fasttv, jeg er siden decemper, blevet tæppebombet med tilbud fra Waoo Fasttv og Tdc. Tilbudet gælder indtil Dato xx og hvis ikke for man noget andet efter Dato xx, man vil få en opsætning der minder mest muligt om det man havde i forvejen hvis ikke man bestiller inden Dato xx Jeg har pt 4 tvbokse, og kan læse mig til at jeg kun får een ny boks uden beregning? Kan det mon passe, i så fald kan de få hele pivetøjet retur. Overgangen fra Smile til Waoo til Tdc til Fasttv, er rodet, uoverskueligt, og fremfor alt man ved ikke hvad man får, og langt mindere hvad det kommer til at kost, og sidst men ikke mindst, hvornår det løber af stablen, mine tvpakker er allerede blevet barberet for flere programmer.
Meget utilfredsstillende, men typisk, når TDC er med i billedet
Vh. Jesper.
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 20:16
Hej Igen
 
Efter mere end 1 time vente, fik jeg fat i fasttv. De kune godt se at jeg havede afmeld hos dem, og de vil sende en return label. Jeg tror, at de tænke, at de flest nok ikke gider alt det bøvl.
Jeg venter stadigvæk på svar fra Waoo. Jeg har bestem mig at vælge bolignet og boxertv, hvilken jeg kan så til 600,- Kr. Jeg har ikke brug for TV-boksen, da jeg tag signal ind i med Mediacenter, som fordele det til reste af huset.
Er der ingen som har yousee igennem fibernet?
 
/Flemming
Til top
MrCandy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 21:18
Yousee er en del af Fasttv, det står der på trustpilot.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu