|
Technicolor routers LAN porte |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 285 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ved det ikke endnu.
Jeg prøver nok lige at nulstille hhv. Sonos og TV-boksen senere i dag. Hvis det ikke ændrer noget, må jeg bare fortsat have netværk switchen imellem routeren hhv. Sonos og TV-boksen. Det er også fint nok i så fald, det undrer mig bare, at det ikke umiddelbart virker uden.
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Du har endnu ikke fortalt hvilken switch vi snakker om.?
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 285 |
Switchen er en tp-link LS1008G.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 18940 |
Se, det er nemlig et rigtigt godt spørgsmål……. Klaus
|
|
![]() |
|
I begyndelsen var min teori også, at det kun var port 1 på routeren der virkede med switchen, men jeg har testet switchen med alle routerens 4 porte, og de virker alle 4 helt fint, når switchen er sat på.
|
|
![]() |
|
Jeg har lige nulstillet Sonos højttaleren, men det har ikke ændret noget. Netværk switchen skal være imellem for at det virker.
Når jeg forbinder Sonos højttaleren direkte til routerens LAN porte, er det kun den grønne diode der lyser/blinker ved LAN portene. Der er slet ikke aktivitet ved den orange diode.
Dette gælder kun når det er Sonos jeg forbinder direkte til routerens LAN porte. |
|
![]() |
|
Noget jeg i øvrigt slet ikke forstår er, at det kun virker, når alle 4 LAN-enheder (PC, NAS, TV-boks og Sonos højttaler) er forbundet via netværk switchen.
Jeg har lige prøvet at forbinde PC og NAS direkte til routeren og forbundet TV-boks og Sonos højttaler via netværk switchen. Med denne kombination forsvinder forbindelsen fuldstændigt igen. Altså: Når jeg forbinder Alle 4 LAN-enheder (PC, NAS, TV-boks og Sonos højttaler) via netværk switchen, virker forbindelsen til alle enheder, som den skal. Jeg synes det er meget mystisk.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 18940 |
Hvilken ip adresse får din pc, når den er forbundet til henholdsvis lan1, lan2, lan3 og lan4?
Den samme eller fire forskellige? Klaus
Redigeret af KlausDM - 24-Maj-2023 kl. 17:50 |
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 377 |
Har du prøvet at åbne en webbrowser og taste http://192.168.0.1 ind?
Måske skal du bruge http://192.168.1.1 alt efter hvad din udbyder sætter op
Så skulle routerens login skærm blive loaded. Login med "admin" bruger og hvis du ikke har lavet et password endnu, er passwordet nok "admin" eller ikke noget. Kig eventuelt i dokumentationen du fik med routeren Prøv så at tjekke om enhederne bliver tildelt forskellige IP adresser alt efter om du bruger switch eller ej. Redigeret af Henrik_45 - 24-Maj-2023 kl. 17:57 |
|
![]() |
|
Mange tak for jeres kommentarer.
Jeg prøver at få kigget på det i morgen.
|
|
![]() |
|
sd ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 263 |
Det lyder virkelig mærkligt. Har du mulighed for at prøve et andet sæt kabler? Det kunne jo være et kabel der var defekt, eller måske krydset. Eller har du mulighed for at opkoble over wifi?
Redigeret af sd - 25-Maj-2023 kl. 12:47 |
|