recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technology´s stuebio nu med DIY møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Technology´s stuebio nu med DIY møbel

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 11:12
Da der er sket en del opdateringer her på det sidste vil jeg komme med en lille update.
Jeg har arbejdet lidt på at få styr på mit kabel rod. Jeg har tidligere lagt et billede op af selve løsningen. Nu har jeg fået taget nogle nye billeder der bedre viser helheden.
Den nok største visuelle ændring er at konen har kasseret mine gode stole og købt en sofa  i stedet. Den lille ændring skal man lige vende sig til :-). Vil lige nævne at sofaen er skubbet ud fra væggen så højtalerne er bag ved en.
Det næste projekt bliver at lege lidt med kalibreringen af mit tv. Til det formål skulle der komme en spyder4tv-hd med posten i næste uge.
Jeg ved udmærket at jeg ikke skal sammenligne det med en professionel kalibrering. Men jeg tænkte det kunne være spænderne og eksperimentere med og måske en da lære noget nyt.
Nu vil jeg ikke skrive mere så her er der nogle billeder

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 18:46
Så kom der en Spyder4tv-HD med posten til undertegnede.
Jeg må sige at det var lige til at gå til. Selve kalibrerings programmet guider dig 100% igennem kalibreringen. 
Alt hvad du skal bruge af test patterns følger med på en BD skive. Undervejs i kalibrering bliver du kort fortalt bare bedt om at skifte pattern når den er tilfreds med den udførte måling. Spyder4tv-HD er kun til de overordene indstillinger dvs. 
Brightness
Temperature
Contrast
Coler
Tint
Når kalibreringen er slut kan du udskrive en simpel rapport over ændringerne. 
Hvis jeg skal sige noget negativt er det at den er for overordnet. Set i bagklogskabens lys skulle jeg nok have valgt en større model.
Kalibreringen tog ca 25min

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2013 kl. 18:45
Jeg har lige haft en meget dårlig oplevelse med min PS3 som BD afspiller.
Havde sat mig godt til rette i sofaen med konen også skulle der ses Star Trek into the darkness i 3d.
Til min store overraskelse kunne jeg kun få dolby digital lyd. Så da filmen var forbi kunne jeg hurtig konstatere af den ikke understøtter dolby true hd i 3d visning ( kun dts hd )
Selvom konen mener det er ligemeget kan jeg bare ikke have den mangel i mit lille system.
Så nu har jeg været ude og købe en standalone afspiller.
Jeg valgte en Onkyo BD-SP-309.
Umildbart fungerer den fint og man kan kun nyde stilheden i forhold til PS3 Big smile
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 08:57
Så kommer der lige en lille update.
Har længe været kunde hos spotify og blev ekstra glad for det efter jeg fik sonos.
Valgte lige og teste wimp efter de kom med deres Wimp Hifi.
Vil ikke komme ind på lyd kvalitet da jeg er langt fra audiofil og mest går op i film.
Men vil lige nævne interegrationen af wimp i sonos.
Det var virkelig en wow effekt. Når man går ind på en artist for man ikke bare alt serveret på engang. Det første der kommer er "egne album, andre albums der med på, største hits.
Den soterings mulighed har jeg virkelig savnet på spotify i sonos.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2013 kl. 22:02
Så har jeg lige haft en wow oplevelse.
Mine højtalere har altid stået direkte på gulvet da jeg ikke kunne få dem til at stå stabilt nok med spikes direkte i tæppet/gulvet.
Besluttede mig idag at der skulle testes lidt. Fik lavet 2 stk akryl ( tror det er akryl ) plader på 2 cm tykkelse. monterende en skrue i hjørnerne som skulle trykke ekstra ned mod gulvet igennem tæppet. Spikes i højtalerne og op på pladerne.
Jeg har altid haft en lidt dominerende bas. Har ikke tænkt så meget over det da det er en af de ting som Lektor 8 bliver kritiseret lidt for. 
Bassen er nu blevet meget mere kontrolleret og langt fra så dominerende. Det er utroligt hvor stor effekten har været.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 08:44
Jamen er det ikke bare skønt med wow oplevelser. Eneste problem, det giver én lyst til at eksperimentere yderligere, og på et tidspunkt kan det blive dyrt LOL

Men hva pokker det er jo det vi synes er sjovt - at udvikle. Men tag det fra én der har været der flere gange, husk også at nyde det bestående.

Tillykke med alt det nye grej.

Virkede din kalibrering efter dine forventninger omkring billedkvalitetTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 09:07
Ja synes at kalibreringen gav et fint resultat.
Specielt rød er blevet meget mere " afdæmpet"
Personlig synes jeg at det var pengene værd.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 18:15
Vil lige ligge et billede op af min nye modifikation.
Konen er langt fra tilfreds men jeg håber det går

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 18:35
Tænkte på at det var på tide med en lille gave til fruen.
Så har bestilt en sonos play1 til køkkenet. 

Må håbe hun bliver glad for den :-)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 18:41
Ligner ikke akryl, men HDPE du har fundet :-)

Jeg ville mene konen ville blive glad hvis du fik dem malet sorte.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:01
Hvor har du købt det TV kalibrering?

Og kan man få en mere avanceret udgave siger du?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 21:08
Mener jeg købte  den ved Dustin.
Bore søg på diverse  online  Shop 
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu