recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teknologier får en renæssance?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTeknologier får en renæssance?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Kunstnere ødelægges i dag,
fordi nettet har skabt den platform,
hvor alt skal være komprimeret i f.eks. MP3,
hvor et nummer er godt nok.
- Dermed ødelægges muligheden for, at et helstøbt album stadig laves i fremtiden!

LP´en har stadig muligheden for en helstøbt lyd.
CD´en er et bud.
Men et downloadet hit holder ikke i fremtiden,
som et helstøbt album gør!

Off-topic, men "knækker" du dine linier med et tryk på enter når du er ved at ramme kanten af linien, eller hvad sker der for dine indlæg? Det ville være mere læseligt hvis du holdt snitterne fra enter-tasten og lod systemet skifte linie for dig... Medmindre selvfølgelig at det er med vilje at du bevæger dig ud i knækprosa...

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kunstnere ødelægges i dag, fordi nettet har skabt den platform, hvor alt skal være komprimeret i f.eks. MP3, hvor et nummer er godt nok. - Dermed ødelægges muligheden for, at et helstøbt album stadig laves i fremtiden! LP´en har stadig muligheden for en helstøbt lyd. CD´en er et bud. Men et downloadet hit holder ikke i fremtiden, som et helstøbt album gør!

Off-topic, men "knækker" du dine linier med et tryk på enter når du er ved at ramme kanten af linien, eller hvad sker der for dine indlæg? Det ville være mere læseligt hvis du holdt snitterne fra enter-tasten og lod systemet skifte linie for dig... Medmindre selvfølgelig at det er med vilje at du bevæger dig ud i knækprosa...

For at lave en grafisk forskel
- du har jo lagt mærke til det

Det med knækprosa, hvem har ikke brugt det gennem tiderne?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 16:37
I de reto tide vi leve i, er det da ikke umulig at noget som spolebåndoptager (det har fået en renæssance), kassetbåndoptager og minidisk og FN radio får en renæssance.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 17:57

For at lave en grafisk forskel
- du har jo lagt mærke til det

OK. I så fald synes jeg det er pisse irriterende, og det får mig til at fokusere mere på formen end på indholdet, ligesom en vis herre der insisterer på at skrive med grønt - men det kan jo være det er dét der er meningen...

Seriøst, folk skal selvfølgelig skrive som de har lyst til, og det vil jeg ikke blande mig i, udover at det kan påvirke det svar der bliver givet.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

I de reto tide vi leve i, er det da ikke umulig at noget som spolebåndoptager (det har fået en renæssance), kassetbåndoptager og minidisk og FN radio får en renæssance.

Uden at jeg vil fornedre LP renæssancen, så er det jo rimeligt nemt at lave "renæssance", når vi taler om procentvis fremgang - der skal ikke ret mange spolebåndoptagere ekstra ind i de danske stuer, før vi har en 63% fremgang - her har LP'en dog nok noget mere fast. Men bortset fra det, så tror jeg at kassettebånd lige nu faktisk HAR en mindre "renæssance" blandt entusiaster, hvis du måler op imod brugen for 4-5 år siden - surf lidt på www.hifi4all.dk - eller er det www.nerds.dk - , så vil du finde entusiaster der bytter bånd osv. Det skal nok få nogle stykker til at hive båndoptageren op fra kælderen.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 19:11

For at lave en grafisk forskel - du har jo lagt mærke til det

OK. I så fald synes jeg det er pisse irriterende, og det får mig til at fokusere mere på formen end på indholdet, ligesom en vis herre der insisterer på at skrive med grønt - men det kan jo være det er dét der er meningen...

Seriøst, folk skal selvfølgelig skrive som de har lyst til, og det vil jeg ikke blande mig i, udover at det kan påvirke det svar der bliver givet.

Nu tror jeg, vi skal lade være med, at lave personhetz på grund af folks skrivemåde
- at det vil påvirke de svar, som folk gerne vil have,
så synes vi nærmer os A- og B-hold på dette forum.
- Hvis du kan garantere at ALLE får svar,
hvis bare de retter ind efter en bestemt norm,
så OK!!!!   
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 19:58
Nu er det jo pladeselskaber som har ødlage CD formatet, med at udgiver ringer og ringe optagelser, så CD formatet er skam god nok, hvis man gad at bruge det rigtig.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 20:50

For slet ikke at glemme The Beatles
- hvad var de uden LP´en?

Jowh... Nu er The Beatles ellers en af de første jeg tænker på, når jeg skal argumentere for det omvendte, nemlig at single-tankegangen som sådan slet ikke er ny, men tværtimod var den fremherskende indtil LP'en kom frem. De er om nogen blevet store på netop singler, omend de da givetvis har udgivet nogle fremragende albums (jeg er ikke Beatles-kender, så jeg skal undlade at gå dybere ind i dén diskussion...).

Da Beatles slog igennem i 63-64 var singlen ca det maximale en Engelsk teenager havde råd til. Så hele pop-branchen tænkte kun i singler pga målgruppen. Det var samtidigt en uskreven lov at de første Beatles LP´er ikke indeholdt officielle single-udgivelser.Egentlig lidt pudsigt,når LP´erne alligevel udelukkende indeholdt  3 minutters typiske singleagtige sange. Tingene ændrede sig efterhånden som de slog igennem i USA, hvor ungdommen havde flere penge mellem hænderne.

Beatles prægede også udviklingen på LP mediet. Mig bekendt var "Beatles for sale" historiens første LP som kunne åbnes som et album. SGT Pepper var med lidt god vilje pop/rock musikkens første concept-album - samtidigt med,at det var den første med påtrykte tekster. Mange af disse ting har ALDRIG kunnet overføres til CD mediet, som er pakket lidt ensartigt,sterilt og kedeligt ind .  

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 23:02

CD albums ligger hele på min pc og det irriterer mig hvis jeg ikke får rippet ordentligt og lagt numrene i den rigtige orden.

Et andet (OT) irritationsmoment er mere stavemåde end linieskift.

Mere ell mindre ubevidst tager jeg stilling til afsenderen, hvis der er mange stavefejl - beklager. Ingen nævnt. Ingen glemt.

Mht linieskift er jeg handicappet af et indgroet ti(ni)-fingersystem, hvor jeg næsten pr. automatik indsætter linieskift. Forsøger nogle gange at redigere indlægget for at forbedre udtrykket, måske lykkes det af og til

Albums lever - Linieskift?

Redigeret af FNørd - 20-Januar-2009 kl. 23:03
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:47

Nu tror jeg, vi skal lade være med, at lave personhetz på grund af folks skrivemåde
- at det vil påvirke de svar, som folk gerne vil have,
så synes vi nærmer os A- og B-hold på dette forum.
- Hvis du kan garantere at ALLE får svar,
hvis bare de retter ind efter en bestemt norm,
så OK!!!!   

Det er ikke en personhetz, det var ment som et godt råd som du kan vælge at tage til dig eller lade være. Det har intet med A og B hold at gøre, jeg kunne aldrig finde på at kritisere folk for ikke at stave rigtigt, jeg har stor respekt for at det kan være svært. Men jeg synes der er en meget væsentlig forskel på ikke at kunne stave, og bevidst at vælge en anderledes skriveform for at skille sig ud.

Og nej, jeg garanterer ikke at alle der skriver på en bestemt måde får svar. Jeg springer heller ikke bevidst over indlæg der er skrevet på en bestemt måde - jeg forholder mig til indholdet, ikke hvem og hvordan det er skrevet. Jeg siger bare at hvis folk gør det mere besværligt at læse spørgsmålet, bevidst eller ubevidst, så er sandsynligheden for at læseren - ikke bare mig, men folk i almindelighed - springer over og går videre til næste tråd, større. Hvis du mener det er vigtigere at skille dig ud, end at gøre dine indlæg let forståelige, så er det jo dit valg. Jeg var bare nysgerrig. 

Redigeret af AV Precision - 21-Januar-2009 kl. 00:50
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 08:35

Nu tror jeg, vi skal lade være med, at lave personhetz på grund af folks skrivemåde - at det vil påvirke de svar, som folk gerne vil have, så synes vi nærmer os A- og B-hold på dette forum. - Hvis du kan garantere at ALLE får svar, hvis bare de retter ind efter en bestemt norm, så OK!!!!   

Det er ikke en personhetz, det var ment som et godt råd som du kan vælge at tage til dig eller lade være. Det har intet med A og B hold at gøre, jeg kunne aldrig finde på at kritisere folk for ikke at stave rigtigt, jeg har stor respekt for at det kan være svært. Men jeg synes der er en meget væsentlig forskel på ikke at kunne stave, og bevidst at vælge en anderledes skriveform for at skille sig ud.

Og nej, jeg garanterer ikke at alle der skriver på en bestemt måde får svar. Jeg springer heller ikke bevidst over indlæg der er skrevet på en bestemt måde - jeg forholder mig til indholdet, ikke hvem og hvordan det er skrevet. Jeg siger bare at hvis folk gør det mere besværligt at læse spørgsmålet, bevidst eller ubevidst, så er sandsynligheden for at læseren - ikke bare mig, men folk i almindelighed - springer over og går videre til næste tråd, større. Hvis du mener det er vigtigere at skille dig ud, end at gøre dine indlæg let forståelige, så er det jo dit valg. Jeg var bare nysgerrig. 

Det er sjovt, som vi skal til at være personlige i de her forummer, men når de personlige mails ikke bliver brugt til det, så må det stilles til skue her

Det nævnte indlæg du kommenterede, var delvist bevidst skrevet i formen. - Men som skribent tilegner man sig automatik, hvor indholdet er det vigtigste, som du jo også påpeger

- Alt behøver ikke at blive skrevet stift i formen,
men med et glimt, så går det nogle gange nemmere.
(Du læser måske ikke litteratur? )

Og når vi nu er inde på indhold, så var det måske også en idé, generelt på disse forums, at undgå for meget udvanding i en teknisk forklaring, hvor nogle måske vælger at stå af, i stedet for at deltage i en god debat om teknik, som jeg mener mange kan få noget ud af - her på recordere.dk     

Redigeret af T-teknik - 21-Januar-2009 kl. 08:48
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 08:44
En generation vil måske få større opmærksomhed for kassettebånd via den fokus, som interessen for de gamle spillemaskiner fra begyndelsen af 80´erne har vist?
- Så et tv-indslag forleden om en som var begyndt at sælge dem påny.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu