recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teknologier får en renæssance?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTeknologier får en renæssance?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 08:58
LP bliver solgt i fordi, mange gerne vil have et fysisk media i hånden.
Synes selv en cd lyder bedre, men er fordi jeg ikke kan lide hak og støj fra en lp.
problemet i dag er at mange høre dårlige 128-320 mbit mp3, sikkert hentet ulovligt fra nettet, eller tdc play. Cd procenterne er heller meget bedre, da mange indspilninger på cd heller ikke lyder godt.
foreksempel within temptation har jeg både på blueray og cd. Deres live optagelse af nummerne lyder langt bedre i pcm end på cd.
jeg vil også personligt have en blueray disk i hånden, end download fra nettet. Selvom det skulle være i samme kvalitet, der går nok mange år før det sker. Vhs og båndoptager tror jeg dog aldrig får en renæssance, en lp lyder bedre end bånd og vhs fordi billedekvalitet er alt for dårlig til en fladskærm.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Det er sjovt, som vi skal til at være personlige i de her forummer, men når de personlige mails ikke bliver brugt til det, så må det stilles til skue her    

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår pointen med at vælge en form der bevidst skal skabe opmærksomhed, og så bagefter bliver fornærmet når man reagerer på den.

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Det er sjovt, som vi skal til at være personlige i de her forummer, men når de personlige mails ikke bliver brugt til det, så må det stilles til skue her    

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår pointen med at vælge en form der bevidst skal skabe opmærksomhed, og så bagefter bliver fornærmet når man reagerer på den.

Jeg tror slet ikke, du læser det samlede indhold i min kommentarer, siden du hiver enkeltheder frem.
Fra min side rækker jeg hånden frem til en almen samtale - ellers må jeg da overveje om der er plads til mig i dette forum.
Jeg mener, du siger mange gode ting om teknik.
Men jeg mener ikke det skal ende med at blackliste folk, fordi nogle har en anden norm.
- Men måske skal jeg melde mig ud, hvis ikke der er plads til mig?!!!   

Opdatering:
Jeg har haft meget glæde af dette forum.
- Tak til de mange som har hjulpet mig
- hjælp og indsigt, skønt jeg IKKE taler samme tekniske sprog som flere gør.
- Det har indtil videre været lidt over to gode år
- og måske dette er afslutningen     

Ny opdatering:
Måske skal jeg ikke anbefale dette forum til andre

Redigeret af T-teknik - 21-Januar-2009 kl. 14:42
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-November-2007
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 14:56

T-Teknik, jeg tror du skal tage det helt roligt

Otto var jo tydeligvist ikke ude med riven, han spurgte bare nysgerrigt hvorefter du tager det personligt (hvilket jeg ikke synes du skal) der er plads til alle.

Anyway, for lige at komme tilbage på topic, så tror jeg på at kasetten samt VHS'er er en udød race, mens pladespilleren vil leve for evigt

Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

T-Teknik, jeg tror du skal tage det helt roligt

Otto var jo tydeligvist ikke ude med riven, han spurgte bare nysgerrigt hvorefter du tager det personligt (hvilket jeg ikke synes du skal) der er plads til alle.

Anyway, for lige at komme tilbage på topic, så tror jeg på at kasetten samt VHS'er er en udød race, mens pladespilleren vil leve for evigt

Knisse - det er da en lille opbakning
- folk skal bare lade være med at fokusere for meget KUN på enkelte ting i en kommentar
- men også helheden.
- Hvad jeg beslutter endeligt med recordere.dk,
ved jeg ikke.

- Men ellers kan jeg kun gentage, at en ligeværdig lyd er der mellem pladespilleren og båndoptageren.
- Og som før nævnt, de gamle spillemaskiner fra begyndelsen af 80´erne, som bl.a. bruger kassettebånd, som nogle har fået en ny interesse for (ikke jeg) kan måske åbne interessen for en ny generation.
- Men her taler vi nok om niche.     

Redigeret af T-teknik - 21-Januar-2009 kl. 15:24
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 15:27
 jeg tror også du skal tage det helt roligt. Der er også nogen som er ude med riven når jeg skriver. Men vi er forskellige og har hver vores holdninger. bare se lcd/plasma krigen som raser løbende.
Otto er bestemte ikke ude på og genere nogen, han vil bare gerne hjælpe og få os til at købe kvalitet. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu