recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia opkræver mig penge for en returneret iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia opkræver mig penge for en returneret iPhone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telia opkræver mig penge for en returneret iPhone
    Sendt: 09-Januar-2013 kl. 16:32
En ikke skriftlig annuleret ordre på abonnement + tlf. Så hænger du på den!
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 14:08
Måske abonnementet. Men skal vel ikke betale afdrag på en telefon, man aldrig har fået.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 13:48
Hvis ikke du skriftligt har annuleret ordren, hænger du vel på betaling ind til abonnementet blir' gjort op.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 13:27
Bestilte en iPhone 5 hos Telia inkl. abonnement.
 
Ved modtagelsen konstaterede jeg, at den havde nogle af de omtalte ridser. Gik ned i den lokale Telia butik, som var enig i fejlen, og sendte den til TeleCare.
 
TeleCare godkendte den hurtigt som DOA, og den skulle derfor byttes.
 
Der går uger uden jeg hører mere. Rykker Telia og TeleCare. Telia siger jeg får en ny direkte fra TeleCare. TeleCare siger, jeg skal have en ny fra den lokale Telia Butik.
 
Efter dage med tovtrækkeri indrømmer Telia, at det er dem, der skal skaffe en ny iPhone 5 til mig. Men de har ingen p.t., da den er i restordre
 
Der går igen uger uden jeg hører noget. Kan se, at iPhone 5 er på lager i deres Web-shop, så jeg rykker igen - sur denne gang.
 
Efter et par dage ringer den lokale butik og siger de har en ny iPhone 5 til mig. Da jeg åbner pakken i butikken har denne iPhone også ridser.
 
Jeg nægter at modtage denne iPhone og siger til butikken, at jeg ikke gider mere, og at orden skal annulleres. Jeg kvitterer således ikke for modtagelse af en ny iPhone.
 
Nu sender Telia rykkere for 1. afdrag på telefonen med rykkergebyr osv. Når jeg klager over disse, påstår de, at de ikke kan se at ordren er godkendt annulleret, og at jeg derfor skal betale 1. afdrag. Men de kan samtidig godt se, at jeg ikke har modtaget en iPhone, så jeg vil få pengene tilbage på et tidspunkt, hvis jeg betaler.
 
Skal jeg ikke holdes fuldstændig skadesløs i denne sag og ikke betale noget som helst? Telia har ikke kunnet levere en iPhone til mig, og at de ikke har fået registreret en annullering kan da ikke gøre, at jeg skal betale 1. afdrag når de ikke har opfyldt deres del af aftalen og leveret en telefon. Jeg gider ikke have mine penge ude og svømme hos Telia i flere måneder før jeg kan få dem tilbage.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu