|
Test af kabel med rj45 stik og keystone |
Besvar |
Forfatter | |
jannikmariager
Bruger Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 11:30 |
Hej
Min Unifi app siger at mit kabel fra UDM pro til min switch kun kører 100mbit Der er rj 45 stik fra Udm Pro men ender i en keystone vægudtag og så et Cat 5e kabel derfra til switch. Jeg ville gerne teste kablet fra udm til keystone men min tester skal jo ha rj45 stik i begge ender. Hvis jeg tester det med det kabel der sidder i keystone udtaget, får jeg så det korrekte resultat (fabrikskabel) ? Redigeret af jannikmariager - 24-Oktober-2022 kl. 11:43 |
|
Bullerbasse
Ny bruger Oprettet: 18-Oktober-2021 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis fabribskablet på testeren er i orden så ja. Så kan du bruge det for at teste hele linket med testeren
Hvis det kabel der går ind i diN UDM har RJ45 stik på og er monteret i en keystone i den anden ende vil det kun fungere ordentligt hvis både keystone og RJ45 stik er designet til den type kabel du bruger (flerkoret eller solide inderledere). Keystones er designet til solide inderledere og RJ45 stik er ofte avet til flerkoret kabel og vil derfo rikek for årdentlig forbindelse med et kabel der har solide inderledere. Når den står til 100mbit i interfacet er det sandsynligvis fordi at ikke alle 8 ledere her forbindelse. Så falder systemet tilbage til 100mbit som bruger 4 ledere. Redigeret af Bullerbasse - 31-Oktober-2022 kl. 23:23 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |