recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af kabel med rj45 stik og keystone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af kabel med rj45 stik og keystone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Test af kabel med rj45 stik og keystone
    Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 11:30
Hej

Min Unifi app siger at mit kabel fra UDM pro til min switch kun kører 100mbit
Der er rj 45 stik fra Udm Pro men ender i en keystone vægudtag og så et Cat 5e kabel derfra til switch.
Jeg ville gerne teste kablet fra udm til keystone men min tester skal jo ha rj45 stik i begge ender. 
Hvis jeg tester det med det kabel der sidder i keystone udtaget, får jeg så det korrekte resultat (fabrikskabel) ?




Redigeret af jannikmariager - 24-Oktober-2022 kl. 11:43
Til top
Bullerbasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bullerbasse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2022 kl. 23:22
Hvis fabribskablet på testeren er i orden så ja. Så kan du bruge det for at teste hele linket med testeren

Hvis det kabel der går ind i diN UDM har RJ45 stik på og er monteret i en keystone i den anden ende vil det kun fungere ordentligt hvis både keystone og RJ45 stik er designet til den type kabel du bruger (flerkoret eller solide inderledere). Keystones er designet til solide inderledere og RJ45 stik er ofte avet til flerkoret kabel og vil derfo rikek for årdentlig forbindelse med et kabel der har solide inderledere.

Når den står til 100mbit i interfacet er det sandsynligvis fordi at ikke alle 8 ledere her forbindelse. Så falder systemet tilbage til 100mbit som bruger 4 ledere.


Redigeret af Bullerbasse - 31-Oktober-2022 kl. 23:23
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu