|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
![]() Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 12:15 |
||
I det nye nr af tænk er der en test af LCD (32 T) og Plasma (42 T) Vinder blandt LCD Sony KLV-L32M1 og Plasma LG 42PX4RV-ZA Det der falder i øjene i testen er betragtningsvinklerne som for de fleste modeller er meget ringere end fabriksangivelserne. Helt ned til 46 grader kun vinderen i plasma var oppe på 160 grader. Beovision 7 var også med testen og blev nr 3. [ulovlig videregivelse af adgangskode fjernet af admin] Redigeret af Lars |
|||
Med venlig Hilsen
Johnny |
|||
![]() |
|||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
||
Interessant test at læse, sjovt hvordan en LCD skærm som ikke engang er HD-Ready kan blive kåret til nummer 1. Og så gad jeg også godt at vide hvad de har sat på af HD-signal, det er meget overraskende for mig og mange andre sikkert at man ligefrem vurderer JVC LT-32S60 til at være dårlig i HD-gengivelse, det samme er den plasma som man har fundet som vinder, og en del andre er også vurderet til dårlige. Måske de hos Tænk skulle kigge deres eget udstyr efter om det ikke er her fejlen ligger. LT-32S60 er vurderet af flere medier, forhandlere og slutbrugere til at være et af markedets bedste LCD skærme. Og JVC PD-42DX6 er en model som kun føres i England da den kun har engelsk tuner system. I det hele taget er den ikke særlig nutidig den tast flere af modellerne er gamle, og er udskiftet med nyere modeller.
|
|||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Hej Johnny Tak for linket
LCD
Hvis jeg skal kommentere testen, så falder Samsung LE32R51 igen igennem. Tidligere skete samme i en test i Datatid. Jeg er overrasket over at finde JVC LT32S60 så langt nede på listen. Det var den model som Datatid skrev om som "testens suveræne nr. 2". Som så mange gange før, i forbindelse med denne type tests, kunne det være rart at vide hvad de har målt og kigget på. Så man bedre kunne forstå den individuelle placering i resultatet.
Plasma
Jeg er ikke overrasket over at finde LG PX4 øverst. Det var TV'et vi havde fælleskøb på for et par måneder siden, og det er godt. Både godt sammenlignet med konkurrenterne, og godt til prisen. Såvidt jeg kan se vinder det også både testen og får prædikatet "bedste køb".
/Lars PS. Så det er med sindsro at vi snart kan annoncere det næste fælleskøb Redigeret af Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
![]() |
|||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||
Så så, ikke blive tvær. Måske de bare *er* bedre! (hihi - running while ducking Iøvrigt syntes jeg det er helt fint. Der er ofte for meget fokus på et dumt lille mærke, det overskygger ofte apparaternes øvrige kvaliteter. Rart at se en test der ikke ligger til fals for "HD Ready" bølgen.
Nu er det ikke Tænk som sidder på et fedtet kontor i København og tester fladskærme, men analyseinstituttet ICRT (International Consumer Research & Testing) der er dannet af forbruger organisationer fra 31 lande. Så selvom du ikke er enig i deres kritik, er der ingen grund til at nedgøre dem. Herhjemme fra er det Forbrugerstyrelsen og Forbrugerrådet som er medlemmer (se link)
Tja, men konkurrenterne udvilkler sig vel også. Måske den - gys - er ved at blive overhalet af de nyere LCD skærme. Jeg ved det ikke, men glæder mig til at se alle de nyeste skærme på Hi-Fi Highend 2005-06 i Odense om et par uger. /Lars Redigeret af Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
calu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2003 Status: Offline Point: 166 |
![]() |
||
Hej Brian Måske ud af tråd, men forklar lige, hvad engelsk tuner system er? Hilsen calu |
|||
![]() |
|||
Kim H ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
||
LCD
Hvis jeg skal kommentere testen, så falder Samsung LE32R51 igen igennem. Tidligere skete samme i en test i Datatid.
Hvis du har været inde at kigge på testen , vil du se at f.eks Loewe kun klarer sig bedre fordi den har en god tekst -TV, og den er direkte dårlig til HDTV. B&O klarer sig på lidt bedre lydkvalitet , samt også en god tekst-TV men ellers er den heller ikke meget bedre, så jeg synes falder igennem er et "stærk" ord at bruge, jeg tror iøvrig ikke at man kan bruge testen til ret meget , for hvad skal der lige til før et middel resultat bliver til god. Der har også været en test i Jyllandsposten hvor Samsung var klar vinder over både Loewe og Hitachi. Kim
Redigeret af Kim H |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
||
Hvorfor har de ikke taget Philips med i deres test ? Det er da ellers et af de største mærker herhjemme. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej lahan
Den kan jeg svare på - tror jeg nok Når man laver sådan en test, så foregår det på et bestemt tidspunkt, og der vil altid være fabrikanter som siger fra af forskellige årsager. 1) En mulig årsag til at Philips ikke er med, er at de lige har gennemført et generationsskifte på modellerne. De har sansynligvis ikke villet sende de gamle modeller til test, og de nye var ikke klar endnu. 2) En anden mulighed er at Philips ikke er så store i England, hvor testen vist er lavet. Men 1) er den mest sansynlige. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
||
Tja ja du har sikkert ret med at de ikke ville sende de gamle modeller ind til testen. Selv de gamle LCD modeller ville have givet Sony kamp til stregen. |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
UK = UHF PAL I Lyd/Billede seperation 6,0Mhz DK = VHF PAL B og UHF PAL G Lyd /Billede seperation 5,5 Mhz. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
||
Testen er fra England da den JVC plasmaskærm der er nævnt er en model som kun kører i England med deres Tuner system Pal I, en sådan tuner vil ikke kunne bruges i Danmark, der vil ingen lyd være. Dernæst kan det godt være i mener det er fordi vores skærm har fået dårlig test. Men jeg synes testen er ringe netop fordi man ikke kan få at vide hvad de har brugt til at vise HD, der må være fejl i det udstyr de har brugt fordi næsten alle skærmene er jo testet som dårlige til HD, og det passer simpelthen ikke, ikke bare vores egen skærm men også mange af de andre som er testet som dårlige har jeg og andre set ved selvsyn, og der står et klokkeklart billede. Det er da underligt at vores skærm i flere blade både i Danmark og i udlandet bliver testet som perfekt, når det nærmest sables ned i denne test. Det virker heller ikke som om leverandørerne er blevet spurgt om hvilke modeller de vil sende ind, ihvertfald undrer det mig hvorfor mange af de andre leverandører så har indsendt gamle modeller. Sidst men ikke mindst burde de skrive hvor testen kommer fra. Den er ihvertfald ikke fra Norden. |
|||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|||
![]() |
|||
zerocool ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
||
"HD Ready" sikrer da ikke et High Definition billede - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29928&P N=1. |
|||
I am the Law
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |