recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af LCD og Plasma i Tænk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest af LCD og Plasma i Tænk

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

UK = UHF PAL I Lyd/Billede seperation 6,0Mhz  DK = VHF PAL B og UHF PAL G Lyd /Billede seperation 5,5 Mhz. 

Hej Radiomand

Og hvad betyder dette så i praksis - at engelsk udstyr ikke kan bruges i DK?

calu

Redigeret af calu
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 16:39

Ikke med mindre at det understøtter begge standarter, og det gør det sjældent. Men selvfølgelig hvis du ikker ønsker at bruge tuneren, så er det jo ligemeget, da begge systemer jo er i PAL format, det er kun On Air der er en forskel.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2005 kl. 16:14

Jeg har fået en nærmere forklaring omkring denne test.

Man har ikke testet et decideret HD signal, man har kørt Excel, JPEG, WORD ETC. på skærmen og standard definition materiale, det vil sige DVD etc. testen skal ses som en visualisering omkring konverteringsformåen af standard definition materiale til anden eller højere opløsning. Altså slet ikke rigtig HD gengivelse, så denne del af målingen kan faktisk ikke bruges til noget.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Sony KLV-L32M1

1. Panasonic TX-32LX500F
  2. Bang & Olufsen Beovision 7
  3. Loewe Xelos A 32
  4. Hitachi 32LD7200
  5. Grundig 32 LXW 82-7510
  6. Samsung LE32R51 BX/XEC
  7. JVC LT-32S60SU
  8. Thomson 32LB220B4

Hvis jeg skal kommentere testen, så falder Samsung LE32R51 igen igennem. Tidligere skete samme i en test i Datatid.

På hvilken måde falder Samsung igennem? Jeg har hørt om mange som er yderst tilfreds med denne model.

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 16:10

Er Samsung så dårlig?

http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/sams unglocalpress_20050822_0000185058.asp

ÅRETS LCD-TV 2005-2006. Samsung LE40M61B. EISA’s bedømmelse:
"Samsungs nye LE40M61B er et super fladt fjernsyn med en meget tynd, sort højglans ramme. 16:9-skærmen giver knivskarpe billeder med en opløsning på 1366 x 768 billedpunkter. Takket være Samsungs patenterede Super-PVA-teknik overvindes de problemer med betragtningsvinklen, som findes ved traditionelle LCD-skærme. S-PVA-teknikken bruger to individuelle billedceller pr. billedpunkt, hvilket giver hurtige svartider og en kontrast, som hører til de absolut bedste blandt de TV-typer, som findes i dag. Med indgange til HDMI og komponentvideo er sagen klar – dette VT er utvetydigt HD-Ready."
Kontrast 5000:1. 6,44 milliarder farver. Betragtningsvinkel: 178 grader. Responstid: 8 millisekunder.

SHG.dk forventer, at det er på lager den 3/11-05 til kr. 25.999,-

Keld

Redigeret af Keld
Til top
Kim H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2005
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Sony KLV-L32M1

1. Panasonic TX-32LX500F
  2. Bang & Olufsen Beovision 7
  3. Loewe Xelos A 32
  4. Hitachi 32LD7200
  5. Grundig 32 LXW 82-7510
  6. Samsung LE32R51 BX/XEC
  7. JVC LT-32S60SU
  8. Thomson 32LB220B4

Hvis jeg skal kommentere testen, så falder Samsung LE32R51 igen igennem. Tidligere skete samme i en test i Datatid.

På hvilken måde falder Samsung igennem? Jeg har hørt om mange som er yderst tilfreds med denne model.

Jeg ved det heller ikke ?? jeg vil mene de alle falder igennem, hvis man prøver at studere bedømmelserne, men billedkvaliteten ifølge testen skulle være nogenlunde det samme, på dem alle

Kim

Til top
Kim H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juni-2005
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Er Samsung så dårlig?

http://www.samsung.com/dk/presscenter/samsunglocalpress/sams unglocalpress_20050822_0000185058.asp

ÅRETS LCD-TV 2005-2006. Samsung LE40M61B. EISA’s bedømmelse:
"Samsungs nye LE40M61B er et super fladt fjernsyn med en meget tynd, sort højglans ramme. 16:9-skærmen giver knivskarpe billeder med en opløsning på 1366 x 768 billedpunkter. Takket være Samsungs patenterede Super-PVA-teknik overvindes de problemer med betragtningsvinklen, som findes ved traditionelle LCD-skærme. S-PVA-teknikken bruger to individuelle billedceller pr. billedpunkt, hvilket giver hurtige svartider og en kontrast, som hører til de absolut bedste blandt de TV-typer, som findes i dag. Med indgange til HDMI og komponentvideo er sagen klar – dette VT er utvetydigt HD-Ready."
Kontrast 5000:1. 6,44 milliarder farver. Betragtningsvinkel: 178 grader. Responstid: 8 millisekunder.

SHG.dk forventer, at det er på lager den 3/11-05 til kr. 25.999,-

Keld

Jeg tror bestemt ikke denne TV er " Dårlig" den vinder i en test i Jyllandsposten , hvor Sony KVL-V40A10E og Philips 37PF9830 "falder igenem" :-)        og selv om det er en 40" er den 13 cm. smallere end  Philips 37"

Kim

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Er Samsung så dårlig?

Men det er ikke samme apparat (?)

Tænk testede en 32" Samsung, og den model du linker til er en 40".

Den ene kunne være en VW Passat, den anden en VW Fox. Selv to modeller med ens elektronik, kan være vist forskellige hvis der er brugt to typer paneler (displays).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 19:47

Det er klart at forskellige modeller kan have vidt forskellige egenskaber, så en EISA award betyder ikke at alle Samsung er toppen. Men det undrer mig meget at testene rundt omkring giver så forskellige konklusioner. Man skal ihvertfald ikke udelukkene købe udfra nogle testresultater i et magasin, for de er som vinden blæser.

Personligt kan jeg kun give  for de Samsung jeg har set, og jeg glæder mig til at se LE40M61B in action.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2005 kl. 22:30

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Men det undrer mig meget at testene rundt omkring giver så forskellige konklusioner.

Gør de?  Min pointe er at med mindre det er præcis samme model - så kan man ikke sammenligne resultatet. Der kan være himmelvid forskel på de enkelte skærme indenfor blot en enkelt fabrikant. Men omvendt, så koster de jo heller ikke det samme.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Oktober-2003
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Interessant test at læse, sjovt hvordan en LCD skærm som ikke engang er HD-Ready kan blive kåret til nummer 1.

Hej Brian

Har lige købt dette TV (Sony KLV-L32M1) i dag og faldt over denne gamle tråd. På TV'et står der nu ellers "High Definition ready", men det har ikke HDMI indgang, hvis det er det du mener.

vh/ calu

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 00:20

Oprindeligt skrevet af calu calu skrev:

Har lige købt dette TV (Sony KLV-L32M1) i dag og faldt over denne gamle tråd. På TV'et står der nu ellers "High Definition ready", men det har ikke HDMI indgang, hvis det er det du mener.

Ja, det er nok det.

HD-Ready (den stavemåde) er et mærke hvor forskellige specifikationer skal være opfyldt.

Et af kriterierne for HD-Ready fjernsyn, er at det har en DVI eller HDMI indgang med HDCP (copyright beskyttelse) som kan modtage HDTV signaler i hhv. 720P og 1080i

"High Definition Ready" er bare en salgs gimmik som skal ligne den "ægte vare".

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu