recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEST: Billedkvalitet på TH-P50VT20E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEST: Billedkvalitet på TH-P50VT20E

Besvar Besvar Side  <12345 14>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg har desværre kun set 8G-TV'et i en forretning - dog ved siden af et 9G - men kalibreringen var forskellig. Dog synes jeg at billedet var bedre på 9G mht. f.eks. dithering - men jeg kunne ikke vurdere sort-performance, og det er kan være en vigtig parameter for dig - det ved du bedst selv. Jeg ved at Hother har erfaring med både 8G og 9G - måske du kan få hjælp af ham?
Hej!

Tak for svar!
Jeg tager fat i Hother når han har fået sit VT20.
 Og Hother har svaretLOL, men nu ved jeg ikke hvor du bor, men smut forbi mig i Kastrup i næste uge hvis du har mulighed for det - og endnu bedre, vent eventuelt til jeg har haft Otto på besøg, hvor panelet så også har noget mere drifttidSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:11
hvis ikke forskellene er større og 3D pt befinder sig i første version syntes jeg et eller andet sted det måske nok giver mest mening og vente til 2-3 generation af denne... også vil selve skærmen som performance vel også give (forhåbentligt) et mærkbart bedre billede... ellers vil jeg da syntes det er en dyr pris at betale for at "bare" få 3D når man nu tager afskrivningen på skærmene med ind i vurderingen.
Mvh

René
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har desværre kun set 8G-TV'et i en forretning - dog ved siden af et 9G - men kalibreringen var forskellig. Dog synes jeg at billedet var bedre på 9G mht. f.eks. dithering - men jeg kunne ikke vurdere sort-performance, og det er kan være en vigtig parameter for dig - det ved du bedst selv. Jeg ved at Hother har erfaring med både 8G og 9G - måske du kan få hjælp af ham?
Hej!

Tak for svar!
 Og Hother har svaretLOL, men nu ved jeg ikke hvor du bor, men smut forbi mig i Kastrup i næste uge hvis du har mulighed for det - og endnu bedre, vent eventuelt til jeg har haft Otto på besøg, hvor panelet så også har noget mere drifttidSmile
Tak for tilbuddet, men jeg bor i det mørke Jylland ved Horsens og har ikke umiddelbart planer om en tur til øen. Smile
Jeg glæder mig meget til at høre mere om dine erfaringer!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:16

Hej!

Tak for svar!
Tak for tilbuddet, men jeg bor i det mørke Jylland ved Horsens og har ikke umiddelbart planer om en tur til øen. Smile

Jeg regner med at snart få besked om at mit VT20 er på vej (ikke via fælleskøb) og jeg er fra Horsens, så måske kan du få et at se der Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvis ikke forskellene er større og 3D pt befinder sig i første version syntes jeg et eller andet sted det måske nok giver mest mening og vente til 2-3 generation af denne... også vil selve skærmen som performance vel også give (forhåbentligt) et mærkbart bedre billede... ellers vil jeg da syntes det er en dyr pris at betale for at "bare" få 3D når man nu tager afskrivningen på skærmene med ind i vurderingen.
3D virker faktisk forbavsende godt, faktisk bedre det det man oplever i biffen, men det er lidt småt på 50", ligesom man skal passe på lysindfaldet i brillerne. DVS der skal helst ikke være nogle vinduer i ens synsfelt. Jeg oplevede at brillerne begyndte at blinke. Tror først 3D kommer til sin ret på de størrere skærme, desværre er 65" ikke på markedet endnu.

Men ellers virkede billedekvaliteten til at være helt i top, resten af tvet, tja typisk panasonic. Så hvis man er til panasonic må dette tv være ens drømmetv.

Redigeret af lahan - 07-Maj-2010 kl. 09:21
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Hej!

Tak for svar!

Jeg regner med at snart få besked om at mit VT20 er på vej (ikke via fælleskøb) og jeg er fra Horsens, så måske kan du få et at se der Smile
Tak for tilbuddet, men jeg var ude efter erfaringer mht. Pioneer 508XD og den nye VT20.
Jeg har et lokalt Panasonic center om hjørnet og er eller i Århus hver dag, så det bliver ikke noget problem at se et live.

Nu tilbage til topic!
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

3D virker faktisk forbavsende godt, faktisk bedre det det man oplever i biffen, men det er lidt småt på 50", ligesom man skal passe på lysindfaldet i brillerne. DVS der skal helst ikke være nogle vinduer i ens synsfelt. Jeg oplevede at brillerne begyndte at blinke. Tror først 3D kommer til sin ret på de størrere skærme, desværre er 65" ikke på markedet endnu.

Men ellers virkede billedekvaliteten til at være helt i top, resten af tvet, tja typisk panasonic. Så hvis man er til panasonic må dette tv være ens drømmetv.
Det med størrelsen tror jeg også betyder meget, desuden betyder placering og især sweetspot også ret meget i 3D da det her hele tiden skal holdes op mod linsernes indbyrdes placering (forskydning) til det som der fokuseres på.. hvor meget eller hvor lidt det betyder i den private bio er nok begrænset.. men tror det betyder langt mere i en stor biograf hvor man jo kan placere sig ganske langt fra sweetspot.

En anden ting.. hvordan kalibrerer man en skærm når den skal tage højde for brillerne´s indflydelse på billedet, dernæst skal man jo især også tage højde for det kontrasttab brillerne giver, især i dagslys kan det måske give anledning til problemer.. det ved vi jo ikke rigtigt endnu fordi skærmene jo ikke er så udbredet.

Også har du det flicker som bantam også nævner, det tror jeg bestemt er en medvirkende årsag sammen med placeringen længere væk fra sweetspot måske kan give nogle folk ubehag.. det er muligt det er noget man vænner sig til.. men jeg vil ihvertfald gerne have skærmen ud og afprøve i de brede masser.. og evt korrigeret inden jeg skal have en... og så skal den joda være mindst 65" Wink
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 10:25

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det med størrelsen tror jeg også betyder meget, desuden betyder placering og især sweetspot også ret meget i 3D da det her hele tiden skal holdes op mod linsernes indbyrdes placering (forskydning) til det som der fokuseres på.. hvor meget eller hvor lidt det betyder i den private bio er nok begrænset.. men tror det betyder langt mere i en stor biograf hvor man jo kan placere sig ganske langt fra sweetspot.

En anden ting.. hvordan kalibrerer man en skærm når den skal tage højde for brillerne´s indflydelse på billedet, dernæst skal man jo især også tage højde for det kontrasttab brillerne giver, især i dagslys kan det måske give anledning til problemer.. det ved vi jo ikke rigtigt endnu fordi skærmene jo ikke er så udbredet.

Også har du det flicker som bantam også nævner, det tror jeg bestemt er en medvirkende årsag sammen med placeringen længere væk fra sweetspot måske kan give nogle folk ubehag.. det er muligt det er noget man vænner sig til.. men jeg vil ihvertfald gerne have skærmen ud og afprøve i de brede masser.. og evt korrigeret inden jeg skal have en... og så skal den joda være mindst 65" Wink
Man kan ikke som det er nu, kalibrere på 3D - man kan dubblere indstillingerne.

Som Lahan skrev, så er 3D billedet faktisk overraskende godt. Men jo større panel/lærred, jo større oplevelse. Man må bare ikke "Forklejne" 3D oplevelsen ved et 50 tommerSmile

Ubehag ved 3D, ja det kan jeg tale med om - på LCD. På plasma bør ulemperne være væsentligt mindreSmile

Jeg vidste, at jeg gik lidt på kompromis med billedkvaliteten ved valg af VT20 i forhold til mit 500KM. Men da billedet ved VT20 bestemt ikke er ringe, så indgår jeg gerne dette kompromis - i forhold til 3DTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 10:33
En kommentar til brillerne, de var lidt kluntede og virkede lidt billige i det (1000kr).
Der var bestemt mulighed for forbedring.

Synes kun ubehaget opstod ved lys ind fra siden, ikke fra selve skærmen. Så et godt mørkt rum er klart at fortrække.
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 10:59

Der er ingen vej udenom: Kalibrering er nødt til at ske gennem brillen, og er derfor specifikt knyttet til det konkrete mærke af 3D-briller. De nuværende TV på markedet korrigerer i et vist omfang selv for brillernes filtereffekt, når du slår TV'et over til 3D, men vi har ikke meget data om hvor godt de reelt gør det.

På Samsungs 3D-TV er der separat hukommelse for hvert enkelt input i de forskellige standard-modes i både 2D og 3D. De kan altså kalibreres specifikt til 3D. Det er så vidt jeg har kunnet konstatere ikke tilfældet på Panasonic.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 11:46
4 blæsere... Stern Smile

Findes der nogle nye Panasonic modeller UDEN blæsere?
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

4 blæsere... Stern Smile

Findes der nogle nye Panasonic modeller UDEN blæsere?
Ja fx  G20
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu