recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test: LCD-tv mod plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest: LCD-tv mod plasma

Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 13:40
Nej, men nu har de testet et af de bedste Plasmaer, så mon ikke de har fucked indstillingerne op.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 15:26

Grunden til min kommentar om TDC HD har ikke noget med kvaliteten at gøre, men han siger decideret at den eneste kanal som viser HD i DK lige nu C+HD. Dette er jo decideret løgn, tag Telia, eller endnu bedre, Parabol...

Det syntes jeg bare viser at det er en eller anden som ikke ved særlig meget om området som han skal anmelde. Det var derfor min kommentar faldt, ikke for at svinde TDC.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 15:37
Parabol er jo blandt andet C More HD. Hvad kan man ellers få med de mere gængse udbydere der er i HD? Jeg skal snart ha' HD æske til parabolen, så jeg vil faktisk meget gerne vide mere...
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Grunden til min kommentar om TDC HD har ikke
noget med kvaliteten at gøre, men han siger decideret at den eneste kanal
som viser HD i DK lige nu C+HD. Dette er jo decideret løgn, tag Telia, eller
endnu bedre, Parabol...

På det tidspunkt testen blev foretaget, sendte Stofa jo heller ikke andet end
CMore HD - husk lige produktionstiden på et blad.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 16:07
Grunden til at LCD skærmene klarer sig forholdsvis godt i forhold til Plasmaen er vel fordi at de kun tester dem med HD-signal og ikke analoge signaler som jo netop er en af plasmaskærmenes styrker (og LCDs svaghed)
Ning
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af Decap_dk Decap_dk skrev:

tænkte det allerede da jeg læste testen, og tænkte på dette forum. Nu går alle plasma-folkene da fuldstændigt amok! og kommer med alle mulige åndsvage undskyldninger for hvad der er galt med denne test! og hvorfor den ikke kan bruges til noget som helst...

Godt at dit Toshiba tv ikke var med i testen...for så var Pioneer da vist blevet helt til grin

Men helt seriøst:Jeg har selv set alle de "testede LCD tv",og fatter ved GUD ikke hva det er de kan lide ved dem??

Måske som "sovepille" på værelset,men så heller ikke mere.

Men ER man virkelig ikke i stand til at spotte PLASMAèns kæmpe fordele,så har man sgu heller ikke fortjent at eje en

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 16:25

Hmmm en ikke helt seriøs test.

Hvis man endeligt skal sammenligne to tv teknologier så bør man da sammenligne med 2 tv i samme størrelse.

Hvorfor har man kun valgt et 37" LCD mens Plasma er 42".

Interssant at Philips vinder testen, selvom de ikke engang har testet deres top-model.

Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 16:50

Nu synes jeg der blev gjort lidt grin med min interesse for NAD LCD TV i denne tråd her. Det ville være "århunderets fejlkøb" eller noget i den stil fik jeg at vide - "discount specifikationer," var et andet udtryk, som gjorde at jeg fik lidt kolde fødder.

Det er der vist ingen grund til - når jeg ser på sammenligninger i bedømmelsesskemaet  i PC Worlds test - for her ligger NAD TV´et suverænt i spidsen på billedkvalietet - endda over Pioneer plasma-modellen, som jeg ellers selv er meget interesseret i.

Noget kunne tyde på at jeg må revurdere min interesse for NAD LCD tv´et. Da jeg selv oplevede et NAD tv var jeg rimeligt imponeret, men havde på daværende tidspunkt heller ikke set så mange. Efterhånden som jeg så flere tv gik min interesse lidt mere i retning af plasma - men denne test giver mig jo et fingerpeg om at NAD tv´et oser af kvalitet både billedmæssigt men også  grundet design/materialevalg. Netop de 2 pararmetre, som betyder mest for mig - så jeg må nok ta´mig et ekstra kig på det.

Jeg tror faktisk lidt mere på en rimelig seriøs test end på mange af de halvfanatiske indlæg, man kan læse i flere tråde her.

Det skal dog siges at jeg har megen fornøjelse af dette forum, med mange kompetente og belærende indlæg - bare langt fra alle.

Redigeret af Websurfer11 - 11-November-2006 kl. 12:13
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 17:11
Hvis udviklingen på ydelsen fortsætter,vil et hvilken som helst TV købt idag være totalt outdated om 3-5 år - uanset teknologi ! Så kan man jo overveje om man pt hellere vil betale den voldsomme merpris for et godt LCD,der alligevel taber på mange væsentlige  punkter -  til feks den noget billigere (og grimmere) Pana60 ? ?   
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Nu synes jeg der blev gjort lidt grin med min interesse for NAD LCD TV i denne tråd her. Det ville være "århunderets fejlkøb" eller noget i den stil fik jeg at vide - "discount specifikationer," var et andet udtryk, som gjorde at jeg fik lidt kolde fødder.

Der blev måske gjort grin med fjernsynet, men ikke med dig eller din interesse for det. Jeg står ved mine udtalelser i tråden. Jeg mener stadig at det ville være et voldsomt dårligt køb, ligemeget hvad denne test siger. Jeg giver ærligt talt ikke meget for resultatet.

Redigeret af Naiera - 10-November-2006 kl. 18:38
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 18:56

Når man for eksempel sidder her til aften og ser Go aften Danmark via den digitale tuner, så bliver man S## glad for at man har købt sådan en Pioneer skærm

Ning
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hmmm en ikke helt seriøs test.

Hvis man endeligt skal sammenligne to tv teknologier så bør man da sammenligne med 2 tv i samme størrelse.

Hvorfor har man kun valgt et 37" LCD mens Plasma er 42".

Interssant at Philips vinder testen, selvom de ikke engang har testet deres top-model.

Ja - der er mange ting der ikke stemmer -

Som jeg læser det, ville man lave en test af 5 LCD TV, overskriften er så blevet til noget andet, måske sætteren har overfortolket noget her  ved overskriften.

Som lahan skriver, useriøst eller ualmindlig sjusket test af 5 LCD TV. Man har sammenlignet 37" med 40" LCD når enhver ved, at størrelsen er afgørende for kvaliteten på et LCD. Hertil har man sammenlignet med en 42" plasma, som de har problemer med at kalibrere.

Om igen.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 26>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu