recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test: LCD-tv mod plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest: LCD-tv mod plasma

Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 15:40
Du skal da have et 70'er perlegardin i døren til køkkenet
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Der er jo nok desværre ikke en 100% løsning i dette setup.

Næh du har desværre nok ret at plasma ikke er 100% optimalt i mit hjem.

Indtil videre må jeg nok leve med det og så håbe at det ikke bliver værrere til sommer når de lyse dage kommer. Væggen til venstre fra TV'et er 7*2.5m vindue. Selvom der er trukket hvide lameller for, er der stadig så lyst at man næsten ikke kan se TV på et CRT. Forventer desværre ikke at et Plasma er væsentligt bedre end mit gamle CRT på dette punkt.

Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 15:56

Jeg har nu byttet mit Pio 427xd til Philips 9731d pga af genskin, jeg har et vogels beslag der kan tiltes og drejes, men dette kunne ikke løse problemet......

Jeg vil dog vove at sige at der er et bedre billede på Plasmaen, det er mere fokuseret og naturtro, og hvis jeg boede i en kælder ville jeg til en hver tid vælge plasma - synd at man ikke kan få plasma uden genskin....så var LCD'erne vist presset op i en krog

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Jeg har nu byttet mit Pio 427xd til Philips 9731d pga af genskin, jeg har et vogels beslag der kan tiltes og drejes, men dette kunne ikke løse problemet......

Jeg vil dog vove at sige at der er et bedre billede på Plasmaen, det er mere fokuseret og naturtro, og hvis jeg boede i en kælder ville jeg til en hver tid vælge plasma - synd at man ikke kan få plasma uden genskin....så var LCD'erne vist presset op i en krog

Hej

Godt at høre jeg ikke er den eneste med det problem.

Vil det så sige at du i dag har den mest elendige billede kvalitet ?

Hvordan vil du vurdere de 2 TV's andre funktioner(TTV osv), lyd osv...

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Oprindeligt skrevet af O'Brian O'Brian skrev:

Drop det Bendix, du kæmper en ulige kamp.....

Hvorfor?

Kan du nu se hvad jeg mener ? Sørgeligt.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 20:49

Jeg har ikke deltaget så meget i denne tråd de seneste sider, jeg har været optaget af et generationsskifte.

Jeg lægger aldrig skjul på at jeg foretrækker plasma's måde at gengive billedet på. Samtidig synes jeg egentlig det er uheldigt hvis LCD skal nedgøres til at være en katastrofe, og specielt at en diskussion som denne får Philips 9731 til at fremstå som et dårligt tv. 9731 er IKKE et dårligt tv, det er et af de bedste fladskærms-tv på markedet, og et af de _absolut_ bedste LCD. Selv om jeg som  sagt som udgangspunkt vil anbefale plasma, så skal man som individuel person, fuldstændigt som Bendix siger, vurdere om de fordele og ulemper der er ved de to teknologier taler for LCD eller for plasma. Plasma's gode farvegengivelse hjælper ikke et hak, hvis man ikke kan SE det pga. uheldigt lys-indfald! Under visse forhold kan et 9731 derfor sagtens være det absolut bedste valg, og også et bedre valg end et Pioneer plasma - alt efter situationen.

Når JEG kaster mig ud i nogle diskussioner hvor jeg går ret hårdt til LCD, og lovpriser plasma, så er det i bund og grund fordi jeg mener at hvis det bedste billede opnås ved at købe et plasma og trække gardinerne for! På samme måde som at jeg til hver en tid vil tale for fordelene ved at købe store højttalere selv om man spørger efter små, så vil jeg til hver en tid anbefale at trække gardinerne for og købe et tv ud fra optimale forhold. Dét kan man så synes om hvad man vil, men det er sådan jeg foretrækker at gøre det. Hvis du så siger at du foretrækker kompromisset frem for det upraktiske, så peger jeg gerne på hvad der er bedst. Og 9731 ER et af de bedste, hvis ikke DET bedste, LCD-tv. Under forhold hvor LCD er at foretrække, vil jeg til hver en tid anbefale at købe et 9731. Det er ikke mere fair at kalde dét et dårligt tv, end at kalde en Ferrari for en dårlig varevogn.

Det korte af det lange er: Uanset hvad diverse forum-brugere siger, og uanset hvad JEG anbefaler, så er der ingen teknologi der er konsekvent bedre end andre, og derfor kan det IKKE lade sig gøre at pege på et tv der er bedst for alle. Men jeg vil påstå at som en komplet pakke, så er der ikke ret mange tv der er bedre end 9731.

Kort sagt: Er man ikke tilfreds med et 9731, så er det enten fordi man har fejltolket sit behov og købt en forkert teknologi, eller også fordi man (som jeg selv iøvrigt) er kræsen nok til at et fladskærms-tv som de er i dag bare ikke opfylder de kvalitetskrav man har.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Hej

Godt at høre jeg ikke er den eneste med det problem.

Vil det så sige at du i dag har den mest elendige billede kvalitet ?

Hvordan vil du vurdere de 2 TV's andre funktioner(TTV osv), lyd osv...

Nej, billedet er ikke dårligt på mit 9731, det er bare ikke så lækkert som på 427xd'eren. Jeg er meget kræsen hvad angår billede. Det perfekte tv ville helt klart være Pio 427xd uden genskin - det har også en mere fyldig lyd end Philips'en. EPG er også bedre på Pio'en

Men når det nu er umuligt at får alle sine krav opfyldt, ville jeg måske overveje en projektor løsning, mens vi venter på at producenter får forenet det bedste fra lcd og plasma.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Det er ikke mere fair at kalde dét et dårligt tv, end at kalde en Ferrari for en dårlig varevogn.

Nu har det heller aldrig været min mening at kalde omtalte Philips et dårligt TV. Jeg har prøvet at argumentere ud fra, at jeg får en del mere for pengene (især set i forhold til at omtalte Philips er dyrere end Pioneer og stadigvæk 5" mindre), når jeg køber som jeg gør, fordi jeg nemlig godt kan leve med genskin (og indbrændingsspøgelset). Eller rettere sagt; fordi jeg ikke har genskin! I hvert fald ikke når jeg slukker sengelampen Når jeg ser film/serier er mit værelse ofte så godt som mørkelagt, men selv midt på dagen, med rigeligt med lys ind af vinduerne, kan jeg sagtens se hvad der foregår. Så er det vel også reelt nok at jeg vælger plasma, når jeg samtidig er overbevist om at det er det der giver mig bedst billedkvalitet?

Redigeret af Naiera - 16-November-2006 kl. 22:03
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 01:11

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu har det heller aldrig været min mening at kalde omtalte Philips et dårligt TV. Jeg har prøvet at argumentere ud fra, at jeg får en del mere for pengene (især set i forhold til at omtalte Philips er dyrere end Pioneer og stadigvæk 5" mindre), når jeg køber som jeg gør, fordi jeg nemlig godt kan leve med genskin (og indbrændingsspøgelset). Eller rettere sagt; fordi jeg ikke har genskin! I hvert fald ikke når jeg slukker sengelampen Når jeg ser film/serier er mit værelse ofte så godt som mørkelagt, men selv midt på dagen, med rigeligt med lys ind af vinduerne, kan jeg sagtens se hvad der foregår. Så er det vel også reelt nok at jeg vælger plasma, når jeg samtidig er overbevist om at det er det der giver mig bedst billedkvalitet?

Helt sikkert! Og jeg forstår udmærket valget. Jeg synes bare der gik lidt for meget "skyttegravskrig" i diskussionen, fordi jeg kender begge parter i denne tråd godt nok til at vide at I i bund og grund er ganske fint i stand til at se fordelene ved hinandens valg, når det kommer til stykket. Jeg tror faktisk ikke at nogen af jer mener at den anden part har gjort noget dumt, I vil egentlig bare hvér for sig argumentere for at netop dét valg I har taget er det helt rigtige. Det er det også - for jer, hver især. Og som sagt, selv om jeg personligt sidder solidt plantet i "plasma-lejren", så synes jeg det er meget væsentligt at hvis man finder ud af at éns behov siger at man skal købe LCD, så skal man købe LCD også selv om jeg siger at plasma er bedst. Grunden til at jeg nogle gange bliver meget kategorisk omkring anbefalingen af plasma, er at jeg oplever det som om folk bare per automatik vælger LCD, fordi "det skal man jo", i stedet for reelt at tænke sig om og kigge på hvad man har brug for. Det er bare lidt tyndt at sige til alle at de bare skal kigge selv og købe hvad de selv synes, for så har vi jo ikke rigtigt noget at diskutere...

MIN overordnede mening er, at hvis man er villig til at gøre hvad der skal til for at det bliver optimalt - slukke natlampen f.eks. - så er plasma bedre end LCD. Omvendt har LCD nogle fordele der kan gøre at LCD i praksis er at foretrække.

Det er generelt sådan for mit vedkommende, og i det hele taget for enhver medarbejder i vores butikker, at vi siger hvad vi mener. Hvis man vil snakkes efter munden, eller tale med en medarbejder der prioriterer praktiske forhold mindst lige så højt som ydelse, så skal man lade være med at gå i Tape Connection.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Jeg synes bare der gik lidt for meget "skyttegravskrig" i diskussionen, fordi jeg kender begge parter i denne tråd godt nok til at vide at I i bund og grund er ganske fint i stand til at se fordelene ved hinandens valg, når det kommer til stykket.

Klart nok. Jeg har bare oplevet denne slags 'forhør' før, fra LCD-folk, der nærmest kræver en afhandling om mit fravalg af LCD. Så bliver jeg nok lidt gnaven når det bliver ved over flere sider  Og når jeg argumenterer for at genskin og indbrændingsspøgelset ikke er noget problem for de fleste, så er det ikke for at få Bendix til at skifte side, men fordi jeg mener der ofte gøres et for stort nummer ud af det i forhold til virkeligheden. I hvert fald sådan som jeg ser den virkelighed.

Redigeret af Naiera - 17-November-2006 kl. 11:53
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:17

Når jeg ser film/serier er mit værelse ofte så godt som mørkelagt, men selv midt på dagen, med rigeligt med lys ind af vinduerne, kan jeg sagtens se hvad der foregår. Så er det vel også reelt nok at jeg vælger plasma, når jeg samtidig er overbevist om at det er det der giver mig bedst billedkvalitet?

Så skal du prøve at placere et saltvandsakvarium på ca. 800L, godt belyst med ca. 1000watt HQI i mindst 10.000 kelvin, lige modsat dit plasma tv. Som min bror sagde, Det skal du da ikke være ked af, så har du to akvarier, og det ene koster kun en brøkdel af det andet  (Skulle nogen være i tvivl, så er det altså tvét som har den mindste pris).

Her har du årsagen til, at jeg ikke tør/kan vælge plasma. Godtnok står akvariet der ikke endnu, kun et midlertidigt lille 112L belyst med 150watt HQI, men planen er i løbet af foråret 2007 skal der indbygges et stort i modsatte væg. Og lur mig om ikke det bliver et alvorligt problem, når jeg allerede har problemet i dag med mit CRT.
Det er som tidligere nævnt , rigtig ærgeligt, for jeg kan faktisk godt li kvaliteten på indtil flere forskellige plasma tv jeg har set på.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Når jeg ser film/serier er mit værelse ofte så godt som mørkelagt, men selv midt på dagen, med rigeligt med lys ind af vinduerne, kan jeg sagtens se hvad der foregår. Så er det vel også reelt nok at jeg vælger plasma, når jeg samtidig er overbevist om at det er det der giver mig bedst billedkvalitet?

Så skal du prøve at placere et saltvandsakvarium på ca. 800L, godt belyst med ca. 1000watt HQI i mindst 10.000 kelvin, lige modsat dit plasma tv. Som min bror sagde, Det skal du da ikke være ked af, så har du to akvarier, og det ene koster kun en brøkdel af det andet  (Skulle nogen være i tvivl, så er det altså tvét som har den mindste pris).

Her har du årsagen til, at jeg ikke tør/kan vælge plasma. Godtnok står akvariet der ikke endnu, kun et midlertidigt lille 112L belyst med 150watt HQI, men planen er i løbet af foråret 2007 skal der indbygges et stort i modsatte væg. Og lur mig om ikke det bliver et alvorligt problem, når jeg allerede har problemet i dag med mit CRT.
Det er som tidligere nævnt , rigtig ærgeligt, for jeg kan faktisk godt li kvaliteten på indtil flere forskellige plasma tv jeg har set på.

Det lyder som et interssant setup, jeg håber der kommer en masse billeder så vi kan se det..

Til top

Besvar Besvar Side  <1 23242526>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu