recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test: LCD-tv mod plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest: LCD-tv mod plasma

Besvar Besvar Side  <1 242526
Forfatter
Besked
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:20

Hej!

Og hvis du vælger et LCD istedet,så forsvinder problemerne som "dug for Solen"??

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder som et interssant setup, jeg håber der kommer en masse billeder så vi kan se det..

Har lidt billeder her, dog ikke af mit eget, men billeder er nogle jeg har taget hos en anden. Mit kommer stortset til at se lige sådan ud. Indholdsmæssigt håber jeg på bare halvt så godt

http://akvariet.terrabyte.dk/jensj.asp

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Og hvis du vælger et LCD istedet,så forsvinder problemerne som "dug for Solen"??

lrev

Jeg har en rimelig formodning om, at det bliver bedre i forhold til mit crt eller et plasma tv.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:40

Kæftdetflot!!! Og du lyder egentlig til at have et ret afslappet forhold til, at du ikke kan få det TV, du finder mest optimalt. Men jeg kommer jo til at tænke på, om sådan nogle rødspætter ikke kan tåle at man slukker lyset når der er fjernsyn - eller om et diskret mørkt gardin om akvariet ikke ku' gøre jobbet. Eller falder de så i søvn?

Mvh.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det lyder som et interssant setup, jeg håber der kommer en masse billeder så vi kan se det..

Har lidt billeder her, dog ikke af mit eget, men billeder er nogle jeg har taget hos en anden. Mit kommer stortset til at se lige sådan ud. Indholdsmæssigt håber jeg på bare halvt så godt

http://akvariet.terrabyte.dk/jensj.asp

Kunne ikke finde Nemo ?

Det ser flot ud.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 13:52

Nu er det godt du ikke har levet sammen med mig de sidste par år jeg har kigget på fladskærmstv. Men jeg er ret sikker på, at min hustru bestemt ikke vil bruge ord som afslappede forhold omkring min optræden

Nu er det ikke meningen at det her skal handle om akvarier, (så vil jeg hellere henvise til mit eget forum ), men til det omkring gardinet og/eller slukke lyset, der vil jeg sige, at man ofre ikke et sted mellem 50k og 100k kroner på noget man bare dækker over med et gardin, så man alligevel ikke kan se det. At slukke for lyset er ikke særlig praktisk, da man derved heller ikke rigtig kan nyde det, samt af de fleste koraller lever af fotosyntese, og derfor skal ha en vis mængde lys.

Det er i bund og grund et dilemma, fordi man vil ha både i pose og sæk. Og så må man gå på kompromiser et sted. Det blev derfor så et LCD, der blev bestilt.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 14:14

Okay - det er jo en gammel sandhed, at man ikke kan få i både sæk og aske!

Mvh.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 14:50

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er i bund og grund et dilemma, fordi man vil ha både i pose og sæk. Og så må man gå på kompromiser et sted. Det blev derfor så et LCD, der blev bestilt.

Du har ikke overvejet at bruge de 50k-100k på en SXRD projektor, og købe Find Nemo på Blu-Ray eller HD-DVD?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 20:11
Haha, nej! For til forskel for den billedekvalitet som SXRD projektoren evt. kan vise, så viser akvariet altid en perfekt billedekvalitet
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

"Jeg synes at der er i stigende grad herinde er kommet en tendens til at udtrykke PLASMA som det absolut bedste for ALLE der er sket siden munkene opfandt boble vandet. Det er en skam. Mange kan i virkeligheden gå hen og købe et forkert produkt i den tro."

Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Og her vil jeg give Bendix ret. Jeg er ved at bytte mit Pio 427xd til en Philips 9731 da min bolig er for lys til en plasma skærm - men der er ellers et skønt naturtro billede på mit Pio. Nu er jeg spændt på om jeg kommer til at gå meget på kompromis mht. billedekvalitet (subjektivt) når jeg får et LCD op at hænge? Jeg har desværre ikke mulighed for at mørkelægge min bolig hver gang jeg skal se lidt tv

Så har jeg hentet mit Pio 427xd igen (tak til Bjarne fra TapeConnection for en super service:o)). Det var alligevel for stort et kompromis mht billede kvalitet.

Er LCD overhovdet egnet til at vise levende billeder? Jeg mener ikke det er egnet på nuværende stadie.....

Og de må da have været synssvækkede på PC Worlds redaktion da de udførte den test, der startede denne tråd.....

Plasma-LCD og retur, og der bliver jeg forløbig

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 10:14

"Er LCD overhovdet egnet til at vise levende billeder? Jeg mener ikke det er egnet på nuværende stadie....." skrev Bobbas

Hej!

Jeg er 100% enig med dig i denne betragtning.Selvom en 9731 ved "første øjekast" kan virke imponerende god,så går det altså grueligt galt når der kommer lidt fart i billedet......desværre

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 242526

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu