recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEST ! ! Pana G20 ny reference .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEST ! ! Pana G20 ny reference .

Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Emne: TEST ! ! Pana G20 ny reference .
    Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:28
Godt nok hos AreaDVD.de, - men fremragende og grundig test :

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:50
Skærmen er godt nok som jeg læser det, hæng mig ikke op på det, reference indenfor 42" fladskærme i middelklassen? Hvis dette er tilfældet, så kan man da bare glæde sig over, at de følger de gode takter. Den skal godt nok have væsentlige forbedringer i forhold til forgængeren, hvis den ligefrem skulle være reference sådan generelt set, uden at skele til pris eller model.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:50
Så var det sikkert meget godt jeg anbefalede en og vente frem at købe en g10.
vi må se lidt flere test.
men en super skærm og uden blæser, så kan det ikke blilve meget bedre. 
En 42g20 dem skal der nok bilve solgt rigtig mange af i 2010, hvis man går op i billede frem for et super tyndt design.

reference indenfor 42" fladskærme i middelklassen
sådan læser jeg det også. men er ikke super til tysk

tror mener det kan blive en v20, vi må se.

Redigeret af xcardman - 25-Februar-2010 kl. 18:53
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:55
De holder den bla op mod Pio5090 og konkluderer en bedre sort og endnu bedre "Kinogefuhl",- som jeg læser det . Men tag denne test med forbehold, og lad os se hvad Flatpanels,OttoAV og HDTVtest kommer frem til . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
michaele Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Oktober-2007
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:59
det ser ud til at der er forskel på den tyske og den nordiske modeller da der er dvb-s tuner i gw modelen og det er der ikke  i g modellen det fremgår iværtfald ikke på panasonic.dk.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 19:03
Jeg må indrømme, jeg ikke har læst særlig meget af testen, det orker jeg ikke, men det er da bare positivt, hvis den virkelig er så god. Men for at nå op på Pioneer reference, så skal modellen have taget et ret stort kvantespring i forhold til forgængeren, og det kan jeg have min tvivl om, men lad os se.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 19:49
En hurtigt oversat konklusion :
 " Pana introducerer m G20 et topprodukt som samtlige konkurrenter får svært v at matche. Billedgengivelsen er synligt forbedret i samtlige enkeltdicipliner ifht forgængeren. Sortværdi,kontrastdynamik i detaljer,farveægthed,billedrenhed og opscalering af 576 signal viser rent teknisk vejen frem. Kræsne entusiaster som ikke går efter 3D får samtlige  behov dækket suverent, takket være ISF mode,THX mode,24p smooth samt det nye Neo panels nye filterteknik .Med dette kæmpepotentiale kommer selv dobbelt så dyre konkurrenter under et gevaldigt tryk . Hvorfor betale mere når man samtidigt får strømbesparelse og et produkt baseret på økologisk e materialer"
(Sprang det m tuner og features over) . .

G20 vs Pio LX5090 :
"Kuro satte indtil Pios stop for plasma produktion standarten for billedkvalitet. Og selv ud fra dagens standarter brillerer Pio med farvebrillians,kontrast og sortværdi. Men den noget billigere G20 understreger tydeligt at udviklingen ikke har stået stille. Sortværdien er hævet og specielt i THX mode forekommer billedet endnu mere kino-agtig, - ligeledes er upconversion af 576i signal lykkedes endnu bedre."  

Under den detaljerede test påstår AreaDVD faktisk at sortniveuet er på niveau m CRT. Samtidigt hævder de at 24p er væsentligt forbedret .

Redigeret af Lennon - 25-Februar-2010 kl. 20:18
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:19
Ja det virker da til at være en grundig test , og det bliver spændende når andre også får den testet . Men hvordan kan 24p være forbedret? , det skulle da lige være at areadvd ikke er klar over den nye firmvare , mht 24p problemet der blev vist ved 60hz , og ikke 96hz...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

De holder den bla op mod Pio5090 og konkluderer en bedre sort og endnu bedre "Kinogefuhl",- som jeg læser det . Men tag denne test med forbehold, og lad os se hvad Flatpanels,OttoAV og HDTVtest kommer frem til . 
Du løber med en halv vind. Det du læser er ikke det de skriver. De skriver, at Panasonic nærmer sig, hvilket ikke er det samme som at overhale.

Redigeret af Stenholt - 25-Februar-2010 kl. 21:25
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:34

Linket virkede ikkeConfused

MVH

Redigeret af hopgreve - 25-Februar-2010 kl. 21:39
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:36
Nu er jeg ikke Tysk tolk, - og beklager hvis jeg oversætter forkert. Men jeg forstår altså følgende som en "opgradering ifht Pio 5090 ? :
 Pioneer PDP-LX5090: Pioneers Kuro-Plasmas galten bis zum Ausstieg von Pioneer aus der Plasma-Produktion als Maßstäbe setzend hinsichtlich der Bildgüte. Und auch nach heutigen Maßstäben begeistern Farbbrillanz, Kontrast und Schwarzwert nach wie vor. Aber - der preiswerte TX-P42GW20 macht deutlich, dass die Technik nicht Halt macht. Das Schwarz erscheint sogar noch satter, gerade im THX-Modus wirkt das Bild noch Kino-mäßiger und die Upconversion von 576i Signalen gelingt besser. 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:38
Samtidigt hævder de at 24p er væsentligt forbedret
der gik så lige testen troværdig i vasken for mig.

Men venter nu stadig på en test af v20. holder stadig på en g20 ikke bliver reference.
men en super skærm i mellem klassen.
Til top

Besvar Besvar Side  123 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu