Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 17:50 |
Uden at forholde mig til om du har ret i denne sag eller ej, så vil jeg ligesom en anden også mene at overskriften er overordentligt misvisende. Det kan godt være at DU er blevet snydt i denne sag, men at generalisere og sige at T-Hansen snyder og bedrager synes jeg er lige voldsomt nok. Det virker imo ikke specielt seriøst.
Nu er T-Hansen jo et relativt stort firma, med en masse afdelinger i hele Danmark. Det fremgår ikke tydeligt om du kun har snakket med den pågældende afdeling eller om du har skrevet en formel klage til T-Hansen gruppen. I denne sag ville jeg nok vælge at gøre det sidste. Uden at kende de nærmere omstændigheder, så lyder det jo til at T-Hansen har solgt dig nogle dæk som ikke passer til din bil. Jeg vil mene at normalt så vil ansvaret for dette altid falde tilbage på dig i sidste ende, selvom T-Hansen har et ansvar som "rådgiver" i sådan en sag. I dette tilfælde har du så købt dæk med pasningsgaranti (er dette en ekstra service du har betalt for eller hvordan fungerer det?) og ud fra dit citat fremgår det tydeligt at T-Hansen står inde for at de dæk som de sælger til dig, passer til din bil. Derfor vil jeg mene at sagen er ret klar: T-Hansen bærer ansvaret. Hvis man er nogenlunde fornuftig chef i et foretagende, og har en sund holdning til kundetilfredshed, så tager man en henvendelse som din seriøst og tilbyder dig en form for godtgørelse.
ovenstående er med forbehold for at der kan være omstændigheder vi ikke er bekendt med, såsom hvis du selv har monteret dækkene og det er gjort forkert eller lignende.
|
 |
Stevns
Ny bruger
Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 4
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:17 |
Nu er Thansen jo heller ikke ligefrem kendt for deres kvalitet, i hvert fald hvad angår alufælge, en Googlesøgning bekræfter dette.
"Thansen, så smuldrer det for dig" skrev EB blandt andre for et års tid siden.
Man får som regel hvad man betaler for
/Ole
|
/Ole
Sony KDL-40W4000
Sony BDP-S350
Sony HT-CT500
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:32 |
Exxtreme skrev:
Jeg gentager lige mig selv... Hvem monterede fælgene der er købt hos T-Hansen? |
Efter hvad jeg har forstået, så har han og vist nok nogle venner selv monteret de nye fælger og ikke fået et autoriseret værksted til det, hvilket de burde have gjort. Men der kan være et par faktorer der spiller ind hvorfor de ikke passer: 1. Bilen er uegnet til at havde bredere/højere fælger på end det den blev født med. 2. Den er delvist egnet, men hele hjulophænget skal skiftes ud til et passende på et autoriseret værksted. 3. Den er egnet, men skal spores helt om på et autoriseret værksted. 4. Bilen er blevet sænket og passer så kun til de fælger der allerede sad på. Men en reklamationsret er der ikke i den sag lydder det til, for fælgerne er ikke deffekte, de er bare købt i en forkert størrelse, fordi ingen lige tænkte på at måle dem der allerede sad på for at få nogle der passer. Men det skal ikke afvises at T-Hansen faktisk sælger udstyr der er ulovligt at anvende på biler, det har mange billister igennem tiderne opdaget når Rigspolitiet klipper pladerne på deres "T-Hansen tunede" biler.
|
 |
slettet.18124
--
Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:31 |
Exxtreme skrev:
Jeg gentager lige mig selv... Hvem monterede fælgene der er købt hos T-Hansen? |
Jeg gentager lige mig selv, prøv at læse mit tidligere indlæg.
|
 |
slettet.18124
--
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:38 |
Og Nej, bilen er ikke sænket eller andet.
Det er har intet at sige hvilken bil, fælg, dæk eller hvem der har monteret dem, for de er solgt med pasningsgaranti.
Ang. tid. hvis man får monteret et nyt udstødning på sin bil og ikke opdager at firmaet har lavet en fejl, men opdager det senere skal det dækkes af garantien, som kunde kravler man jo ikke rundt under bilen for at se om alt er monteret eller passer korrekt.
|
 |
slettet.18124
--
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:42 |
jonaskp skrev:
Nu er T-Hansen jo et relativt stort firma, med en masse afdelinger i hele Danmark. Det fremgår ikke tydeligt om du kun har snakket med den pågældende afdeling eller om du har skrevet en formel klage til T-Hansen gruppen. |
Hvis du nu læser mine indlæg, vil du KLART kunne læse hvad jeg har gjort.
|
 |
Ellegaard74
Bruger
Oprettet: 05-December-2009
Sted: Dk
Point: 140
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:42 |
Jan.Larsen skrev:
Og Nej, bilen er ikke sænket eller andet.
Det er har intet at sige hvilken bil, fælg, dæk eller hvem der har monteret dem, for de er solgt med pasningsgaranti.
Ang. tid. hvis man får monteret et nyt udstødning på sin bil og ikke opdager at firmaet har lavet en fejl, men opdager det senere skal det dækkes af garantien, som kunde kravler man jo ikke rundt under bilen for at se om alt er monteret eller passer korrekt.
|
Jamen så god fornøjelse frem over.....
Forstår så ikke du poster noget her, når du ikke vil hjælpes alligevel
God weekend
|
Mvh.
Lars
Samsung PS50C7705 PS 3 320 GB Yamaha RX-A 820 Front: System Audio Saxo 30 Center: SA Saxo 10 AV Bag: SA Saxo 8 Sub: SA Saxo 10
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:24 |
TvHomer skrev:
Jeg mener stadigvæk ikke, at vi er inde i købeloven, når der ikke er tale om mangler ved det købte. |
Hvad forstår du ved en mangel? Hint: Det er ikke kun defekter, der er mangler. Det kan også være en mangel, at en genstand ikke egner sig til det formål, den er solgt til. F.eks. kræver §75a (den første paragraf i Købelovens afsnit om mangler ved forbrugerkøb), at salgsgenstanden skal "være egnet til
køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens
forventning
herom". Den rammer klokkerent på THansens pasningsgaranti.
Redigeret af Allan Olesen - 12-Marts-2010 kl. 21:27
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:41 |
Jeg må tilslutte med dem der ikke forstår at sammenhængen mellem at poste indlæg omhandlende dæk og fælge på et hifi forum
Ja det er under jura, men det er til jura indenfor av/hifi... Der er flere udemærkede bilfora på nettet som sikkert har medlemmer der har prøvet noget lignende, så jeg undrer mig også meget over at poste det her?? 
Redigeret af Exxtreme - 12-Marts-2010 kl. 21:41
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 23:47 |
Jan.Larsen skrev:
jonaskp skrev:
Nu er T-Hansen jo et relativt stort firma, med en masse afdelinger i hele Danmark. Det fremgår ikke tydeligt om du kun har snakket med den pågældende afdeling eller om du har skrevet en formel klage til T-Hansen gruppen. |
Hvis du nu læser mine indlæg, vil du KLART kunne læse hvad jeg har gjort. |
Det eneste jeg kan finde som relaterer sig til mit indlæg er dette:
Jan.Larsen skrev:
Ang. tale med chefen, det var chefen jeg talte med, og ham der ikke ville andet end tilbyde mig 4 gamle fælge og 4 gamle dæk, det var det eneste han ville tilbyde mig, det var det eller intet.
|
Og her fremgår det overhovedet ikke om det er chefen i den lokale afdeling eller om det er selve T-Hansen du har haft fat i.
Ærligt talt, så lyder det ikke som om du overhovedet vil hjælpes, så jeg forstår ikke at du poster. Jeg synes både at jeg og andre forsøger at komme med nogle opklarende spørgsmål og forslag til hvad du evt. kan foretage dig, men du forholder dig ikke rigtigt til det og virker bare fornærmet over at vi tillader os at stille spørgsmål. Hvis du har haft nogenlunde samme indstilling når du har klaget til T-Hansen, så kan jeg ærligt talt godt forstå at du ikke har fået så meget konstruktivt ud af det, undskyld jeg siger det. Melder mig ud af det her, hvis det skal foregå sådan. Jeg håber at du finder en løsning for det er sgu en rigtigt ærgelig situation du står i. Jeg synes bare også det er ærgeligt at T-Hansen bliver "Hængt ud", når det indtil videre reelt kun er dig som de har "svindlet og bedraget".
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 23:51 |
Exxtreme skrev:
Jeg må tilslutte med dem der ikke forstår at sammenhængen mellem at poste indlæg omhandlende dæk og fælge på et hifi forum
Ja det er under jura, men det er til jura indenfor av/hifi... Der er flere udemærkede bilfora på nettet som sikkert har medlemmer der har prøvet noget lignende, så jeg undrer mig også meget over at poste det her??  |
Jeg synes det er helt fair at poste her. Godtnok er det jo et HiFi forum, men der bliver jo også diskuteret masser af andre ting.
Når man er fast bruger herinde, så lærer man efterhånden at der er ihvertfald en håndfuld folk herinde der har rigtigt godt styr på både købeloven og andre juridiske problemstillinger, så man ved at man kan få et korrekt svar på ens spørgsmål. Hvis jeg skulle stille et spørgsmål som Jan's på et bilforum, så ville jeg da ikke ane hvilke brugere jeg skulle stole på havde ret, for jeg er ikke fast bruger på et sådan forum. Så vil jeg da hellere skrive herinde hvor jeg kender folk og ved hvem jeg skal lytte mest til i disse spørgsmål.
|
 |
per falck
Bruger
Oprettet: 08-Januar-2009
Point: 150
|
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 00:34 |
kan godt se det er surt. jeg har nu altid fået en ordentlig behandling i t-hansen.
t-hansen er et meget stort firma. som sidder på en stor del af reservedele i dk. med en kæmpe omsætning.
noget må de jo gøre rigtigt.
og nej , jeg er ikke t-hansen fan. og har intet med det firma at gøre. er ganske alm kunde.
som en anden skrev. hvis du har kørt med fælge. uden at opdage de ikke passer. det er en ting.
når man så kommer 7 måneder efter. ja okay. der ville jeg nok som butik os lige kigge engang.
du får tilbudt andre hjul og dæk. ok måske ikke nye. men trods alt en løsning.
synes da egentlig de har hjulpet dig.
og alligevel hænger du dem ud med denne overskrift . i flere forums .????
var det et sæt komplette hjul til 2999 kr.??? så kom videre i livet 
ingen medlidehed herfra desværre
Redigeret af per falck - 13-Marts-2010 kl. 00:36
|
 |