recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-Hansen problemer  
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketT-Hansen problemer  

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg må tilslutte med dem der ikke forstår at sammenhængen mellem at poste indlæg omhandlende dæk og fælge på et hifi forum LOL

Ja det er under jura, men det er til jura indenfor av/hifi... Der er flere udemærkede bilfora på nettet som sikkert har medlemmer der har prøvet noget lignende, så jeg undrer mig også meget over at poste det her?? LOL

Så må du og andre også undre jer over bla. disse poster.Wink Clap LOL Big smile

parkeringsafgift: tidspunkt 

Alt for meget i varme

Køb af batterier på .dk hjemmeside

Ny TV! Forsikring ?

Defekte DVD´ere

Kampagne mod fysiske butikker

Homeenter og RKI - Sagen er løst-

Køb af ur i England afstedkom afgift opkrævning

Tolkning af forsikring..HJÆLP!

Amazone's Jersey Merchant?

Easyshopping vil slette dårlige anmeldel.

VISA-kort misbrugt

Stor skuffelse over TDC
Ikke dem alle, men ja dit emne er da ikke det eneste der efter min mening burde postes et andet sted... SmileTongueWinkBig smileLOLClap
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:16

Du må undskylde, men jeg synes at dine indlæg bærer præg af, at du ikke har så meget styr på det tekniske med fælge og det er der jo heller ikke noget problem i. Men indimellem så skal man nok ikke gå hen det billigste sted og forvente at få en første klasse rådgivning og vejledning.

Det skulle være at du skulle finde ud af hvilken dækstørrelser der er godkendt til din bil og hvilken ET (afstand mellem midten af fælgen og den flade som fælgen monteres mod bilen på) der er godkendt til din bil. For hvis dine fælge ikke opfylde de krav og evt er ulovlige, så har du måske noget mere at komme efter.
Du kan gå ind på http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx og indtaste dit reg.nr og finde typegodkendelsesnr. Herefter kan du gå ind på færdselsstyrelsen og finde typegodkendelsen for din bil og se hvilken dækstørrelser og se ET målet. Du bør også undersøge om dine fælge overhoved har en E godkendelse. Det har før været fremmne at Thansen sælger fælge som ikke er godkendt i EU og faktisk er ulovlige. Billister har oplevet at få kørselsforbud i Tyskland, medmindre de sætte nye fælge på deres bil,
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af per falck per falck skrev:

når du skriver de kun skraber på . når du drejer til venstre. så kunne det tyde på. at dit styrtøj ikke står helt korrekt.
du kan sagtens måle spidsnig på styr tøj. og det siger det er korrekt. måske en firhjuls udmåling kan vise. det.
nu ved jeg ikke hvor de skrabede på.? der er også gået en tomme størrelse op. er bilen født originalt på 15 tommer. eller har du bare kørt på 15 tommer hidtil ??

kan såmænd godt være . at hvis styr udslag er stillet 100% så den drejer lige meget til hver side. at  de kan være der så. forudsat at forfjedre ikke har sat sig en smule. samt støddæmper ikke er trætte. din bil er så ca 19 år gammel.   kunne det være årsag. altså lidt trætte fjedre/dæmpere. styrtøj måske ikke står helt 100%

der er tit de alufælge kun lige kan sidde der. hvis alt spiller max. så er det tit mm det handler om.

Har du fået lavet en firhjulsudmåling. på hele bilen. som er den eneste helt korekte måde, at måle styrtøj på. koster ca 1100 kr. for sådan en.
det måtte jeg have lavet på min bil. for at den ikke sled dækkenne forkert
mvh per

Vi har undersøgt styrekugle/bærekugle, støddæmper, sporing alt er ok, det er ikke der problemet er, da jeg 1. gang var ude med bilen og vi undersøgte den, fandt vi ud af at det var stabilisatorarmen dæk og fælge gik på i begge sider med et 16" men med en 15" var der ca. 2.5 - 3 cm. fri og uden problemer, det kunne den unge mand godt se, han ringede og fortalte dette til sin chef på (fyn eller hvor han sidder, det er deres dækmand for alle afdelingerne) men han ville ikke godkende dette, og han ville selv se på det, og der har vi problemet, jeg siger disse fælge og dæk passer IKKE til min bil, og det vil han bare ikke indse.

Skal lige næves at jeg har købt 15" alufælge med vinterdæk for ca. 1½ år siden hos T-Hansen, der har INGEN problemer været, de passer.

Problemet opstår da en sælger siger at de 16" han har passer til min med pasningsgaranti, havde jeg købt 15" var der intet problem, jeg mener den er født med 15"

Som jeg har skrevet, var jeg villig til at betale ekstra for nogle nye dæk og fælge som jeg vidste passede til min bil, og så var jeg gået som en tilfreds og glad kunde men det kunne vi ikke blive enig om og havde jeg købt fælge og dæk UDEN pasningsgaranti, kunne jeg ikke klage over de ikke passer, men det er MED pasningsgaranti.

NB. Det var galt i begge sider.

Redigeret af Jan.Larsen - 13-Marts-2010 kl. 10:29
Til top
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2009
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:25
et 35. er et mål. som viser forsætningen i fælgen. i forhold til midten af fælgen. hvis nu fælgen er foreks  20 cm bred og ET  er 0. så er den flance der ligger mod nav . lige i midten . hvis ET er som en skriver en golf skal køre med  ET 40. så er dette center flyttet 40 mm til en af siderne. som regel indad.
så fælgen ville sidde 6 cm ind og 14 cm ud. de fælge du kører med nu. er altså flyttet 5 mm udaf. ( ET 35 ).   altså de fælge du kører med nu. har du øget sporvidde på bil med 10 mm.
ifølge loven . må sporvidde max øges 20 mm ialt. såvidt jeg husker.

per

Redigeret af per falck - 13-Marts-2010 kl. 10:26
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du må undskylde, men jeg synes at dine indlæg bærer præg af, at du ikke har så meget styr på det tekniske med fælge og det er der jo heller ikke noget problem i. Men indimellem så skal man nok ikke gå hen det billigste sted og forvente at få en første klasse rådgivning og vejledning.

Jeg går ud til T-Hansen og siger at jeg skal have et sæt fælge og dæk til min bil, der er pasningsgaranti på dem, så regner jeg da ikke med at jeg selv skal undersøge om de fælge og dæk de sælger passer, når de siger at de gør. Nu kan jeg så garantere at jeg IKKE er kunde hos T-Hansen mere.Wink

Citér

Det skulle være at du skulle finde ud af hvilken dækstørrelser der er godkendt til din bil og hvilken ET (afstand mellem midten af fælgen og den flade som fælgen monteres mod bilen på) der er godkendt til din bil. For hvis dine fælge ikke opfylde de krav og evt er ulovlige, så har du måske noget mere at komme efter.

T-Hansen siger jo at de overholder loven og kan synes med dem via deres pasningsgaranti, men jeg vil da lige undersøge det, takker for linket.Big smile

Citér
Du kan gå ind på http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx og indtaste dit reg.nr og finde typegodkendelsesnr. Herefter kan du gå ind på færdselsstyrelsen og finde typegodkendelsen for din bil og se hvilken dækstørrelser og se ET målet. Du bør også undersøge om dine fælge overhoved har en E godkendelse. Det har før været fremmne at Thansen sælger fælge som ikke er godkendt i EU og faktisk er ulovlige. Billister har oplevet at få kørselsforbud i Tyskland, medmindre de sætte nye fælge på deres bil,

Jeg kunne nu ikke bruge linket til noget alligevel, for det er ikke alle køretøjer der skal have en typegodkendelse.

Redigeret af Jan.Larsen - 13-Marts-2010 kl. 11:03
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:42

et 35. er et mål. som viser forsætningen i fælgen. i forhold til midten af fælgen. hvis nu fælgen er foreks  20 cm bred og ET  er 0. så er den flance der ligger mod nav . lige i midten . hvis ET er som en skriver en golf skal køre med  ET 40. så er dette center flyttet 40 mm til en af siderne. som regel indad.
så fælgen ville sidde 6 cm ind og 14 cm ud. de fælge du kører med nu. er altså flyttet 5 mm udaf. ( ET 35 ).   altså de fælge du kører med nu. har du øget sporvidde på bil med 10 mm.
ifølge loven . må sporvidde max øges 20 mm ialt. såvidt jeg husker.

per

På den liste står ET til 38.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:45
Jan, når du deler quotes op i bidder, skal hvert citat starte med "QUOTE" og slutte med "/QUOTE" (jeg er selvfølgelig nødt til at udelade de firkantede parenteser). Du har skråstregen med, både ved start og slut, og derfor går det galt.

Til top
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2009
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:49
hvis bilen skal køre med 40 i ET. og dem du har er ET 35 så er de lovlige
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:56

hvis bilen skal køre med 40 i ET. og dem du har er ET 35 så er de lovlige

Efter jeg har læst mig frem til er standard ET 38
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 12:54
Jeg tror desværre ikke der er så meget at komme efter, så vidt jeg kan læse mig frem til, så har du indgået kompromis med dem (byttet dæk og fælge). Så mener jeg ikke der er noget at komme efter juridisk, havde selv samme problem med Elgiganten og en RMA, hvor jeg betalte for rep som jeg troede hørte under garantien. Et brev fra forbrugerklagenævnet gik heldigvis igennem ved min sag :)

Men jeg synes da også at pasningsgaranti er meget misvisende! :s
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Men jeg synes da også at pasningsgaranti er meget misvisende! :s

Men vittigt. Det må man give dem.

Jeg er enig i, at han har skadet sin sag ved at acceptere et kompromis.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 14:52
Jeg har rettet trådens titel, og bliver den igen injurerende, så lukker jeg tråden.

/Jens
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu