recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Theriens garage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Theriens garage

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Theriens garage
    Sendt: 13-Januar-2013 kl. 23:39
.....

Redigeret af Therien - 27-April-2014 kl. 18:29
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 23:55
så begynger festen ,der var også på tiden  ...Clap

få du brug for lidt hjelp så siger du bare Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 00:07
Ja sgu! De sidste par måneder har været ren tortur.. Men har fået grønt lys af kæresten, så nu kan jeg knokle på
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 00:13
Det minder sku om mit rum Jeppe - det bliver spændene
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Det minder sku om mit rum Jeppe - det bliver spændene

Hehe! Og det håber jeg det bliver ved med!
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 07:12
Spændende....... Det bliver spændende at følge.

Godt udstyr du bygger grunden på!
Har din pj zoom for 16:9 til 2,35:1?
Er der tilkomst mellem hus og bio, eller er det helt seperat bygning?

Skal selv have bestilt det lærred i dag......

Pøj-pøj med projektet.

Mvh
LBA75
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 07:52
Spændende med et nyt projekt man kan følge, pøj pøj med det Thumbs Up
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 07:57
Det ser rigtig spændende ud, en tråd jeg vil følge med i.

Hvor vil du placere dine front + center højttaler? Der er ikke meget plads med 3.22 meter bredt og et 120" lærred. På billedet ser det dog ud til at være et akustisk transparent lærred med et lille rum bagved?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Spændende....... Det bliver spændende at følge.

Godt udstyr du bygger grunden på!
Har din pj zoom for 16:9 til 2,35:1?
Er der tilkomst mellem hus og bio, eller er det helt seperat bygning?

Skal selv have bestilt det lærred i dag......

Pøj-pøj med projektet.

Mvh
LBA75

Hej LBA..

Jo tak. Jeg er også ved at være rigtigt godt tilfreds, men jeg skal ha skiftet den sub før jeg kan få helt ro i sindet hehe..

Umiddelbart er mit svar nej til zoom. Jeg har ikke rodet meget med den da den har været "klodset op" siden købet, og ud fra spec's lader det ikke til at være tilfældet.

Du skal ud af huset da det er en seperat bygning. Det er en god ting!
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Det ser rigtig spændende ud, en tråd jeg vil følge med i.

Hvor vil du placere dine front + center højttaler? Der er ikke meget plads med 3.22 meter bredt og et 120" lærred. På billedet ser det dog ud til at være et akustisk transparent lærred med et lille rum bagved?

Hehe nej der er ikke meget plads, hver eneste cm bliver udnyttet. 3,22 er inden jeg har bygget noget, den færdige bredde ender på ca. 2,97 - det er et stramt program.
Ja det er et AT lærrede.. Jeg bygger en screenwall hvor der vil være plads til sub og højtalere bag. En af grundene til at jeg har valgt et 120" (udover det åbenlyse) er at få afstand mellem LCR. Jeg får lidt over 3 meter til sweetspot, jeg er ikke bekymret

Redigeret af Therien - 14-Januar-2013 kl. 09:29
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:31
Hej

Det er et fint rum til det, og det skal nok blive fedt, især med den store skærm.

Undrer mig over at du ikke tænker lidt mere i akustik. Er det ikke "bare" almindeligt gips du sætter op?Man kunne godt blive bange for at rummet bliver lidt for levende?

Sejrsen
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Ja det er et AT lærrede.. Jeg bygger en screenwall hvor der vil være plads til sub og højtalere bag. En af grundene til at jeg har valgt et 120" (udover det åbenlyse) er at få afstand mellem LCR. Jeg får lidt over 3 meter til sweetspot, jeg er ikke bekymret

Endnu et spg. Når nu man placerer sub bag lærredet, kan det så ikke stå og blafre i bastunge scener? Det vil da være uheldigt.
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu