recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Theriens garage
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Theriens garage

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:42
I teorien kunne det........men da lærred er strammet op på ramme, som det lærred der bruges her, og pga højde lærred hænger i, i forhold til pladsering af sub - så bliver det intet problem.

Mvh
LBA75
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:46
Det bliver bare skide godt, ingen tvivl om det. Det er gennemtænkt ned til mindste detalje.

Jeg ser frem til en plads i en af stolene :D
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:50
De gule markeringer du ser på tegningen er flexibats til dæmpning i en teoretisk opstilling - jeg skal lytte mig frem når jeg når så langt. Der bliver ligeledes dæmpet på første reflektion. I de to forreste hjørner bliver der placeret basfælder, ligeledes vil podiet fungere som basfælde. På et senere tidspunkt fylder jeg sidevægge og bagvæggen op med diffusere. Væggene bliver beklædt med Deco Molton ala p.las MK simulator - hans setup er en stor inspirationskilde.

Lærredet bliver hæftet fast på en DIY fastramme, som igen bliver fæstnet til screenwall, så nej det vil ikke bevæge sig.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Det bliver bare skide godt, ingen tvivl om det. Det er gennemtænkt ned til mindste detalje.

Jeg ser frem til en plads i en af stolene :D

Tak Cuz! Du er altid velkommen.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 12:11
therien
hus at tænke på ventilation i rumet , når der er garage så er der tvilsom hvor meget den er isoleret  fra starten ,nu proper du en del rockwol i den og der vil opstå mange kolde/varme væge , der kan giver kondens problemer samt i den værste tilfelder skimelsvamp  og da du vil få molton stof,stole teppe så er der gode betingelser for de små setens,, så du SKAL laver genemtenkt ventilation af rumet 

jeg kan ser at bode loft og væge er lavet af hårde materialer ,hvorfor har du gjort der der er ikke der bedste til akustiken , de er også en anden medlem der er skrivet alerede i din tråd 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 12:27
Hvis han har husket at sætte dampmembran på den varme side af isoleringen, ikke lavet gennembrydninger til elkabler, og tapet plasticfolien i alle samlinger. Så kommer der intet skimmelsvamp inde i rummet med mindre du giver dig til at koge 100 l vand. Men naturligvis er ventilation en god ting at tænke med ind i byggefasen.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

therien
hus at tænke på ventilation i rumet , når der er garage så er der tvilsom hvor meget den er isoleret  fra starten ,nu proper du en del rockwol i den og der vil opstå mange kolde/varme væge , der kan giver kondens problemer samt i den værste tilfelder skimelsvamp  og da du vil få molton stof,stole teppe så er der gode betingelser for de små setens,, så du SKAL laver genemtenkt ventilation af rumet 

jeg kan ser at bode loft og væge er lavet af hårde materialer ,hvorfor har du gjort der der er ikke der bedste til akustiken , de er også en anden medlem der er skrivet alerede i din tråd 

Et ordentligt AC bliver et projekt ude i fremtiden.. Væggene er ordentligt isoleret hele vejen rundt inden jeg begynder at stoppe Rockwool derind og taget er nyt, det går nok indtil videre.

Du kan overvdæmpe dit rum, så vidt jeg ved skal man holde sig til ca. 25% af rummet.. Med gulvtæppe og flexibats kommer man hurtigt derop.. Hvis jeg smed eks. troldtekt op vil det være overdæmpet.. Hellere et rum lidt liv i end et der er stendødt.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 14:12
Det er sådan en tråd, hvor man bare ikke kan vente på du bliver færdig! Man får lyst til at se mer' mer' mer! :) 

Meget spændende projekt. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 16:44
Ser frem til at følge projektet.

Men hvorfor laver du podie ?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2013 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ser frem til at følge projektet.

Men hvorfor laver du podie ?

Komme op i højde i forhold til lærrede og basabsorbation.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 09:40
Har du tænkt over hvordan du vil designe dit podie så det dæmper room modes bedst muligt?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 10:14
Altså jeg ved hvordan jeg vil bygge podiet, men det du nævner har jeg ikke haft i tankerne. Er det noget du kan fortælle lidt mere om?

Redigeret af Therien - 15-Januar-2013 kl. 10:14
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu