|
Theriens garage |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Forfatter | |
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I teorien kunne det........men da lærred er strammet op på ramme, som det lærred der bruges her, og pga højde lærred hænger i, i forhold til pladsering af sub - så bliver det intet problem.
Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Det bliver bare skide godt, ingen tvivl om det. Det er gennemtænkt ned til mindste detalje.
Jeg ser frem til en plads i en af stolene :D
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
De gule markeringer du ser på tegningen er flexibats til dæmpning i en teoretisk opstilling - jeg skal lytte mig frem når jeg når så langt. Der bliver ligeledes dæmpet på første reflektion. I de to forreste hjørner bliver der placeret basfælder, ligeledes vil podiet fungere som basfælde. På et senere tidspunkt fylder jeg sidevægge og bagvæggen op med diffusere. Væggene bliver beklædt med Deco Molton ala p.las MK simulator - hans setup er en stor inspirationskilde.
Lærredet bliver hæftet fast på en DIY fastramme, som igen bliver fæstnet til screenwall, så nej det vil ikke bevæge sig. |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Tak Cuz! Du er altid velkommen. |
|
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
therien
hus at tænke på ventilation i rumet , når der er garage så er der tvilsom hvor meget den er isoleret fra starten ,nu proper du en del rockwol i den og der vil opstå mange kolde/varme væge , der kan giver kondens problemer samt i den værste tilfelder skimelsvamp og da du vil få molton stof,stole teppe så er der gode betingelser for de små setens,, så du SKAL laver genemtenkt ventilation af rumet jeg kan ser at bode loft og væge er lavet af hårde materialer ,hvorfor har du gjort der der er ikke der bedste til akustiken , de er også en anden medlem der er skrivet alerede i din tråd
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvis han har husket at sætte dampmembran på den varme side af isoleringen, ikke lavet gennembrydninger til elkabler, og tapet plasticfolien i alle samlinger. Så kommer der intet skimmelsvamp inde i rummet med mindre du giver dig til at koge 100 l vand. Men naturligvis er ventilation en god ting at tænke med ind i byggefasen.
|
|
![]() |
|
Et ordentligt AC bliver et projekt ude i fremtiden.. Væggene er ordentligt isoleret hele vejen rundt inden jeg begynder at stoppe Rockwool derind og taget er nyt, det går nok indtil videre. Du kan overvdæmpe dit rum, så vidt jeg ved skal man holde sig til ca. 25% af rummet.. Med gulvtæppe og flexibats kommer man hurtigt derop.. Hvis jeg smed eks. troldtekt op vil det være overdæmpet.. Hellere et rum lidt liv i end et der er stendødt. |
|
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
Det er sådan en tråd, hvor man bare ikke kan vente på du bliver færdig! Man får lyst til at se mer' mer' mer! :)
Meget spændende projekt. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Ser frem til at følge projektet.
Men hvorfor laver du podie ? |
|
![]() |
|
Komme op i højde i forhold til lærrede og basabsorbation. |
|
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Har du tænkt over hvordan du vil designe dit podie så det dæmper room modes bedst muligt?
|
|
![]() |
|
Altså jeg ved hvordan jeg vil bygge podiet, men det du nævner har jeg ikke haft i tankerne. Er det noget du kan fortælle lidt mere om?
Redigeret af Therien - 15-Januar-2013 kl. 10:14 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |