recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tid til forandring..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTid til forandring..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Tid til forandring..
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 22:25
Nu har jeg gennem et stykke tid haft en HTPC baseret på en Antec Fusion Black og Vista 64 bit. Som TV-tuner har jeg Floppy-DTV.

Nu går jeg i ombygningsplaner. Dette skyldes dels at jeg vil opgradere til Windows 7, så jeg også kan få HD-kanalerne ind i mediecentret. Desuden vil jeg gerne have et mindre kabinet, da WAF på det nuværende ligger meget lavt.

Jeg går derfor og leger med tanken om at bygge en ny HTPC baseret på Mini-ITX, og så ellers genbruge så mange af delene som muligt fra den "gamle" HTPC. Det er så her, I kommer ind.

Mine krav til den nye HTPC er:
- Skal kunne afspille Blu-Ray via integreret chip på motherboard
- Skal have Firewire-tilslutning (medmindre I kan fortælle mig en alternativ måde at at få mit Floppy-DTV til at connecte på).
- Kabinettet skal være mindre dybt end Antec Fusion Black (dvs. under 45 cm - gerne 30 cm eller mindre)
- Hvis I har et godt bud til en intern Blu-Ray afspiller, er jeg naturligvis også lydhør Wink

Ellers regner jeg med at genbruge HDD og ram fra mit nuværende setup.

Alle forslag er velkomne, så kom glad...
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 02:23
Hvorfor ikke en klient/server løsning. Det er godt nok kun muligt hvis du bruger DVBViewer eller MediaPortal, hvilket ikke fremgår af dit indlæg
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 09:01
Har lige købt dette kabinet til HTPC og der er ikke særligt dybt (32,5cm) hvilket er fantastisk :)
Ikke umiddelbart plads til passiv køler til CPU dog :(
http://silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=GD05

Så et bundkort baseret på Nvidia 9300 eller 9400 og et firewire PCI kort.

Kan kun finde et bundkort med onboard firewire og det er dette: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498858
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 09:03
Jeg tror du får sværet ved at finde et ITX board med firewire indbygget, jeg har selv købt et ASUS AT3IONT-I som har et pci slot, som jeg har et firewire kort siddende i. Problemet er så, at så kan man ikke benytte et ITX kabinet (og du har et floppy-dtv kort det vil du også få svært ved at mokket ind i et itx kabinet.)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu