recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidsplan for 4K dansk tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidsplan for 4K dansk tv?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 11:58
@Kandersen, næh - jeg gør ikke rigdom op i den slags. Rigdom for mig er, at have det godt med mine omgivelser og mig selv. Jeg indrømmer dog, at glæde og behagelighed også spiller en stor rolle. Når jeg tager Oslo-båden, og det gør vi ind i mellem, så vælger jeg gerne Commodore kahyt i stedet for en indvendig kahyt. Og hvorfor det? Glæde, muligheder, plads, udsyn og behagelighed. Men hvad enten man vælger den ene eller den anden kahyt - så når vi frem til destination samtidig. Lidt hen af det samme som mit valg af AV-enheder.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Jeg skal hoved saligt bruge det til DVB-T2, Dr.dk streaming, Netflix og streaming fra egen server. Jeg har en Nvidia Shield Android TV til streaming tjenester og en Denon avr2808 reciever til 5.1 lyd. Jeg har forstået det sådan, at jeg ikke kan trække HDMI signalet via min reciever, hvis jeg vil have 4K video, da min reciever kun understøtter HDMI 1.3e.
Jeg vil også gerne have et lidt større tv 55"-65"     

Er lidt i tvivl om du søger et 4K TV eller et Full HD TV?
Er også i tvivl om dine SmartTV behov i TVét, når du streamer via din Nvidia Shields. Kan den ikke stå for alt det streaming du har behov for?




Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 12:50
Jo shield kan sagtens streame det den skal. Jeg er på udkig efter et nyt tv gerne med 4k. Men kan forstå at det ikke nødvendigt vis er en fordel.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kandersen@ Hvad skal alle de tal til for. Vi ved udmærket godt at det er dyrt at være "first mover". Men der er altså en glæde og tilfredshed ved at få det sidste nye grej, som ikke kan gøres op i penge.

Som sædvanlig jagter du "the dark side"


Så er du i gang igen Confused

Jeg sandsynliggjorde det økonomiske aspekt i forhold til behovet for og indholdet af UHD, fordi Hother havde den mening, at vi der ikke har UHD, vi går glip af noget.

Hvorvidt det er "dark side" eller andet, det må være en total forvirring inde i dit hoved, som du åbenlyst ikke kan finde ud af at abstrahere fra. Men man kan undre sig over, at du skriver "vi ved".
Hvem "vi" er det du udtaler dig for?
Hother havde fx ikke anskuet det således, skrev han jo. Så han er ikke en del af "vi".

Nej det er da dig der gang på gang er "ananas i egen juice" min ven

Der var ganske få sætninger, og eet eneste spørgsmål i det jeg skrev, til dig. Og du evnede ikke engang at besvare det.

Til gengæld forstå jeg nu hvorfor, når du tror, at Breinholt er den evige sandhed.

Til din information, når du ligefrem betragter mig som din ven LOL
Jeg er ikke speciel fed. Så to af mulighederne er dermed udelukket.
  
De to andre muligheder er jeg ret overbevist om, at du selv har anlagt dig en ufravigelig mening omkring. Tilsyneladende godt hjulpet af intelligensniveauet i Breinholts, underholdnings-shows.
Den del vil jeg sgu gerne unde dig. Det forklare alle de andre, der godt kan skelne, en hel del. 

Så klø du bare på, min ven LOL 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Jo shield kan sagtens streame det den skal. Jeg er på udkig efter et nyt tv gerne med 4k. Men kan forstå at det ikke nødvendigt vis er en fordel.

Ikke hvis du forventer at bruge/se kommercielt 4K indhold, i og med det er stærkt begrænset.
Men der kan godt være noget fornuft i at købe 4K i dag, når du alligevel skal have et nyt TV. Specielt hvis det nu skulle ske, at indholdet af 4K materialet boomer, inden du påtænker at købe nyt TV igen.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 14:03
Jeg er ikke tilhænger af Breinholdt eller hans udsendelser. Og udtrykket "ananas i egen juice" er sikkert et af medarbejdernes påfund. Jeg synes dog udtrykket er meget rammende om din fremfærd i alle trådene. Og naturligvis kan du ikke selv se det. Det er jo en del af det at være den som du er.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg er ikke tilhænger af Breinholdt eller hans udsendelser. Og udtrykket "ananas i egen juice" er sikkert et af medarbejdernes påfund. Jeg synes dog udtrykket er meget rammende om din fremfærd i alle trådene.

Det gik tilsyneladende ikke op for dig, at begrebet ramte mindst 50% forkert.
Og de sidste 50% lod jeg dig blive i troen.

Jeg ville blive træt, hvis jeg altid tog mindst 50% fejl i mine udtalelser. Men du virker tilsyneladende ret tilfreds. Der kan man da snakke om selvglæde Wink

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og naturligvis kan du ikke selv se det. Det er jo en del af det at være den som du er.


Jeg har jo dig og andre til, konstant, at fortælle mig det. Det er som regel langt mere underholdende end Breinholt.

Iøvrigt jeg orker ikke rigtig at "lege" med dig mere, lige nu, i dag, selvom vi nu er blevet venner LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 16:02
Kandersen@ Du har tydeligvis ikke forstået budskabet. Det havde jeg egentlig heller ikke regnet med. Og det drejer sig overhovedet ikke om Breinholt eller andre for den sag skyld, men om dig!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 16:10
Kandersen og Kampus, ku I ikke lige skrue lidt ned for charmen. Det her er ikke specielt muntertConfusedConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu