recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til næste år kommer Star Wars på Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil næste år kommer Star Wars på Blu-ray

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 17:14
Kunne man dog ikke bare have bibeholdt den lyseblå farve som er angivet alle steder, bøger, tegneserier, spil, scene markup etc.

Hvorfor begynde at lave om i starwars universet fordi man udgiver en pudset version af de gamle film.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 17:16
Startrek: du af alle må da kunne forstå mig...

Tænk hvis de lavede fasere grønne og disruptere blå på genudgivelser...
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Ja hvis det var tænk sådan for starten af, så ok med mig, der er jo også nye CGI effekter i den gammle Star Trek serie

Tænk lige på at Star Wars kom frem, var der en del effekter der ikke var mulig at lave, man disse effekter kan man med CGI lave i dag, og SW tegne serien er jo lave efter film, og der komme helt sikke en ny tegne serie der er helt i tråd med de ny Star Wars og de ny CGI effekter.

Redigeret af Startrek - 02-August-2009 kl. 19:16
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:44

Hvis man leder det rigtige steder finder man også 1080p24 versioner med specielt tilrettede farver, så de ikke ligner det nye bras der er udgivet på DVD:

Filerne fylder rask væk 40 GB, i må ikke spørge mig om jeg har filmene, da det naturligvis er ulovligt. Men de findes hvis man leder...

Beskrivelse fra info filerne:

WOOKIE GROOMER PRESENTS
                 Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
                                  HIGH DEFINITION
                                 BD50 BLURAY FORMAT
                        2009 Minor Color Adjustment Edition
                            ....Boba Fett still speaks

WOOKIE GROOMER PRESENTS
                 Star Wars: Episode VI - Return Of The Jedi
                                  HIGH DEFINITION
                                 BD50 BLURAY FORMAT
                       2009 Minor Color Adjustment Edition

Det samme er Return Of The Jedi

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ja hvis det var tænk sådan for starten af, så ok med mig, der er jo også nye CGI effekter i den gammle Star Trek serie

Tænk lige på at Star Wars kom frem, var der en del effekter der ikke var mulig at lave, man disse effekter kan man med CGI lave i dag, og SW tegne serien er jo lave efter film, og der komme helt sikke en ny tegne serie der er helt i tråd med de ny Star Wars og de ny CGI effekter.

Ved ikke hvorfor du bliver ved med at tale udenom . At Ion Cannon strålen er blå i de gamle udgaver, kan da umuligt have været grundet en teknisk forhindring der ikke tillod dem at lave dem røde. Hvorfor så lige pludseligt ændre dem til en anden farve i en ny udgave. Jeg har ikke selv set en udgave hvor de er blevt malet røde, men det lyder da helt åndsvagt.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2009 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Ved ikke hvorfor du bliver ved med at tale udenom . At Ion Cannon strålen er blå i de gamle udgaver, kan da umuligt have været grundet en teknisk forhindring der ikke tillod dem at lave dem røde. Hvorfor så lige pludseligt ændre dem til en anden farve i en ny udgave. Jeg har ikke selv set en udgave hvor de er blevt malet røde, men det lyder da helt åndsvagt.

At en Ion Cannon strålen er blå i de gamle udgaver, er fordi at det er den gamle udgaver , og den er rød i den nye udgave, du havde vel gætte det nu, nemlig fordig at det er den nye udgave, ellers kan man ikke se forskel, mellem den gammel og nye udgave, så det er ikke helt (næsten) åndsvagt

Ellers så var den faktis enten en økonomisk eller/og en teknisk forhindring der ikke tillod dem at lave dem røde den gang, i dage er man jo med bruge af CGI flippe helt ud, da man så har alle de farver man ønsker at bruge (og det gør man så)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

At en Ion Cannon strålen er blå i de gamle udgaver, er fordi at det er den gamle udgaver , og den er rød i den nye udgave, du havde vel gætte det nu, nemlig fordig at det er den nye udgave, ellers kan man ikke se forskel, mellem den gammel og nye udgave, så det er ikke helt (næsten) åndsvagt

Ellers så var den faktis enten en økonomisk eller/og en teknisk forhindring der ikke tillod dem at lave dem røde den gang, i dage er man jo med bruge af CGI flippe helt ud, da man så har alle de farver man ønsker at bruge (og det gør man så)

Alle andre lasere var den gang røde - så det er ikke fordi de ikke kunne lave den rød.

Her vises den originale ion cannon før der er pillet.

Herunder vises et billede af hvordan den ser ud i det nye latterlige udgivelser - læg mærke farverne af landskabet som de i den nye version har gjort alt for blå:

Her kan ses klippet af den originale film:

http://www.youtube.com/watch?v=UN8YIR60Ij0
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 09:12
Startrek: Det ville jo svare til at Romulanerne skulle være røde istedet for grønne...

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 09:21

Det kunne være vi var heldige, at de lagde begge udgaver på.

Der er flere som er kommet, hvor der er alm. udgave og directors cut.

Så det er jo bare at håbe.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 09:33

Herunder vises et billede af hvordan den ser ud i det nye latterlige udgivelser - læg mærke farverne af landskabet som de i den nye version har gjort alt for blå:

Til gengæld ser scenen i den nye udgave mere "udendørsagtig" ud, hvor den oprindelige alt for tydeligt viser at det er en model optaget indendørs.

Laseren er så nok lavet rød for at det ikke skulle blive blåt i blåt.

Redigeret af lunddal - 04-August-2009 kl. 09:35
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 09:36

Mon ikke farven er ændret til rød som et resultat af at man har ændret farvebalancen mod blå..? Strålen ville jo være noget nær usynlig hvis den også havde været blå i den nye version.

Edit: Aargh, Lunddal kom først..!

Redigeret af RogueAgent - 04-August-2009 kl. 09:37
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 09:51

Nu har jeg kun de to screenshot at sammenligne med, så det er jo lidt svært. Men umiddelbart virker det da underligt at de har farvet den så blå, som tilfældet er - scenen virker meget mørk.

Og jeg tror ikke på at de ikke kunne have lavet en blå laser i den scene som ville kunne ses. Det er flueknepperi altsammen, men det er da en underlig ting at ændre på. Det er jo vildt kliche at en laser skal være rød. Det var da fedt at der var noget anderledes ved de blå lasere.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu