Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 10:01 |
Nu er der jo ingen som kan gisne om hvordan atmosfæren er på planeten Hoth. Men uanset hvad så har en ion canon aldrig været rød i noget som helst koncept kunst eller i deres bøger, spil eller tilsvarende.
Så hvorfor begynde at ændre det?
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 12:43 |
Der er kun en mand der kan svare på spørgsmålet og det er George Lucas  Ellers kan man jo prøve at stille dette spørgsmålet på div. forum der er lavet over Star Wars  http://forums.starwars.com/index.jspa
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:31 |
Ion-canon må vel blive blå igen, når det nu er blu(e)-ray  . Dælme dejligt man har dem på laserdisc med originalfarveladen  .
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:32 |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 15:53 |
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 15:58 |
De findes skam i DVD fra USA i ægte letterbox format
Men det mulighed får vi nok ikke når de udkomme på Blu-ray
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:10 |
jonaskp skrev:
Nu har jeg kun de to screenshot at sammenligne med, så det er jo lidt svært. Men umiddelbart virker det da underligt at de har farvet den så blå, som tilfældet er - scenen virker meget mørk.
Og jeg tror ikke på at de ikke kunne have lavet en blå laser i den scene som ville kunne ses. Det er flueknepperi altsammen, men det er da en underlig ting at ændre på. Det er jo vildt kliche at en laser skal være rød. Det var da fedt at der var noget anderledes ved de blå lasere.
|
He he, denne diskussion er da for griner! 
For nu at komplicere den 'tekniske' diskussion yderligere vil jeg påstå at en Ion kanon ikke er en laser. Det er to forskellige ting, hvorfor der vel også er en god grund til at benytte forskellige farver? 
Nå, jeg har heller ikke udført en detaljeret sammenligning mellem den oprindelige og nye version, men kan også blot undre mig over det mørke udtryk. Synes klart det så bedre og mere realistisk ud på det oprindelige billede.
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:26 |
Der er jo ingen der har saget at man skal keder sig på
www.recordere.dk´s forum
Men i film ville der altid værre en form for kunstrisk frihed, dette gælde
også for Star Wars, at der er nogle fan der er så fanatisk at de ikke kan se
den kunstrisk frihed, og jeg er ikke selv en fanatisk Star Trek fan (så er
det sat på plads)
Og i alle film er der jo stor bruge af kunstrisk frihed, man kan jo ikke sige
at film er 100% realistiske og slet, slet ikke inde for SF film, i bud og
grund er film kun lavet til at fortælle en god historie, og man vile kunne
pille alle de urealistiske ting der er i div. film ud, så ville i få et shock, selv
i såkalde historisk film.
Redigeret af Startrek - 04-August-2009 kl. 16:29
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:36 |
Kratz skrev:
jonaskp skrev:
Nu har jeg kun de to screenshot at sammenligne med, så det er jo lidt svært. Men umiddelbart virker det da underligt at de har farvet den så blå, som tilfældet er - scenen virker meget mørk.
Og jeg tror ikke på at de ikke kunne have lavet en blå laser i den scene som ville kunne ses. Det er flueknepperi altsammen, men det er da en underlig ting at ændre på. Det er jo vildt kliche at en laser skal være rød. Det var da fedt at der var noget anderledes ved de blå lasere.
|
He he, denne diskussion er da for griner! 
For nu at komplicere den 'tekniske' diskussion yderligere vil jeg påstå at en Ion kanon ikke er en laser. Det er to forskellige ting, hvorfor der vel også er en god grund til at benytte forskellige farver? 
Nå, jeg har heller ikke udført en detaljeret sammenligning mellem den oprindelige og nye version, men kan også blot undre mig over det mørke udtryk. Synes klart det så bedre og mere realistisk ud på det oprindelige billede.
|
Det er sandt at det ikke er en laser, beklager min begrebsforvirring 
|
 |
Kratz
Super bruger
Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 16:59 |
He he, alt forladt 
Komisk så meget man kan gå op i fiktive tekniske detaljer...
|
 |
Startrek
--
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 17:03 |
Kratz skrev:
He he, alt forladt 
Komisk så meget man kan gå op i fiktive tekniske detaljer...
|
Der finders sikke mange hjemme side, hvor man går op i fiktive tekniske
detaljer på div. film
|
 |
Piokongen
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 47
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 17:35 |
Startrek skrev:
Cyberguyen skrev:
Startrek: du af alle må da kunne forstå mig...
Tænk hvis de lavede fasere grønne og disruptere blå på genudgivelser... 
|
Ja hvis det var tænk sådan for starten af, så ok med mig, der er jo også nye CGI effekter i den gammle Star Trek serie 
Tænk lige på at Star Wars kom frem, var der en del effekter der ikke var mulig at lave, man disse effekter kan man med CGI lave i dag, og SW tegne serien er jo lave efter film, og der komme helt sikke en ny tegne serie der er helt i tråd med de ny Star Wars og de ny CGI effekter.
|
Ja, plus tænk på at da den første Star Wars film så dagens lys i 1977 var den milevidt foran andre af datidens Sci-Fi film hvad effekter og special effects angår simpelthen , som StarTrek også skriver, fordi at selskaberne dengang ikke havde speciel effects afdelinger på et højt nieau.
Da George Lucas ikke kunne realisere sin vision af Star Wars med datidens effekter (eller mangel på samme) oprettede han Industrial Light & Magic (ILM), som var banebrydende med deres effekter og teknik såvel dengang som nu. Men selv med deres banebrydende nye teknik dengang var det først ved relanceringen, at Lucas kunne få de sidste detaljer med . Er dog stadig ked af, at man ikke tog chancen og lavede kampen på Hotm med walkerne i CGI ved relanceringen, da slagene i Star Wars I, II og III er meget mere dynamiske og overbevisende end stop-motion walker kampen på Hoth - nostalgi eller ej.
|
 |