recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgin HG1311 ændre IP, hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilgin HG1311 ændre IP, hvordan?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Tine M. Tine M. skrev:

Ozzy>> ja, det er så et godt spørgsmål, for vi ser mest de samme kanaler, så jeg må lige observere det over et stykke tid. Men foreløbig har DR2, TV2 og 5HD frosset, og der er 2 måder, det fryser på;

1. Billedet fryser, men kommer selv videre efter vel 5-10 sekunder, som jo er lang tid nok, når man sidder og venter...

2. Billedet fryser og kommer ikke umiddelbart selv videre, ikke før man lige skifter kanal op og ned en gang.

/Tine
Ok lyder underligt nok må jeg nok sige.
 
jeg ved at andre har oplevet lidt små frysninger på dr1 + tv2 men det er mindre end 1 sek de kanal kan fryse.
 
Som jeg ser der, kan der være 3 ting som kan være med til at løse problemet.
 
1: Software opdatering i boksen. Mon ikke Profiber snart kommer med en ny software ?? :) Kunne man jo tænke sig.
 
2: Din DKT boks er måske defekt, jeg ved at flere har fået den skiftet og har hjulpet på netop problemet med at DR + TV2 har været problemet.
 
3: Din port i deres central som måske kan være problemet.
 
Hvad siger support til det når du ringer derind ?? Hvad har de prøvet at skifte hos dig ??
 
Hvor tit kommer de frysninger du snakker om her ???
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 21:04
Jeg har endnu ikke ringet til Profiber, efter jeg fik skiftet routeren, for jeg vil lige kigge på det over et stykke tid, så jeg har noget at "komme med".

Jeg har ikke fået skiftet tv-boksen endnu, kun forsøgt mig med deres 18-punkters plan, hvor man sætter tv-boksen direkte i hjemmecentralen, og da det ikke hjalp, konkluderede man, at det var routeren, der så skulle skiftes.

Hvor tit? Da det var "værst", var det nok et par gange i timen, men f.eks. har der ingenting været i dag, siden jeg tændte kl. 19.00....

Så et eller andet har måske alligevel hjulpet.
Jeg vil holde skarpt øje med det de næste par dage, og så tage den derfra.

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 21:48
Nu gjorde  den det, frøs i 2 sec. - kom selv videre, står på 5HD
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 08:11
Blot så du ved det, så vil der forkomme små hak i det ind i mellem, det kan man ikke gøre så meget ved når det er ip-tv. 

En ting du lige kan prøve at tjekke er.

Når billedet fryser i så lang tid, se lige hvordan din fiber boks blinker, om der er aktivitet på den. Og det samme gør du lige med din router, se om den lyser grøn i alle dioder på fronten mv.

| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Blot så du ved det, så vil der forkomme små hak i det ind i mellem, det kan man ikke gøre så meget ved når det er ip-tv. 

En ting du lige kan prøve at tjekke er.

Når billedet fryser i så lang tid, se lige hvordan din fiber boks blinker, om der er aktivitet på den. Og det samme gør du lige med din router, se om den lyser grøn i alle dioder på fronten mv.




De der små hak, hvordan defineres de?
Nu ser jeg ikke mest tv i huset, men i går aftes så jeg en film af et par timers varighed, og de der små hak kom mindst 20 gange!? Skal man bare leve med det? - Så tror jeg snart, vi vil overveje at skifte leverandør, for det er godt nok irriterende.....

Den frøs også langvarigt én gang  i går, men jeg nåede ikke hen og kigge på fiberboksen, før det var ok igen. Skal nok melde tilbage, når jeg oplever det igen.

/Tine
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 07:29
Nej, det skal du ikke leve med. Jeg oplever stort set ingen udfald mere, så det kan fungere. Der er ikke andet at gøre end at gå i flæsket på Profiber. Der er en fejl et eller andet sted.
Til top
timzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Nej, det skal du ikke leve med. Jeg oplever stort set ingen udfald mere, så det kan fungere. Der er ikke andet at gøre end at gå i flæsket på Profiber. Der er en fejl et eller andet sted.
Jeg har samme problem... de sendte en tekniker ud, og der var ingen problemer med noget som helst... derfor har profiber nu "givet" op, og ikke kontaktet mig siden, på trods af at de har lovet mig at holde mig opdateret!!!! Jeg har sagt mit abonnement op, og går tilbage til dvb-c i min antenne forening, da jeg IKKE kan leve med de "små" hak som nogen åbenbart er nødt til!
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 11:42
Jeg sad lige og skulle til at ringe op til Profiber, da telefonen ringede.
Det var en TDC sælger, der ville tilbyde mig Home Trio...

Så, inden jeg ringer til Profiber, hvilke alternativer har jeg egentlig,
er jeg bedre stillet med TDC? Kan jo se her på forummet, at heller ikke alle
er tilfredse med kvaliteten af tv-billederne med Home Trio?

Men okay, det er nok ikke nemt at gøre alle tilfredese....

/Tine
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 12:09
Standarden inden for IP-TV siger at man må have 2 pixileringer i timen. En pixilering kan opfattes som en frysning eller at billedet viser nogle små firekanter. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Standarden inden for IP-TV siger at man må have 2 pixileringer i timen. En pixilering kan opfattes som en frysning eller at billedet viser nogle små firekanter. :) 
Som udbyderne har fundet på og bestemt ikke noget man skal finde sig i som forbruger !
 
 
.....
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Standarden inden for IP-TV siger at man må have 2 pixileringer i timen. En pixilering kan opfattes som en frysning eller at billedet viser nogle små firekanter. :) 
Som udbyderne har fundet på og bestemt ikke noget man skal finde sig i som forbruger !
 
 

Det er noget som er udarbejdet af European Broadcast Union. :) 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu