recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Yousee fra vej-boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af Yousee fra vej-boks?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kablet fra YouSee føres bare ind i huset ved feks at bore det gennem muren. Men nu hvor du i forvejen har antenneudtag i mange af rummene kan det så feks være fordi den tidligere ejer har haft en tagantenne så alle antenneudtagene er forbundet til et kabel der ligger oppe på loftet? I så fald kunne det være en idé at føre det nye kabel fra YouSee ind på loftet og forbinde det til det gamle kabel.

Jeg har selv tv signal fra YouSee, en af årsagerne er at jeg gerne vil kunne se tv i 2-3 rum og at jeg samtidigt ikke vil være afhængig af at skulle bruge en boks.

Der står en antenne på et rækværk inde på grunden, som jeg egentlig skal have pillet ned. Der går også en ledning over til huset. Det må jeg lige kigge nærmere på.....

Der hvor boksene står er offentlig vej. Skellet ligger først helt henne ved indkørslen.

Jeg kunne faktisk bare føre kablet langs hækken helt ovre til venstre og hele vejen ned til husets venstre hjørne og så op på loftet, hvis der nu ellers ligger ledninger deroppe. Under alle omstændigheder så trækker jeg da bare ledningen oppe på loftet, og ned til det ene rum hvor jeg skal bruge TV. Går ud fra kablet også benyttes så jeg kan få internet?

Hvor jeg boede før var der 2 stik i samme dåse (TV og FM) og så satte jeg en stor hvid boks på, med et stik, hvor jeg skulle skrue kablet til routeren på, og så 2 andre stik (TV og FM). Hvor det fra TV gik til vores TV. Men nogle af antennestikkene i rummene har kun et stik i dåsen, og det er stikket TV. Er det fint nok??
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 09:00
Ja, der skal graves langs hækken. Se iøvrigt http://www.middelfart-antenneforening.dk/dk/foreningen/stikledningsregulativ-132/
Det er nok samme dybde og fremgangsmåde.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Sukkerfar Sukkerfar skrev:

Men jeg kender slet ikke til fullrate andet end de reklamer jeg ser engang imellem. Er det stabilt? 
............................
Vil også lige skynde mig at sige at der er telefonstik samt TV/FM stik (dem der sidder ved siden af hinanden) flere steder i huset

Hej igen.

Ja, ADSL fra Fullrate er stabilt. Det har jeg selv anbefalet min søster.

FullRate er et datterselskab til TDC. Alle ADSL bruger TDC's telefonkabler.
Men der er nogle faktorer der kan begrænse den maksimalt opnåelige hastighed.
Det der oftest har størst inflydelse, er som regel afstanden til den nærmeste telefon central
eller et skab med specielt udstyr.

Men hvis du kontakter enten TDC eller Fullrate kan de oplyse hvad den max opnåelige hastighed er for din addresse. 

Det kan de enten gøre ved at kigge på nogle tabeller eller ved rent faktisk at måle det. En rigtig måling er mest sikker, så hvis du taler med TDC skal du spørge ind til om det er et opslag eller en faktisk måling.

Jeg plejer at sige at ADSL modem/Router skal tilsluttes det første telefonstik inde i huset, det ved jeg ikke hvor sidder?

Man plejer at kunne finde et sted til en parabol hvor den ikke springer i øjnene.

Her er et link til Dishpointer. Hvis du indtaster jeres addresse og vælger 4.8E SIRIUS 4 vil du
på Google Maps få vist en linie til satellitten for Viasat. ( Canal Digital bruger Thor på 0.8W )

Dette vil give dig en ide om på hvilken sider af huset en evt parabol kan sidde og måske hvor synlig den vil være.

Hilsen Carsten.

Står der at det er denne satelit: Astra 4A 4.8º Øst. Men den kan jeg ikke umiddelbart finde på dishpointer.com

4,8 grader øst, er vel næsten mod nord?

Redigeret af Sukkerfar - 22-November-2013 kl. 11:17
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 13:50

Hvordan får du det til.? Det er jo selvfølgelig 4,8 grader Øsr for syd. Altså næsten stik syd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 14:02

Står der at det er denne satelit: Astra 4A 4.8º Øst. Men den kan jeg ikke umiddelbart finde på dishpointer.com

Det er positionen 4,8 grader der et det vigtige. ViaSat skriver det Danske Øst, Diskpointer bruger E for forkortelse af det Engelske East.

Alle satellitterne befinder sig i en stationær bane over ækvator. 4,8 grader Øst er den breddegrad de/den befinder sig over. På hver position kan der være flere satelliter som ligger meget tæt. Det er så på forhånd aftalt hvilke der sender på hvilke frekvenser. Så som bruger, ser du det bare som en samling af satelliter på en position.

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 14:11

Det er positionen 4,8 grader der et det vigtige. ViaSat skriver det Danske Øst, Diskpointer bruger E for forkortelse af det Engelske East.

Alle satellitterne befinder sig i en stationær bane over ækvator. 4,8 grader Øst er den breddegrad de/den befinder sig over. På hver position kan der være flere satelliter som ligger meget tæt. Det er så på forhånd aftalt hvilke der sender på hvilke frekvenser. Så som bruger, ser du det bare som en samling af satelliter på en position.

Hilsen Carsten.

Ja, okay, så er det nok nærmere næsten stik syd, dog lidt mod vest som dishpointer også viser. Det bliver dog en meget dårlig placering parabolen i så fald skal have.

Men jeg har lige fået besked fra Yousee om at jeg godt må grave kablet ned selv. Så jeg skal i gang i weekenden. Hvor tæt på den grønne boks ved vejen skal jeg mon grave?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 14:30

Ja, okay, så er det nok nærmere næsten stik syd, dog lidt mod vest som dishpointer også viser. Det bliver dog en meget dårlig placering parabolen i så fald skal have.

Hej Sukkerfar.

Jeg kender ikke jeres Sydside, tror ikke at det er den du har fotograferet. Men en parabol kan side oppe ved taget eller nede ved jorden, måske bag et læhegn eller nogle buske. Kablet kan sagtens være 20 meter langt, måske 30 meter.

Men du spurgte om alternativer og det gav vi. Jeg forstår at du efter alle de indput du har fået, er blevet enige med YouSee. Det syntes jeg lyder som en god løsning. Til lykke med det.

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 14:46

Hej Sukkerfar.

Jeg kender ikke jeres Sydside, tror ikke at det er den du har fotograferet. Men en parabol kan side oppe ved taget eller nede ved jorden, måske bag et læhegn eller nogle buske. Kablet kan sagtens være 20 meter langt, måske 30 meter.

Men du spurgte om alternativer og det gav vi. Jeg forstår at du efter alle de indput du har fået, er blevet enige med YouSee. Det syntes jeg lyder som en god løsning. Til lykke med det.

Hilsen Carsten.

Jeg er skam rigtig glad for alle jeres svarSmile Nej sydsiden er den der ligger ovre til venstre, men den er desværre forstyrret af en masse buske og naboens hækCry

Hvis jeg kan føre kablet ned til husets venstre hjørne, og føre den op på loftet og så hen til et allerede eksisterende antennekabel eller simpelthen bare hen over loftet og ud i det hjørne og ned til et stik i stuen hvor jeg skal bruge kabeltv og internet så gør jeg det.

Problemet er bare at jeg skal bruge TV i det modsatte hjørne af huset. Derfor vil kablets længde blive ca. 40 meter fra boks ved vejen og helt ind til stik i stuen. Det duer vel ikke? Hvis jeg føre det til nærmeste stik i huset, så bliver det måske kun 25 meter, men derfra vil jeg jo stadig skulle føre en ledning frem til TV, og dermed opnår jeg stadig de ca. 40 meter.....?
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 14:48
Hvis du er igang med at grave så køb et tomrør (og føre yousee kablet ind idet)så du evt kan trække fiber senere igennem samme tomrør
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 21:44
Nu skriver du nyt hus, er det et nyt nyt, eller et nyt brugt om jeg så må sige....
Er du sikker på at Waoo ikke i nærmeste fremtid lægger fiber i området, De har arbejdet i Højbjerg i flere år, vi fik fiber der for et par år siden. Men er dog flyttet til Hasselager

Redigeret af Ning - 24-November-2013 kl. 21:47
Ning
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 12:49
Huset er 10 år gammelt og ligger i en større og nyere udstykning. Jeg har ingen oplysninger om planer til nedgravning af fibernet....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 13:27
Hej.

På Waoo's hjemmeside kan man indtaste sin addresse og se om man kan få fibernet.

Jeg kan se at det allerede er muligt på visse addresser i 8270 Højbjerg.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 27-November-2013 kl. 13:28
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu