|
Tilslutning af Yousee fra vej-boks? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Sukkerfar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der står en antenne på et rækværk inde på grunden, som jeg egentlig skal have pillet ned. Der går også en ledning over til huset. Det må jeg lige kigge nærmere på..... Der hvor boksene står er offentlig vej. Skellet ligger først helt henne ved indkørslen. Jeg kunne faktisk bare føre kablet langs hækken helt ovre til venstre og hele vejen ned til husets venstre hjørne og så op på loftet, hvis der nu ellers ligger ledninger deroppe. Under alle omstændigheder så trækker jeg da bare ledningen oppe på loftet, og ned til det ene rum hvor jeg skal bruge TV. Går ud fra kablet også benyttes så jeg kan få internet? Hvor jeg boede før var der 2 stik i samme dåse (TV og FM) og så satte jeg en stor hvid boks på, med et stik, hvor jeg skulle skrue kablet til routeren på, og så 2 andre stik (TV og FM). Hvor det fra TV gik til vores TV. Men nogle af antennestikkene i rummene har kun et stik i dåsen, og det er stikket TV. Er det fint nok??
|
||
![]() |
||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
|
Ja, der skal graves langs hækken. Se iøvrigt http://www.middelfart-antenneforening.dk/dk/foreningen/stikledningsregulativ-132/
Det er nok samme dybde og fremgangsmåde.
|
||
![]() |
||
Sukkerfar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 135 |
|
Men på viasats hjemmeside: http://www.viasat.dk/kundeservice/installation-teknik/satelit-information Står der at det er denne satelit: Astra 4A 4.8º Øst. Men den kan jeg ikke umiddelbart finde på dishpointer.com 4,8 grader øst, er vel næsten mod nord?
Redigeret af Sukkerfar - 22-November-2013 kl. 11:17 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvordan får du det til.? Det er jo selvfølgelig 4,8 grader Øsr for syd. Altså næsten stik syd. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4755 |
|
Det er positionen 4,8 grader der et det vigtige. ViaSat skriver det Danske Øst, Diskpointer bruger E for forkortelse af det Engelske East. Alle satellitterne befinder sig i en stationær bane over ækvator. 4,8 grader Øst er den breddegrad de/den befinder sig over. På hver position kan der være flere satelliter som ligger meget tæt. Det er så på forhånd aftalt hvilke der sender på hvilke frekvenser. Så som bruger, ser du det bare som en samling af satelliter på en position. Hilsen Carsten.
|
||
![]() |
||
|
Ja, okay, så er det nok nærmere næsten stik syd, dog lidt mod vest som dishpointer også viser. Det bliver dog en meget dårlig placering parabolen i så fald skal have. Men jeg har lige fået besked fra Yousee om at jeg godt må grave kablet ned selv. Så jeg skal i gang i weekenden. Hvor tæt på den grønne boks ved vejen skal jeg mon grave?
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4755 |
|
Hej Sukkerfar. Jeg kender ikke jeres Sydside, tror ikke at det er den du har fotograferet. Men en parabol kan side oppe ved taget eller nede ved jorden, måske bag et læhegn eller nogle buske. Kablet kan sagtens være 20 meter langt, måske 30 meter. Men du spurgte om alternativer og det gav vi. Jeg forstår at du efter alle de indput du har fået, er blevet enige med YouSee. Det syntes jeg lyder som en god løsning. Til lykke med det. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
|
Jeg er skam rigtig glad for alle jeres svar ![]() ![]() Hvis jeg kan føre kablet ned til husets venstre hjørne, og føre den op på loftet og så hen til et allerede eksisterende antennekabel eller simpelthen bare hen over loftet og ud i det hjørne og ned til et stik i stuen hvor jeg skal bruge kabeltv og internet så gør jeg det. Problemet er bare at jeg skal bruge TV i det modsatte hjørne af huset. Derfor vil kablets længde blive ca. 40 meter fra boks ved vejen og helt ind til stik i stuen. Det duer vel ikke? Hvis jeg føre det til nærmeste stik i huset, så bliver det måske kun 25 meter, men derfra vil jeg jo stadig skulle føre en ledning frem til TV, og dermed opnår jeg stadig de ca. 40 meter.....?
|
||
![]() |
||
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
|
Hvis du er igang med at grave så køb et tomrør (og føre yousee kablet ind idet)så du evt kan trække fiber senere igennem samme tomrør
|
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Nu skriver du nyt hus, er det et nyt nyt, eller et nyt brugt om jeg så må sige....
Er du sikker på at Waoo ikke i nærmeste fremtid lægger fiber i området, De har arbejdet i Højbjerg i flere år, vi fik fiber der for et par år siden. Men er dog flyttet til Hasselager Redigeret af Ning - 24-November-2013 kl. 21:47 |
||
Ning
|
||
![]() |
||
|
Huset er 10 år gammelt og ligger i en større og nyere udstykning. Jeg har ingen oplysninger om planer til nedgravning af fibernet....
|
||
![]() |
||
|
Hej.
På Waoo's hjemmeside kan man indtaste sin addresse og se om man kan få fibernet. Jeg kan se at det allerede er muligt på visse addresser i 8270 Højbjerg. Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 27-November-2013 kl. 13:28 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |