|
Tip til frossen lås? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Oktober-2024 kl. 16:37 |
Sidste vinter var den første i min dengang nye lejlighed
Lejligheden er på en svalegang Nogle dage var det så koldt, at man ikke kunne låse sig ind i lejligheden (eller låse døren) Findes der en dims, man kan have med sig i lommen til at optø en frossen lås?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
007
Bruger Oprettet: 12-December-2016 Sted: Midtjylland Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
ja der findes en dims der varmer en lille jern pind på man kan stikke ind i låsen men giv den et pift wd 40 olie fryser ikke
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det problem har jeg ikke. Min lejlighed er også ud til en svalegang. Jeg sprøjter en eller to gange årligt, låseolie ind i cylinderen. Ind og ud nøglen nogle gange, og tør denne af, så der ikke sidder olie på den mere. Jeg bruger Ruko Låseolie.
Redigeret af mnielsen - 05-Oktober-2024 kl. 16:55 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan en spray fra thansen...
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man bruger selvfølgelig den samme de-icer som anvendes til dørlåse på biler. Hvis man ikke har nogen af delene, er et gammelt råd at varme nøglen op med en lighter. Og så af flere gange tø låsen op.
Det hjælper også at dække låsen til med et stykke cykelslange, så der slet ikke kommer fugt ind. Et råd der er lettest på trædøre. Redigeret af Munch - 05-Oktober-2024 kl. 17:40 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6211 |
Funktioner
Tak(0)
|
De-icer fra thansen bestilt, tak for tip
|
|
Mikael Simpson |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare husk at opbevare den på den rigtige side af døren, husker en gang jeg havde den liggende inde i bilen 🤣
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Start med at smøre låsen, så der ikke er plads til vand der kan fryse til is…….
Klaus
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Den kommer i min rygsæk
|
|
Mikael Simpson |
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Klaus skriver smøres låsen med en god olie. Og NEJ, det er IKKE WD40 (skod produkt!)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
WD40 er ikke et skod produkt. Det er en ganske god “løsner” og fugtfortrænger.
Den egener sig ikke som et godt smøremiddel……. Klaus
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
WD-40 er på ingen måde en fugtfortrænger! Og netop derfor vil en lås stadig fryse, med WD-40. Prøv at tage et syltetøjglas, og fyld et par cm WD-40 i. Fyld en tilsvarende mængde vand i, skru låget på og ryst glasset. Du får nu en mælkehvid konsistens, fordi det emulgerer. Gør det samme med en ordentlig olie, og dels vil det ikke blive hvidt og dels vil det skille igen, i løbet af få sekunder! WD-40 ér og bliver et skod produkt! Ja, det kan fungere som rustløsner, og evt. til at få ting til at skinne. Men fugtfortrængende og et smøremiddel bliver det aldrig.
Redigeret af Flippo - 06-Oktober-2024 kl. 08:47 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |