|
Tip til frossen lås? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu foreslog jeg låseolie, og har aldrig haft problemet, på trods af, at min lejlighed også er ud til en svalegang.... Men, hvad er en ordentlig olie?
Redigeret af mnielsen - 06-Oktober-2024 kl. 09:21 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 288 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Det er også langt den bedste løsning, især hvis man er ude efter en langtidsløsning. Når der er olie inde i låsen, vil vand/fugt ikke kunne sætte sig på de bevægelige dele og det er jo vand/fugt, der fryser inde i låsen. De-icer virker her og nu og måske et par efterfølgende gange, men langtidsløsningen er låseolie. WD-40 består hovedsageligt af petroleum og har ingen smørende effekt og fortrænger kun den fugt som trykket fra spraydåsen presser ud - det egner sig dog godt til f.eks. opløsning af tjærepletter på alufælge og andre rengøringsopgaver. I stedet for WD-40 kan man til de sidstnævnte opgaver også bruge almindelig petroleum eller lampeolie..
|
||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke korrekt, WD-40 er egnet som smøremiddel, rustbeskyttelse og fugt-fortrænger, men til hver af funktionerne eksisterer der produkter som er langt bedre. WD-40s popularitet skyldes at det er et all-round produkt og er derfor god at have ved hånden, hvis man ikke har et bedre produkt til jobbet. Produktet var oprindeligt beregnet som rustbeskyttelse og WD er en forkortelse af Water Displacement. WD-40 er total uegnet til at fjerne rust og firmaet har aldrig hævdet det var egnet til dette. Jeg benytter enten låseolie til biler eller kædeolie med grafit til cykelkæder og har aldrig problemer med frosne låse eller knirkende hængsler. Jeg har såmænd også brugt kugleleje fedt med godt resultat.
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Endnu en som tror på WD-40's reklamer!
NEJ! WD-40 kan IKKE bruges som smøremiddel! Den bæreevne er så håbløs ringe, at det bliver jern mod jern. NEJ! WD-40 kan IKKE bruges som rustbeskyttelse! Den skyr ikke vand, men vaskes bort af vand, så cykel kæden begynder ruste efter få dage, hvis man har sprøjtet den med WD-40. NEJ! WD-40 fungerer ikke som fugtfortrænger qua ovenstående. Og så er det fløjtende ligegyldigt, hvad firmaet kalder det. Korrekt at WD-40 ikke er en rust fjerner, men den er en ok rustløsner. Der findes MASSERE af all-round produkter på markedet, som rent faktisk kan det, som WD-40 påstår at kunne, men reelt ikke kan! Det kunne f.eks. være Berner's Multispray, eller Würths Multi2000. Men der findes massere af andre - Caramba, Liqui Moly m.m.fl. Jeg vil sågar tro at. Biltema Multispray er langt bedre end WD-40.
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu spørger jeg så igen: Er en god olie låseolie, om også blev anbefalet af en anden bruger - eller, er det den der fede olie, man bruger til at smøre maskiner med? Drejebænke, fræsere, bukkemaskiner, medvidere, eller hwa'? (Jeg ville nok holde mig til låseolien...........
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken WD-40 taler du om, tjekkede ud og der er til forskellige formål... |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den originale WD-40, som sælges alle steder! Den som står stablet op, i Bauhaus, i Brugsen, på tanken, og alle andre steder. Den som en stor del af danskerne har stående, i værkstedet, i bryggerset o.s.v.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |