|
Titanic (1997) - Aspect ratio |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
MF1971 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 512 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyden er da også lidt underlig for dvdèn var et DTS 6.1 Discrete lydspor mens vi her kun får 5.1 godt nok med højere opløsning, da det er DTS HD Master, men alligevel mærkeligt, at man ikke bare har valgt et DTS HD Master 6.1, som man feks. gjorde det med Lord Of The Rings filmene.
|
|
Mvh
Michael/MF1971 Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vedr. lydsporet, man har vel bare valgt at benytte filmens originale 6 kanals lyd spor som det var i biffen tilbage i 1997, bare min idé.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Redman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2D udgaven er 2.35:1, ligesom filmen originalt var dengang den blev vist i biografen i 1997.
3D udgaven kommer i 1.78:1, og nej den er ikke blevet beskåret ![]() Da de filmede Titanic, var det med ekstra billede i toppen og bunden som de så skar væk bagefter, så mikrofon og andet gøjl ikke kom med. Nu har de så valgt at tage hele billedet med og fjernede i stedet mikrofoner m.m. digitalt. |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har ikke så meget med mikrofoner m.v. at gøre. Cameron skød Titanic i Super 35 kildeformatet (4-perf), som muligør både 4:3 og 2.39:1 versioner, plus det der ligger imellem, som nu fx 1.78:1. Indtil sidst i 1990'erne, hvor alle tv var i 4:3 format, var der mange der gerne ville se filmene i fuld skærm. Så i stedet for at skyde i scope format (til biograferne) og derefter lave en kraftigt beskåret pan&scan version (til video og broadcasting), var der flere instruktører der valgte at bruge Super 35 som en slags kompromisformat, så at dem der ikke havde lyst til at se filmen i letterbox på deres tv, kunne få det hele med, plus lidt ekstra ovenover og nedenunder det billede man så i biografversionen. Det gjalt derfor om at holde hele 4:3 rammen fri for mikrofoner og andet gøjl, når de skød filmene. Cameron var stor fortaler for Super 35 formatet, og det ses da også i hans film. Både The Abyss, Terminator 2, True Lies og Titanic er skudt i Super 35.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |