|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|
Ja, det er nok nemmest at ringe til dem. Det drejer sig i dette tilfælde om en projektor, jeg har prøvet at finde satsen, men som du skriver, er det meget kringlet at finde den korrekte sats. Boogie |
||
![]() |
||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|
Jeg har gået og funderet over hvordan pakker fra udlandet fortoldes: Tages tolden udfra det beløb der står på fakturaen på fragtbrevet? -eller skønner de en told på varen? Jeg tænker på dette, da man kan være heldig at få et godt tilbud fra fx USA og da prisen på varen i DK er meget højere og selv også i USA generelt højere, hvad så? Tænker tolderne, at så billig er varen heller ikke og så selv fastsætter en told på varen? Nogen der ved dette??? Boogie |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Normalt tages det fra toldseddelen / fragtbrevet. Hvis det ikke er der, eller der er tvivl om noget vil du blive bedt om skriftligt at angive hvilke varer der er tale om og deres anslåede værdi. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, man kan jo være heldig et købe et eller andet der normalt koster $2500 i USA, men få det til fx $2000 eller mindre. Jeg ville bare være sikker på at tolden ikke siger, hov den har vi tjekket og den koster ca. $2500 så den sats bruger vi! |
||
![]() |
||
Prepsi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
SKAT har lavet en lille pjece på deres hjemmeside "Internethandel for private", hvor bestemmelserne er beskrevet: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=137519&vId=201486 Ligeledes har de en varefortegnelse eller tabel, som Lars skriver - de kalder den for eVITA. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=112508 Det er som Lars skriver lidt kringlet at finde rundt i og der kan være "fælder". Men en tom DVD-skive koster 3,5% i told og en "Videooptager" (som en harddiskoptager betegnes som) koster 13.9% i told. Tolden beregnes af fakturaprisen + fragtprisen. Momsen beregnes af fakturaprisen + fragtprisen + tolden. Men det er helt gratis at ringe til SKAT og spørge om toldsatser på 72221818. Hilsen Prepsi Redigeret af Prepsi - 07-November-2007 kl. 19:55 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for responsen til alle... Boogie |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |