recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Told osv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Told osv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 10:42
Med så lille en margin er skal der jo ikke meget udsving på kursen til at den kommer over - går den så går den velOuch
Der er jo også folk der tager P-bøde fra forruden og flytter den over på bilen der holder ved siden af.....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Jeg har oplevet at der blev lagt told på et brev til 79,89 kr. Så må man pænt kontakte postdanmark og fortælle dem hvilke tal der er under 80.
 
Lyder mærkeligt. Hvornår er Post Danmark begyndt at opkræve told?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 10:56
De gør det vel på vegne af Skat?

Jeg har oplevet, at "breve" = rør med gicleer deklarerert med en deklareret værdi af $15 gik igennem uden problemer.

Kommer der gebyr, moms eller told på, er det en kamp uden lige, hvis der skal ændres noget som helst.
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Jeg har oplevet at der blev lagt told på et brev til 79,89 kr. Så må man pænt kontakte postdanmark og fortælle dem hvilke tal der er under 80.
 
Lyder mærkeligt. Hvornår er Post Danmark begyndt at opkræve told?
 
Flemming

Aner ikke hvem der i praksis udfører arbejdet men jeg skulle igennem postdanmark for at rette fejlen.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Men man kan vel af og til være heldig, så pakken ikke bliver opdaget.
Fx med flasker fra Skotland.

Skotland er heldigvis via Storbritanien med i EU, så der kan du bare bestille løs... Der er ingen toldbehandling Wink Skål i whisky!
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Jeg har oplevet at der blev lagt told på et brev til 79,89 kr. Så må man pænt kontakte postdanmark og fortælle dem hvilke tal der er under 80.
 
Lyder mærkeligt. Hvornår er Post Danmark begyndt at opkræve told?
 
Flemming

Aner ikke hvem der i praksis udfører arbejdet men jeg skulle igennem postdanmark for at rette fejlen.
Det er moms du typisk betaler. Told grænsen ligger på omkring 1100,-
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Men man kan vel af og til være heldig, så pakken ikke bliver opdaget.
Fx med flasker fra Skotland.

Skotland er heldigvis via Storbritanien med i EU, så der kan du bare bestille løs... Der er ingen toldbehandling Wink Skål i whisky!

Jeg troede egentlig at der kom punktafgift på whisky - men jeg er sluppet indtil nu.

Men så er det bare med at bestille.


Redigeret af Brixen - 24-Juli-2013 kl. 16:59
Venlig hilsen
KB
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 07:35
Du er "sluppet", fordi du selv er forpligtiget til at kontakte SKAT og meddele, at du har importeret Whiskey og gerne vil have lov at betale spiritusafgiftenWink. Men det er der så nok ikke så mange der "husker".
 
Det er PostDanmark, der står for det praktiske vedr. fortoldning og kontrol af overholdelse af 80 kr's grænsen på vegne af skat. Sikkert fordi, de jo alligevel håndterer pakkerne. Det kan også være UPS, GLS osv., hvis pakkerne håndteres af dem.
mvh

Henrik
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Du er "sluppet", fordi du selv er forpligtiget til at kontakte SKAT og meddele, at du har importeret Whiskey og gerne vil have lov at betale spiritusafgiftenWink. Men det er der så nok ikke så mange der "husker".
 

Det er kun en enkelt flaske af gangen, jeg har købt. Fx en speciel Tripple Wood fra Laphroaig. I år har de lavet en Cairdeas 2013, men den var udsolgt samme dag, den blev annonceret, så den fik jeg ikke fat i.


Venlig hilsen
KB
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 12:43
Well, I stand corrected Beer

Jeg kan se, at der stadig er specialregler for øl, vin og spiritus. Bøvlet, når alle andre varer kan bestilles i hele EU uden problemer i dag.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc001/

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Well, I stand corrected Beer

Jeg kan se, at der stadig er specialregler for øl, vin og spiritus. Bøvlet, når alle andre varer kan bestilles i hele EU uden problemer i dag.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/doc001/


Ja, det er da bøvlet - jeg troede at Postdanmark ville opkræve afgiften ligesom de gør med moms og told.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu