recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - toldopkrævning fra dvd.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettoldopkrævning fra dvd.co.uk

 Besvar Besvar Side  123 21>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Emne: toldopkrævning fra dvd.co.uk
    Sendt: 23-August-2008 kl. 14:07

jeg har for 14 dage siden fået sendt, en dvd fra dvd.co.uk  til 12,95 + 1 pund i porto. og de vil sku have 185kr for det. de er jo sindsyge.

og nu har jeg fået en toldopkrævning, fra pest dk. så er spørgsmålet, kan det virkelig være rigtigt?

jeg troede at, når det var under den pris som de sender for, så skulle der ikke være chancer for told.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 14:14

jeg kan ikke engang klage, i følge det brev jeg har fået. jeg kan hente eller returnere. det er sku da underligt.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 14:18
Ja, sådan en fik jeg også i dag, for en times tid siden. Jeg havde i de forgangne par uger undret mig meget over hvor den film blev af, som blev sendt for to uger siden i dag. Samme pris som du har, både med hensyn til varen, forsendelse (selvfølgelig) og det PostDK mener de skal suge af mit blod.

Jeg mener selvsagt ikke at det er noget de skal blande sig i, sålænge varen passer under de £16. Jeg vælger derfor også slet ikke at betale, så varen bare bliver sendt tilbage til dvd.co.uk efter 14 dages oplagring. Jeg har så bestilt T2 på Blu-ray igen, for at gøre endnu et forsøg. Bliver tolderidioterne ved med at snuppe bestillinger derfra, må man jo finde et andet sted at købe fra

Det ér jo set før, at Toldcentret blander sig hvor de ikke skal. F.eks. har jeg en kammerat der engang fik lov til at betale told osv. på noget sendt fra Sverige...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan ikke engang klage, i følge det brev jeg har fået. jeg kan hente eller returnere. det er sku da underligt.



Det undrer egentlig ikke mig. De mener selv de er fuldstændigt ufejlbarlige, og uanset om det er berettiget eller ej, skal de have lov til at fortolde præcis så meget som det lyster dem... Det er vores egen skyld fordi vi er så frække at bestille noget fra et land der ikke er med i EU, frihandelsaftaler eller ej.



Redigeret af Naiera - 23-August-2008 kl. 14:21
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 17:06
Er det virkeligt rigtigt, at der ingen muligheder er for at gøre indsigelser? Jeg kan godt forstå, de (post) laver en regel om, at man "ikke kan klage" ellers drukner de nok i klager over told mv., men hvis de direkte søger for told på noget da ikke skal fortoldes, kan det sgu ikke være rigtigt, at man bare skal betale eller lade varen gå retur!?
Til top
nightbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg har for 14 dage siden fået sendt, en dvd fra dvd.co.uk  til 12,95 + 1 pund i porto. og de vil sku have 185kr for det. de er jo sindsyge.

og nu har jeg fået en toldopkrævning, fra pest dk. så er spørgsmålet, kan det virkelig være rigtigt?

jeg troede at, når det var under den pris som de sender for, så skulle der ikke være chancer for told.

Er du sikker på det ikke er moms der bliver opkrævet? Bagatelgrænsen ligger på 80 kr. Man skal først betale told når prisen overstiger 22 euro.
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 18:34
Træls må man sige, på godt Jysk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

Er du sikker på det ikke er moms der bliver opkrævet? Bagatelgrænsen ligger på 80 kr. Man skal først betale told når prisen overstiger 22 euro.

der står direkte toldopkrævning.

det er simpelthen for meget, men nu gør jeg som naiera og lader den gå tilbage

det er bare for meget, at man ikke får et brev om hvad det koster, så man kan forsvare, hvor meget tingene koster.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 18:49

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Er det virkeligt rigtigt, at der ingen muligheder er for at gøre indsigelser? Jeg kan godt forstå, de (post) laver en regel om, at man "ikke kan klage" ellers drukner de nok i klager over told mv., men hvis de direkte søger for told på noget da ikke skal fortoldes, kan det sgu ikke være rigtigt, at man bare skal betale eller lade varen gå retur!?

der står kun afhent, eller lad gå retur. spasserrøve.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

der står direkte toldopkrævning.


På grund af bagatelgrænsen for told på cirka 130 kr, er det nok alene moms som er opkrævet. Men det er også galt nok

Værdi i DKK   135 kr  (GBP 13,99 x toldkurs)
Moms 25%     35 kr (cirka)
Gebyr til PestDK   150 kr [ja, det er en meget besværlig udregning og postmedarbejdere som kan udføre operationen multiplikation skal have en meget høj løn].

Det giver en samlet regning omkring 185 kr... Det er gebyret på 150 kr som betyder noget. Hvis der var opkrævet told er det 3,5% for DVD, og selv momsbeløbet er beskedent. Men 150 kr er mere end hvad en Blu-Ray film koster i udlandet, så retur med skidtet. Så tjener PestDK heller ingen penge på dig!!


Redigeret af JesperLund - 23-August-2008 kl. 19:08
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan ikke engang klage, i følge det brev jeg har fået. jeg kan hente eller returnere. det er sku da underligt.


Du kan altid klage over PostDanmark, og hvis du ikke er tilfreds med svaret, kan du klage videre til trafikministeriet. Din klage har dog næppe betydning for den aktuelle forsendelse. Den bliver formentlig returneret efter 14 dage, uanset om du klager eller ej.

En ting som man kunne overveje at klage over er gebyret på 150 kr. Jeg mener ikke at der er et retsligt grundlag for at opkræve det. Der er hverken en lov eller en aftale med modtageren af pakken, og den begrundelse som PestDK selv anfører synes jeg er meget suspekt. Men det er nok en lidt længere diskussion, men jeg vil overveje at forfølge sagen hvis jeg selv en dag bliver ramt af gebyret...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 21:31
jeg har nu tænkt mig, at gå på posthuset mandag og be dem om at send den retur med det samme. jeg gider ikke vente 14 dage mere, inden de så sender den retur, og jeg så kan få en ny tilsendt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu