recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - toldopkrævning fra dvd.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettoldopkrævning fra dvd.co.uk

 Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 21:32

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, sådan en fik jeg også i dag, for en times tid siden. Jeg havde i de forgangne par uger undret mig meget over hvor den film blev af, som blev sendt for to uger siden i dag. Samme pris som du har, både med hensyn til varen, forsendelse (selvfølgelig) og det PostDK mener de skal suge af mit blod.

Jeg mener selvsagt ikke at det er noget de skal blande sig i, sålænge varen passer under de £16. Jeg vælger derfor også slet ikke at betale, så varen bare bliver sendt tilbage til dvd.co.uk efter 14 dages oplagring. Jeg har så bestilt T2 på Blu-ray igen, for at gøre endnu et forsøg. Bliver tolderidioterne ved med at snuppe bestillinger derfra, må man jo finde et andet sted at købe fra

Det ér jo set før, at Toldcentret blander sig hvor de ikke skal. F.eks. har jeg en kammerat der engang fik lov til at betale told osv. på noget sendt fra Sverige...

kan du heller ikke klage?

ham din ven med den fra sverige, hvad endte det med?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 21:45
Det endte med at han betalte fordi han ikke gad noget bøvl.
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 21:56
Uddrag fra deres T&C: (ser ud til, at man kun kan bestille ting over £18 hos dem, hvis man vil vide sig sikker).

Custom Charges

  • NO customs charges are payable for items shipped to UK, Channel Islands or BFPO addresses.

  • On European shipments -

    • Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.

    • Some items under £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.

    • Some items under £18 are shipped from Switzerland and, in some countries, may be subject to additional charges for import duties and taxes. Customs requirements vary from country to country and it is your responsibility to contact your local customs office for accurate information. base.com Ltd. is not responsible for these additional charges.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 23:52
Troede da at der var betalt taxes i det land de sender fra. Er det da ikke normal EU procedure?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Troede da at der var betalt taxes i det land de sender fra. Er det da ikke normal EU procedure?


Jersey (og kanaløerne) er ikke EU, i hvert fald ikke i skattemæssig henseende.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 00:17
De forsendelser jeg har fået fra dvd.co.uk er altid fra switzerland. De har en samhandelsaftale med EU. Gælder den ikke også tax reglerne? 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De forsendelser jeg har fået fra dvd.co.uk er altid fra switzerland. De har en samhandelsaftale med EU. Gælder den ikke også tax reglerne? 


Tjaaaaaah...

Lars skrev i en tråd at det forholdt sig sådan, men jeg undrede mig over det, da der normalt skal betales moms ved import fra ikke-EU lande, herunder EØS lande som Norge og Schweiz (som vi har en frihandelsaftale med, men det betyder kun ingen told).

Problemet er ofte at udlændinge ikke kender vores meget lave bagatelgrænse for moms (80 kr).


Redigeret af JesperLund - 24-August-2008 kl. 00:24
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 02:00

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jersey (og kanaløerne) er ikke EU, i hvert fald ikke i skattemæssig henseende.

dvd.co.uk er ikke kanaløer.

Det er England, Tyskland eller Schweiz.

De opkrævninger kan sagtens være en fejl fra Post Danmarks side.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 02:43
Bestil kun en vare derfra, hvis den koster over £18!

Hvor svært kan det dog være? 


Redigeret af SJ - 24-August-2008 kl. 02:44
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 03:43

 what..  nu har jeg lige bestilt 8 bd titler fra dvd.co.uk idag.. der er for en 110 £ bør jeg så nu annullere den ordre ??  Røv

*edit*

fedt de kan åbenbart ikke annulleres da de var ved at blive sendt. hva gør man så hvis de bliver taget i tolden ? så skal jeg vente på de bliver sendt retur, og så får jeg kun købs beløbet tilbage minus fragten ?



Redigeret af MC_Disko - 24-August-2008 kl. 03:50
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 what..  nu har jeg lige bestilt 8 bd titler fra dvd.co.uk idag.. der er for en 110 £ bør jeg så nu annullere den ordre ??  Røv

*edit*

fedt de kan åbenbart ikke annulleres da de var ved at blive sendt. hva gør man så hvis de bliver taget i tolden ? så skal jeg vente på de bliver sendt retur, og så får jeg kun købs beløbet tilbage minus fragten ?



Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).

Når man bestiller varer via internettet, er man forpligtet til, at undersøge hvor firmaet hører til. Tag ansvar for det man gør og betal hvis pakken bliver taget i toldkontrol, det er ikke andres ansvar en ens eget.

Om dvd.co.uk refunderer det fulde beløb ved jeg ikke, men det skal de. Selvom jeg i ovenstående tilfælde, ikka kan se firmaet skal belastes med den udgift.


Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 09:37
hvordan bliver filmene sendt fra dvd.co.uk, i en samlet pakke eller alle film i hver deres indpakning ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu