recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - toldopkrævning fra dvd.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettoldopkrævning fra dvd.co.uk

 Besvar Besvar Side  <12345 21>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jersey (og kanaløerne) er ikke EU, i hvert fald ikke i skattemæssig henseende.

dvd.co.uk er ikke kanaløer.

Det er England, Tyskland eller Schweiz.

De opkrævninger kan sagtens være en fejl fra Post Danmarks side.

  /Lars

hvad kan man så gøre, kan man kontakte nogen angående dette?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Bestil kun en vare derfra, hvis den koster over £18!

Hvor svært kan det dog være? 

det er meget svært, det er ikke mange ting over 16 pund, som du kan bestille.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 what..  nu har jeg lige bestilt 8 bd titler fra dvd.co.uk idag.. der er for en 110 £ bør jeg så nu annullere den ordre ??  Røv

*edit*

fedt de kan åbenbart ikke annulleres da de var ved at blive sendt. hva gør man så hvis de bliver taget i tolden ? så skal jeg vente på de bliver sendt retur, og så får jeg kun købs beløbet tilbage minus fragten ?

de sender filmene hver for sig. og jeg har lige talt, hvor mange film jeg har fået derfra. det er 82, og dette er første gang der er gået lort i den. så jeg vil ikke tro der sker noget.

forhåbentlig.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

de sender filmene hver for sig. og jeg har lige talt, hvor mange film jeg har fået derfra. det er 82, og dette er første gang der er gået lort i den. så jeg vil ikke tro der sker noget.

forhåbentlig.

ja det selvfølgelig rigtigt. men det kan jo være at de bare først nu har fået øjene op for dvd.co.uk på samme måde som stort set ALT blir stoppet der kommer fra amazon.com :-( det godt nok lidt trist, jeg håber på det bedste. ellers må jeg desvære lade dem gå retur, ønsker ikke først at skulle gi 1000 kr for filmene, og så 1000 kr for at få dem  



Redigeret af MC_Disko - 24-August-2008 kl. 11:29
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

de sender filmene hver for sig. og jeg har lige talt, hvor mange film jeg har fået derfra. det er 82, og dette er første gang der er gået lort i den. så jeg vil ikke tro der sker noget.

forhåbentlig.

ja det selvfølgelig rigtigt. men det kan jo være at de bare først nu har fået øjene op for dvd.co.uk på samme måde som stort set ALT blir stoppet der kommer fra amazon.com :-( det godt nok lidt trist, jeg håber på det bedste. ellers må jeg desvære lade dem gå retur, ønsker ikke først at skulle gi 100 kr for filmene, og så 1000 kr for at få dem  

det vil jeg bestemt ikke håbe. jeg gider sku heller ikke betale 180,- ekstra pr. film jeg får derfra.

du må lige sige til hvordan det går. hvis det er som det plejer. så når der er sendt, så plejer der hos mig ikke at gå over tre dage.

jeg kan virkelig godt forstå dig i, at hvis du har bestilt 8 film ikke vil give 8 gange 180,- oveni.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det vil jeg bestemt ikke håbe. jeg gider sku heller ikke betale 180,- ekstra pr. film jeg får derfra.

du må lige sige til hvordan det går. hvis det er som det plejer. så når der er sendt, så plejer der hos mig ikke at gå over tre dage.

jeg kan virkelig godt forstå dig i, at hvis du har bestilt 8 film ikke vil give 8 gange 180,- oveni.

præcis hvad sker der så med den film du fik tilsendt, den sendte du retur, har du så fået pengene igen ? eller er det en svære affære ?

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 

præcis hvad sker der så med den film du fik tilsendt, den sendte du retur, har du så fået pengene igen ? eller er det en svære affære ?

jeg fik først brev i går. så jeg vil gå på posthuset i morgen, og høre om der ikke er nogen jeg kan ringe til, og høre om det ikke er en fejl.

den ligger der jo i 14 dage, så jeg har lidt tid til at, måske finde ud af om det er en fejl. jeg håber.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg fik først brev i går. så jeg vil gå på posthuset i morgen, og høre om der ikke er nogen jeg kan ringe til, og høre om det ikke er en fejl.

den ligger der jo i 14 dage, så jeg har lidt tid til at, måske finde ud af om det er en fejl. jeg håber.

det virker os underligt.. jeg har aldrig hørt om at der kom afgift på varer fra England. med mindre det var 1000+ krs varer. du må os lige give en tilbage melding på hvordan det ser ud med PæstDK på mandag

Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 12:02

jeg fandt dette i en anden tråd her på recordere. om at der på pakkerne er skrevet fortoldningsprisen osv, er det rigtigt ?

"Mine forsendelser fra DVD.CO.UK er ikke kommet fra UK, men fra Schweiz eller et andet ikke-EU land (det var nok ikke Jersey, så på den måde har du ret). Ikke nok med det, på mine forsendelser har de skrevet 14 GBP på CN22 toldformuleren uanset varens pris. Det lugter af noget toldfusk der passer til UK kunder som har GBP 17.99 som bundgrænse. Men skidt i et land som Danmark med 80 kroners bundgrænse og et gebyr til PestDK på 150 kr!!"

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 12:53

I stedet for al den spekuleren og diskuteren så ring dog til SKAT og få rigtig svar eller tjek her :

http://vita.skat.dk/

 

PostDK og andre transport firmaer må ikke tage skat eller told for noget som de ikke er forpligtiget til.

 

 

The_Unforgiven

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

jeg fandt dette i en anden tråd her på recordere. om at der på pakkerne er skrevet fortoldningsprisen osv, er det rigtigt ?

der står priser på pakkerne fra dvd.co.uk, med mindre du har bedt om at få den registreret som gave. og hvis du har det, er der heller ikke nogen faktura med i pakken.

jeg har med vilje ikke gjort dette, for at pest dk netop kan se hvad prisen er, så man kunne være fri for misforståelser.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

I stedet for al den spekuleren og diskuteren så ring dog til SKAT og få rigtig svar eller tjek her :

http://vita.skat.dk/

 

PostDK og andre transport firmaer må ikke tage skat eller told for noget som de ikke er forpligtiget til.

The_Unforgiven

meget godt med det link. men jeg fatter ikke en meter af disse ting.

så jeg prøver i første omgang, at gå ned på posthuset.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu