|
Tolkning af reklamer og disses påstande |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det kan jeg kun give dig ret i. Der findes formentlig ikke særlig mange mennesker (i hvert fald ikke i KBH), der har prøvet samlet burgere eller lign ![]() Hvis du tager kontakt til dem, så må du meget gerne kommentere udfaldet af samtalen!
![]() |
||
![]() |
||
bjorno ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2008 Sted: Hellerup Status: Offline Point: 961 |
|
En kommentar til markedsføringslovens 3, stk. 3 om ændringer i 2007 på baggrund af direktivet om urimelig handelspraksis. Praksis er så vidt jeg ved ikke ændret siden.
Som hidtil er en erhvervsdrivende forpligtet til at dokumentere rigtigheden af faktuelle oplysninger. Udsagn, som har karakter af almindelige anprisninger, som fx ”byens bedste bager”, eller lign. er dog ikke omfattet af dokumentationskravet. |
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
Prøvede i dag, at skrive til deres support chat. Fik jeg ikke så meget ud af:
Vent venligst på en kundeservice medarbejder. Din forespørgsel er vigtig for os, og vi takker for din tålmodighed. Du er nuværende 1 i køen gennemsnitlig ventetid er 0m 15sek. Velkommen til Live Hjælp, mit navn er Jennie, hvad kan jeg hjælpe med? Besøgende: Hej Jennie. Jeg har et spørgsmål omkring Jeres TV reklame. Jennie: Ja, hvordan kan jeg hjælpe? Besøgende: På hvilket grundlag baseres udsagnet; Danskernes foretrukne bingo site? Jennie: Du
har kontaktet vores kundeservice og vi vil meget gerne hjælpe dig, hvis
du har spørgsmål til vores spillemaskiner eller bingorum. Det tog hende ca. 5 min. at svare dette. Fornemmede at jeg let og elegant blev fejet af. Jennie: Du er velkommen til at sende os en mail, med spørgsmål ang. vores reklamer og jeg vil sørge for at den bliver sendt videre, så du kan få et ordentligt svar. Besøgende: Tak for svaret. Det var bare det. Jennie: Tak for din henvendelse Denne Live hjælp forespørgsel er blevet afbrudt af kundeservice medarbejder. |
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
Hmm, tja. Som der er skrevet før, så går denne her jo sikkert ind under det samme som du nævner. Har sqi svært ved at skelne om hvorvidt, at deres udsagn er "ens" med dir eksempel. Jurist bliver jeg nok aldrig ![]() |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
|
Et eksempel på reklamer som ligger så meget i en gråzone som man kan er Canal Digital og Viasat's reklamer vedr. deres HD-kvalitet.
Den lød noget i stil med: "Med Canal Digital/Viasat kanal pakker kan du modtage flere kanaler i fuld HD kvalitet". Eftersom dette siges, betragter jeg det som Full HD. Er vi enige om at Full HD = 1080p? Jeg synes det er frækt med en sådan formulering, eftersom der ikke er noget TV-signal på markedet i Danmark (eller verden?) som sender i 1080p.
|
||
![]() |
||
|
Prøv lige at kigge i denne tråd, hvor jeg netop har stillet spørgsmål omkring hvad FullHD dækker: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103611&KW=full+hd&title=hvad-er-full-hd |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |