|
tomtom live |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine forældre har de sidste godt 15 år kørt til Italien med campingvogn hver sommer. De sidste to år har de haft en TomTom Go Live med på turen og nu vin de aldrig undvære den. De synes simpelthen det har været så lækkert at kunne blive ledt uden om køer. Dette især med campingvogn hvor køkørsel med lav hastighed og næsten nede og holde stille er ekstra hårdt.
Min mor bruger den også dagligt når hun kører til og fra arbejde - en tur på optimalt set 25 minutter. Afhængigt ag tidspunktet så kan der være kø og det sparer hun så omkring 20-25 minutter ved at lade GPS'en lede hende en anden vej. Vi skal også helt klart have en GPS med live opdatering når vores nuværende skal skiftes ud. |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har altid kørt med TMC og har nu opdateret til en go 5000 med indbygget sim kort og liftime update/traffic. Livet er for kort til kø. Vi har dog kørt til Italien de sidste 9 år og kun en enkelt gang oplevet en alvorlig kø >1/2 time. Det er bare superfedt med kør selv ferie. Og endnu federe med gps med trafik advarsler. Bød de 300,- og nyd turen hjemmefra :-)
BS
|
|
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg takker for alle jeres input og glæder mig til at komme syd over
go sommer
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad koster det at bruge data på turen frem og tilbage, der jo på strækningen vel varer omkring 24 timer men afregnes pr MB?
Redigeret af bentpetersson - 04-Juli-2014 kl. 07:03 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer jo an på hvor meget der hentes ned. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Rigtigt, selvfølgelig, men der er jo nogle der har erfaring fra turene.
og har man benyttet simkort fra DK? Redigeret af bentpetersson - 04-Juli-2014 kl. 07:33 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener at min iPhone brugte under 10 Mb på turen til München (overnatning) på trafikmeldinger i Navigon. Alle kort ligger jo på telefonen.
|
|
|
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Kim.
og hvad kostede det dig ca i kr. med udenlandstakst? |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
pr. 1/7 er prisen faldt til det halve = 1,49 pr. Mb, så det er ikke mange penge vi snakker om (firmamobil )
Man kan jo evt. selv holde øje med dataforbruget ved at nulstille tælleren på telefonen når man passere grænsen.
|
|
|
|
bentpetersson
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det bliver man åbenbart ikke fattig af. Tak
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt klart ja til at aktivere live delen.
Jeg købte sidste år en tomtom 6000 med simkort og live traffik. Ville ikke køre over 40 km uden at have den tændt. Den er typisk præcis indenfor 50 meter, både med vejarbejde, kø, samt hvor køen slutter igen. Den har allerede tjent sit formål masser af gange. Det er sku noget andet at planlægge en tur til italien, og vide at gps har taget højde for vejarbejder, kø og andet på hele turen, samt at den løbende holder øje med om tingene ændrer sig. Jeg tror ikke du kan finde mange som en gang har kørt en tur med Tomtom Live traffik som nogensinde vil bytte med en alm tmc antenne igen. |
|
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
|
hej igen
netop hjemvendt fra fantastisk tur ved gardasøen med en blanding af pesto og rødvin i blodbanerne kommer her en update ang tomtom live. vi valgte at købe live til vores gps og må sige den har været aldeles fantastisk at have med som makker. både ned og hjem kørte vi igennem tyskland i morgen og dagtimerne og med hjælp og omdirregering fra tomtom live holdt vi sammenlagt i kø i 5 min alt incl. nuvel det gik self lidt langsomt på de stykker med vejarbejde men ikke noget der kan kaldes kø. derudover vil jeg skyde på den sparede os for omkring 10 fartbøder ved at give lyd fra sig 450 m før fartkontrol. min klare dom er godkendt med bånd og stjerner på. ang at køre så langt, ,,,,,det må være smag og behag men for vores vedkommende gør vi det gerne igen
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |