recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor mange chancer har de til at rep. Tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor mange chancer har de til at rep. Tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NN1123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor mange chancer har de til at rep. Tv
    Sendt: 22-September-2011 kl. 07:29
Hej alle sammen
 
Jeg har lige et spørgsmål, ang. mit Panasonic VT20, det er til rep. for anden gang, med samme fejl. Tv holder op med at reagere, og så slukker det automatisk og tænder igen. Det er forskellige hvor mange gange det gør det nogle gange hver dag, andre gange et par gange om ugen. Sidste gang fik jeg skifte næste hele indmaden i tv. Og så til mit spørgsmål, kan jeg forlange en ombytning eller penge tilbage nu eller hvad. Mit tv er ca. 1½ år gammel.
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB



Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 07:51
Hej.
Jeg ved at Samsung rep. 3 gange før evt. ombytning.
 
lrev
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 08:23
Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.

Lovgivningen siger ikke noget konkret. De 3 gange der ofte nævnes, er "almindelig praksis" - men der er mange ting der spiller ind i dén sammenhæng, såsom varens pris, hvor uundværlig er den for kunden, har butikken tilbudt et låneapparat, hvor lang tid har hvert forsøg taget, osv. Så i praksis er der ikke nogen firkantede regler man kan sætte op.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 08:43
Iøvrigt, så er praksis på området væsentligt mere large når der er tale om periodiske fejl, som her - igen, især hvis der tilbydes et låneapparat.
Til top
NN1123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 10:10
Okay tak for alle svarene, så bliver jeg nok nød til at se om de denne gang har ordnet problemet.
 
 
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB



Til top
NN1123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 07:58
Ja nu har tv forretningen (Lyd og Billede Frederikshavn) haft det i 4 uger, og de har ikke fundet fejlen, så de ville sende det tilbage til mig, men jeg forlangte de sendte det til Panasonic til rep. og de har nu haft det i lidt over en uge, og heller ikke fundet nogen fejl. Hvad skal jeg gøre hvis de heller ikke findet fejlen?? nu har jeg manglet mit tv i over 1½ månede.

Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB



Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 11:55
Desværre tyder det på du er udsat for en dårlig service fra forhandleren. Bed dem om et nyt TV eller pengene retur. Og fortæl at du vil klage over dem hos Forbrugerklagenævnet
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 12:16
Pengene retur er vel ikke en option når fjernsynet er 1,5 år gammelt?
Mvh
Bo

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 12:33
Hvis RMA'en er trukket i langdrag, så jo! TV'et var vel forholdsvis nyt, da sagen blev startet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu